greekfalcon Geplaatst: 17 uren geleden Geplaatst: 17 uren geleden Ik heb geen ontvangst meer op Astra 19 en 23, ook niet op radio. Twee dagen geleden werkte alles nog. Er is wel heel harde wind geweest en de schotel staat nog niet zo lang. Misschien heeft iemand een checklist? Ik heb geen meetapparatuur. VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 125 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2 Spaun Diseqc switches
OFDM Geplaatst: 16 uren geleden Geplaatst: 16 uren geleden Ëen lijstje zou ik zo niet weten. Het is vast geen toeval met het weer. Kan hij verdraaid zijn? Is er geen object tussen het signaalpad ca. 30 graden omhoog? Water in de LNB door een scheurtje in het kapje? Breuk in de kabel? Inspecteer buiten nauwkeurig zou ik zeggen.
greekfalcon Geplaatst: 16 uren geleden Auteur Geplaatst: 16 uren geleden Hij zou inderdaad gedraaid kunnen zijn met de harde wind, ik ga straks even naar de schotelboer. Een andere ontvanger geeft ook geen signaal. De LNB's zijn nieuw en hebben geen scheurtjes. VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 125 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2 Spaun Diseqc switches
OFDM Geplaatst: 16 uren geleden Geplaatst: 16 uren geleden Was de ontvangst kwaliteit voorheeen wel hoog? Verdraaid kan zowel de buis zijn die niet goed vast zit als ook de moeren van de beugels onvoldoende strak aangedraaid. Ontvangers en lnb dus uitgesloten Moeilijk zonder meter, dat zeker.
OFDM Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden Oh wacht. Ik had jouw eerdere topic niet gezien. Het is dus die grote schotel in Griekenland op een plat dak? Maar heb je al twee satellieten? Dan zou 19.2 graden het langer moeten volhouden als het ietsje verdraaid is.. Tricky conclusie dat wel. Het ziet er op de foto wel zo uit dat een onbedoelde verdraaiing makkelijk gebeurt. Misschien moet ik over uitbreiding van mijn werkgebied nadenken, beter weer!
greekfalcon Geplaatst: 14 uren geleden Auteur Geplaatst: 14 uren geleden Ontvangst was tot donderdag goed. De schotelboer komt maandag. Ik denk dat de buis gedraaid is, ik heb voorgesteld nog een steun te plaatsen. VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 125 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2 Spaun Diseqc switches
Sprietje Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden Hoe is de signaalsterkte en signaalkwaliteit?
OFDM Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden 2 uren geleden, greekfalcon zei: Ontvangst was tot donderdag goed. De schotelboer komt maandag. Ik denk dat de buis gedraaid is, ik heb voorgesteld nog een steun te plaatsen. Gelukkig zijn daar nog schotelboeren.. Een grote(re) antenne moet eens stuk steviger staan: Grotere windlast en kleinere openingshoek.
Frans B Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden 8 uren geleden, greekfalcon zei: Ontvangst was tot donderdag goed. De schotelboer komt maandag. Ik denk dat de buis gedraaid is, ik heb voorgesteld nog een steun te plaatsen. Als de buis of schotel gedraait is, is dit geen juiste installatie geweest. System Administrator (niet van deze site)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen