Portuuno Geplaatst: zaterdag om 13:13 Geplaatst: zaterdag om 13:13 Nu er een aantal muziekzenders uit de lucht zijn, zet ik vaker de radio aan. Vu+ Solo 4k en Vti. Hoe kan ik het scherm met de gitarist op een oranje achtergrond uitzetten/dimmen?
Alex1970 Geplaatst: zaterdag om 20:16 Geplaatst: zaterdag om 20:16 (aangepast) Dit is het in OpenPLi, hopelijk enigszins hetzelfde in Vti? zaterdag om 20:19 aangepast door Alex1970 Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Portuuno Geplaatst: zondag om 12:23 Auteur Geplaatst: zondag om 12:23 Dank voor de info. Ik heb gekeken in Vti, maar niets wat er op lijkt..
Tonskidutch Geplaatst: gisteren om 11:49 Geplaatst: gisteren om 11:49 Eenvoudig door in /usr/share/enigma2 de originele Radio.mvi met die gitarist een andere_naam geven => levert een zwarte achtergrond op (voor de RDS tekst die sommige radiozenders sturen is een complexere aanpak nodig.) You Better Hide Yello, Heidi Happy
Portuuno Geplaatst: gisteren om 12:13 Auteur Geplaatst: gisteren om 12:13 Dank voor de info Tonskidutch, maar waar vind ik /usr/share/enigma2?
Alex1970 Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Op 1-2-2026 om 13:23, Portuuno zei: Dank voor de info. Ik heb gekeken in Vti, maar niets wat er op lijkt.. Dus weer een instelling die in andere images ontbreekt... Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Moderator ceesv Geplaatst: 4 uren geleden Moderator Geplaatst: 4 uren geleden Op 3-2-2026 om 13:13, Portuuno zei: Dank voor de info Tonskidutch, maar waar vind ik /usr/share/enigma2? Iets soortgelijks, Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Moderator ceesv Geplaatst: 3 uren geleden Moderator Geplaatst: 3 uren geleden 23 minuten geleden, Alex1970 zei: Dus weer een instelling die in andere images ontbreekt... Ja, hetgeen voor de doelgroep van VTi gebruikers het een overzichtelijk image maakt. Radio luisteren met je tv is geen optimale situatie, het beeldscherm slijt en verbruikt extra energie, terwijl de geluidskwaliteit van een flatscreen met de ingebouwde luidsprekers niet overhoudt. Een aansluiting tussen je sat ontvanger en je audio installatie is dan een betere oplossing. Ik gebruik VTi en mis die instelling om de screensaver bij audio ontvangst niet. En mocht je die toch willen veranderen is daar een eenvoudige workaround voor. Omgedraaid zie je soms vragen van Pli gebruikers die door de bomen het bos niet zien. Leuk voor de hobbyist, maar onpraktisch bij dagelijks gebruik. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden voor de gebruikers van DCC_E2.exe of via de netwerk link > rootfs of via linux directe toegang op de Vu+ het is dus voor de geoefende gebruiker zoals portuuno is met jarenlang een Vu+ en VTI erop een scheetje You Better Hide Yello, Heidi Happy
Alex1970 Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 1 uur terug, ceesv zei: Ja, hetgeen voor de doelgroep van VTi gebruikers het een overzichtelijk image maakt. Radio luisteren met je tv is geen optimale situatie, het beeldscherm slijt en verbruikt extra energie, terwijl de geluidskwaliteit van een flatscreen met de ingebouwde luidsprekers niet overhoudt. Een aansluiting tussen je sat ontvanger en je audio installatie is dan een betere oplossing. Ik gebruik VTi en mis die instelling om de screensaver bij audio ontvangst niet. En mocht je die toch willen veranderen is daar een eenvoudige workaround voor. Omgedraaid zie je soms vragen van Pli gebruikers die door de bomen het bos niet zien. Leuk voor de hobbyist, maar onpraktisch bij dagelijks gebruik. Ik ben hobbyist en wil full options. Een gewone gebruiker hoeft helemaal niet in de menus te komen en anders kan je het gebruikersniveau aanpassen. Radio heeft ook een screensaver, dus dan kan je nog steeds de achtergrond gebruiken, maar eens met het doorsluizen van je audio naar een geluidsinstallatie. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen