Coliseo Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden Mijn zus verblijft momenteel in Spanje (Albir) en klaagt al enkele dagen van haperend beeld en klank op de zenders van Astra1 (VTM,...). Ik vermoedde dat het regenweer er voor iets tussen zat, maar momenteel is er geen bewolking boven Luxemburg, noch boven Albir. De signaalsterkte en -kwaliteit zijn volgens mij ok. Iemand een idee wat een mogelijk probleem zou kunnen zijn ? VID-20251021-WA0006.mp4
Moderator ceesv Geplaatst: 10 uren geleden Moderator Geplaatst: 10 uren geleden 1 uur terug, Coliseo zei: de zenders van Astra1 (VTM,...). Eh, VTM zit op Astra 3. Te kleine schotel? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Coliseo Geplaatst: 9 uren geleden Auteur Geplaatst: 9 uren geleden Was ik inmiddels vergeten. Hier thuis werkt alles op glasvezel en in Spanje ben ik door omstandigheden (mantelzorg) niet meer geweest sinds 2019. De foto van de signaalsterkte - kwaliteit is wel genomen bij het veranderen van zender, dus werd wel degelijk Astra3 gemeten. De schotel staat ergens op het dak van het complex en is gemeenschappelijk. Sedert de installatie, rond 2015 heeft alles perfect gewerkt. Dat ze te klein zou zijn, betwijfel ik dus. Vandaar mijn vraag of er iemand een voor de hand liggende gouden tip zou kunnen geven.
Moderator ceesv Geplaatst: 9 uren geleden Moderator Geplaatst: 9 uren geleden Sinds 2015 zijn er satellieten gewisseld. Daardoor is in het zuiden de footprint ingrijpend gewijzigd. Je geeft niet aan waar in Spanje de schotel staat, maar in Portugal hebben ze sindsdien bijna geen ontvangst meer. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Coliseo Geplaatst: 7 uren geleden Auteur Geplaatst: 7 uren geleden De schotel staat opgesteld in Albir, zo een 140 km ten zuiden van Valencia. Dat een gewijzigde footprint aan de basis van het probleem zou liggen, betwijfel ik, aangezien alles nog normaal functioneerde op 7 oktober jl. ten dit tot voor enkele dagen. Ik ben vermoed dat het weer er toch voor iets tussen zit. Vocht, de schotel die een tik gekregen heeft... Bedankt voor het meedenken.
Mimisiku Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden De SAB heeft ook een gekend probleem met verlooen elco’s. Om dat uit te sluiten kun je een andere ontvanger op dezelfde aansluiting proberen. Blijft het probleem, dan ligt het aan de kabels/LNB. Controleer ook de plastic kap van de LNB. Die kunnen gescheurd zijn door invloed van de zon…. Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen