Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

  • Moderator
Geplaatst:

Openbaar vervoer wordt tegenwoordig openbaar aanbesteed.

Vervoerders moeten daarbij aan tal van eisen voldoen waaronder "groen" rijden.

Om de concessie te "winnen" worden volop beloften gedaan, die door de keten van busleveranciers, elektriciteitsbedrijven en vervoerders niet of niet op tijd te realiseren zijn.

Boetes, vastgelegd in de contracten, zijn het gevolg.

 

Bij het wisselen van de concessie worden in een nacht alle bussen en personeel vervangen, een immense operatie.

 

Echter, de bestelde elektrische bussen voor de nieuwe vervoerder worden meestal niet op tijd geleverd en de laadstations staan in een wachtrij bij Liander.

 

Het resultaat is dat er diesel aggregaten ingezet worden om de bussen op te laden.

Ook komt het voor dat chauffeurs vele kilometers moeten omrijden om in een andere regio de bus te laden.

In de Flevopolder is de vervoerder terug gegaan naar dieselbussen, de afstanden bleken voor elektrische bussen niet reëel.

 

In de praktijk ontstaat meer energie verbruik en uitstoot van de "uitstootloze" bussen, het vergroenen pakt negatief uit.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...