Tonskidutch Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden (aangepast) Hoi, Zoals enkelen van jullie weten gebruik ik al een tijdje de DVB-T2 antenne (actieve versie Funke YagiNX) met 5volt voeding om FTA ontvangst van de RTBF zenders te hebben. (dat werkte ook) Nu bleek al enkele dagen dat er behoorlijk wat uitval van signaal en dus ontvangst was. Gisteren heb ik nog eens naar de antenne gekeken terwijl de receiver op ZDF NEO afgestemd stond. het blauwe ledlicht was uit. Dus dat is een indicatie voor het feit dat de voeding van 5 Volt niet geleverd wordt door de receiver. Ik heb onmiddellijk mijn externe powerinserter gaan zoeken en aangesloten en meteen stabiel beeld als ook nogmaals naar de antenne gekeken, het blauwe ledje was aan. De plug and play tuner is nieuw. Die zal het niet zijn. Maar in dat slot zat wel eerst de DVB-S2(X) die één bolle elco heeft. is er meer stuk? Dus de Vu+ Ultimo levert geen stabiele 5 Volt meer via de coax. Wat kan ik verder onderzoeken aan onderdelen om dat in orde te brengen. Kent iemand de onderdelen op de printplaat die ik moet doormeten? 4 uren geleden aangepast door Tonskidutch You Better Hide Yello, Heidi Happy
kees321 Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden 3 minuten geleden, Tonskidutch zei: De plug and play tuner is nieuw. Die zal het niet zijn. Mwah, nieuw maar dat kan best stuk zijn natuurlijk. Heeft het een normale traditionele TV antenne aansluiting ? Zo ja hoe ziet het busje voor de middenpen er uit ? Die voorzichtig met een kleine punttangetje samenknijpen kan helpen.
bellejt Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden (aangepast) condensatoren op voeding nagekeken ? Is idem aan de duo en die 2 gaan regelmatig defect en die op de tuner zijn ook simpel vervangbaar https://www.mogilowski.net/2022/08/23/vu-duo2-white-blinking-led-fixing-the-power-supply/ 4 uren geleden aangepast door bellejt Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W Vu + Duo4K SE sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Mojo Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden 50 minuten geleden, bellejt zei: condensatoren op voeding nagekeken ? Is idem aan de duo en die 2 gaan regelmatig defect en die op de tuner zijn ook simpel vervangbaar https://www.mogilowski.net/2022/08/23/vu-duo2-white-blinking-led-fixing-the-power-supply/ In dit geval heeft Vu Ultimo een externe voeding. Is een 4K uitvoering! You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Tonskidutch Geplaatst: 3 uren geleden Auteur Geplaatst: 3 uren geleden Dank daarvoor beste @bellejt, maar de Vu+ Ultimo heeft een externe voeding. Ik moet hem eens open vijzen You Better Hide Yello, Heidi Happy
Tonskidutch Geplaatst: 3 uren geleden Auteur Geplaatst: 3 uren geleden (aangepast) 56 minuten geleden, kees321 zei: Mwah, nieuw maar dat kan best stuk zijn natuurlijk. Heeft het een normale traditionele TV antenne aansluiting ? Zo ja hoe ziet het busje voor de middenpen er uit ? Die voorzichtig met een kleine punttangetje samenknijpen kan helpen. beste @kees321 je moet wel alles lezen met externe powerinserter doet hij het prima, dus ligt het niet aan de tuner en of aansluit socket! toch bedankt 3 uren geleden aangepast door Tonskidutch You Better Hide Yello, Heidi Happy
Moderator ceesv Geplaatst: 3 uren geleden Moderator Geplaatst: 3 uren geleden Die losse voeding levert geen 5 volt, die wordt in de ontvanger gegenereerd. 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 3 uren geleden Auteur Geplaatst: 3 uren geleden Ja dat begrijp ik ook wel maar welk deel kan dan aan het haperen of stukgaan zijn? You Better Hide Yello, Heidi Happy
bellejt Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden dan is het inderdaad een 4K model en geen vu+ ultimo want die had interne voeding en dan geef ik nutteloos raad door verkeerd info. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W Vu + Duo4K SE sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Mojo Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden (aangepast) 31 minuten geleden, Tonskidutch zei: Ja dat begrijp ik ook wel maar welk deel kan dan aan het haperen of stukgaan zijn? De vraag is ook hoeveel (mili) ampere heeft de antenne nodig en hoeveel kan de tuner max leveren. Buiten dat ook nog de vraag waar de voeding gegenereerd word. Op de MB van de Vu of in de DVB-T tuner 2 minuten geleden, bellejt zei: dan is het inderdaad een 4K model en geen vu+ ultimo want die had interne voeding en dan geef ik nutteloos raad door verkeerd info. Goede info maar iets met op verkeerde been 2 uren geleden aangepast door Mojo You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
bellejt Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden (aangepast) de 5 volt kan je ook meten aan de voedingsklem van je HDD.Al eens geprobeerd in voor of achterkant want de achterste zijn USB 3.0 en de voorste is een 2. versie 2 uren geleden aangepast door bellejt Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W Vu + Duo4K SE sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen