MrDish Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden Hallo leden , Dat een ( grote ) schotel wind vangt is algemeen bekent , of die nu klein of groot is . Wat gebeurt of wat doet de wind als die tegen zo`n groot glad hol vormig voorwerp blaast ?! Dat zou ik graag willen weten .kan iemand daar uitleg over geven om te brainstormen Mvg
Tonskidutch Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden Heb je al eens een paraplu vastgehouden in een stormige regenbui? Gelukkig buigt een stalen schotel goed verankert aan een mast niet zo zeer. Dus er gebeurd niets met die holle of bolle schotel! Lamb Angelica
MrDish Geplaatst: 7 uren geleden Auteur Geplaatst: 7 uren geleden 8 minuten geleden, Tonskidutch zei: Heb je al eens een paraplu vastgehouden in een stormige regenbui? Gelukkig buigt een stalen schotel goed verankert aan een mast niet zo zeer. Dus er gebeurd niets met die holle of bolle schotel! Weer geen antwoord op mijn vraag . Een paraplu heb ik niet , want wat boeit mij die regen. maar wat doet de wind .
bellejt Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden beukt er gewoon tegen aan en als het zijwind is zie je de schotel wel waggelen en verder niks als het een goede kwaliteit is.Heb je soms wel beelduitval als die teveel beweegt. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W Vu + Duo4K SE sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
MrDish Geplaatst: 7 uren geleden Auteur Geplaatst: 7 uren geleden 20 minuten geleden, bellejt zei: beukt er gewoon tegen aan en als het zijwind is zie je de schotel wel waggelen en verder niks als het een goede kwaliteit is.Heb je soms wel beelduitval als die teveel beweegt. beukt er gewoon tegen aan , en dan ?! Mvg
hugogertie Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden (aangepast) Als hij niet stevig is gemonteerd valt hij om, je kunt zelf toch wel bedenken wat er gebeurd als windkracht 10 of 11 tegen een grote schotel aan blaast. Zorg dat er beschutting staat, had een 1,2 meter schotel ooit draaibaar opgesteld staan met wat palen ervoor om de wind te breken, heb weinig last gehad van beeld uitval tijdens windvlagen, had wel een enorm sterke opstelling staan in 1m3 gestort beton. 6 uren geleden aangepast door hugogertie VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
Tonskidutch Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden 😁 wat een domme reactie weer @drdish ik had ook helemaal niet anders verwacht met zo'n vraag. wil je weten wat het krachtenspel is door winddruk of de aerodynamische plooiingen van een schotel ga dan naar een HBO Lamb Angelica
MrDish Geplaatst: 6 uren geleden Auteur Geplaatst: 6 uren geleden 2 minuten geleden, Tonskidutch zei: 😁 wat een domme reactie weer @drdish ik had ook helemaal niet anders verwacht met zo'n vraag. wil je weten wat het krachtenspel is door winddruk of de aerodynamische plooiingen van een schotel ga dan naar een HBO Tonski , jij weet nog maar half wat je nog ( meer ) kunt doen met satelliet schotels . dus als ik jou was zou ik maar heel snel de mond spoelen met water. 25 minuten geleden, MrDish zei: beukt er gewoon tegen aan , en dan ?! Mvg komt de wind dan even hard terug of wat . 1
bellejt Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden als je er gaten in boord vliegt het er lossen door 1 Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W Vu + Duo4K SE sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Moderator ceesv Geplaatst: 6 uren geleden Moderator Geplaatst: 6 uren geleden De windlast op een schotelantenne (satellietschotel) is de kracht die de wind uitoefent op het oppervlak van de schotel, wat kan leiden tot instabiliteit of schade. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden die had hij zelf natuurlijk ook al bekeken. zijn vraag is gewoon uitlokken dan kun je het beter simpel houden en aan de kracht van wind refereren Lamb Angelica
MrDish Geplaatst: 6 uren geleden Auteur Geplaatst: 6 uren geleden wil(de) gewoon weten ,wordt dat terug gekaatst of wat .klaar
Moderator ceesv Geplaatst: 5 uren geleden Moderator Geplaatst: 5 uren geleden Tja, en niet te vergeten de windgebieden in Nederland volgens EN 1991-1-4! Kaart Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Satje07 Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Zit hier 700 meter van zee, schotel van o.a. 1.80 cm en zit hier v.a 1983, aan de gevel tussen BG en 1e verdieping, Nooit een probleem mee, alles extra zwaar gemaakt en meerde jaren ver boven windkracht 10, staat uiteraard te schudden als een espenblad maar werkt gewoon, wel raakt de actuator een beetje uitgesleten, , (beetje fine tunen) vooral naar het Oosten, maar neem dat voor lief, had ook een 1.40 Gregorian maar daar overleed de org. actuator, al bij windkracht 8, vervangen toen door een normale actuator toendertijd. Misschien geeft dit een indruk wat je kunt verwachten. Ed Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120 75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13 Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920 ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)
MrDish Geplaatst: 5 uren geleden Auteur Geplaatst: 5 uren geleden 34 minuten geleden, ceesv zei: Tja, en niet te vergeten de windgebieden in Nederland volgens EN 1991-1-4! Kaart dit is voor beton storten . 2 minuten geleden, Satje07 zei: Zit hier 700 meter van zee, schotel van o.a. 1.80 cm en zit hier v.a 1983, aan de gevel tussen BG en 1e verdieping, Nooit een probleem mee, alles extra zwaar gemaakt en meerde jaren ver boven windkracht 10, staat uiteraard te schudden als een espenblad maar werkt gewoon, wel raakt de actuator een beetje uitgesleten, , (beetje fine tunen) vooral naar het Oosten, maar neem dat voor lief, had ook een 1.40 Gregorian maar daar overleed de org. actuator, al bij windkracht 8, vervangen toen door een normale actuator toendertijd. Misschien geeft dit een indruk wat je kunt verwachten. Ed Nope , niet voor mij .
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen