Ga naar inhoud


Wifi voorzien in een park?


Seba

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik zou graag een Wifi antenne plaatsen gericht op een park die dekking kan geven in het gehele park.

Het gaat over een domein van 450m op 300m.(in een vrij mooie rechthoek)

 

Heeft iemand hier reeds ervaring mee? Wat is er nodig? Welk type antenne is er het beste hiervoor geschikt? 

Welke repeater kan ik hiervoor gebruiken om aan te koppelen om het bestaande indoor netwerk? 

 

Thanks

* VU+Ultimo & VU+Duo (VIX), DM500 (OpenPli)

* Triax 110cm Astra 1 + 2 + 3 + Hotbird | Triax 78cm Astra 1 + 3 | WaveFrontier T90 (*nog op te stellen*)

* PopcornHour C200

* Synology DS-1010+ & DX510

Link naar reactie
Delen op andere sites


De installatie zou op de hoek komen van het terrein (waar AP, stroom enz is). Eigenlijk 10meter voor de hoek van het terrein. Ik had inderdaad ook al gedacht aan een paneel antenne. De AP in het gebouw zelf was ik niet van pan te gebruiken hiervoor. Maar ik merk wel dat enkel een 14dBi of meer antenne plaatsen ook niet super gaat zijn aangezien er maar op 100mw mag worden gewerkt (?) daar sommige antenne's makkelijk 1500mw of meer aankunnen. 

 

Heb hier en daar ook gewone signal boosters tegengekomen die tussen de AP en de antenne geplaatst worden en actief worden gevoed. Is dit een mogelijke oplossing?

* VU+Ultimo & VU+Duo (VIX), DM500 (OpenPli)

* Triax 110cm Astra 1 + 2 + 3 + Hotbird | Triax 78cm Astra 1 + 3 | WaveFrontier T90 (*nog op te stellen*)

* PopcornHour C200

* Synology DS-1010+ & DX510

Link naar reactie
Delen op andere sites

De volgende vraag is hoeveel huisjes heeft het park of te wel hoeveel mensen

maken tegelijk gebruik van wifi .

Geen huisjes, wel boompjes en wat struiken :)

* VU+Ultimo & VU+Duo (VIX), DM500 (OpenPli)

* Triax 110cm Astra 1 + 2 + 3 + Hotbird | Triax 78cm Astra 1 + 3 | WaveFrontier T90 (*nog op te stellen*)

* PopcornHour C200

* Synology DS-1010+ & DX510

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja signaal boosters dan overtreed je ook de 100mw beperking, en repeaters dat kost je ''doorgangs'' snelheid. Indien je dekking wilt hebben over het hele terrein zul je de hoogte in moeten met je antenne. En zoals ik al zei zet de AP direct onder de antenne dan maak je optimaal gebruik van het geringe 100mW toegestane vermogen. Theoretisch zou je er 256 (-1) cliënts mee kunnen bedienen omdat er zoveel ip adressen zijn maar dat wordt erg trááááágg, afgezien daarvan heb je nog een praktisch probleem je zult minimaal een 300 N verbinding moeten aanbieden, Als een gemiddelde client 10mbs gebruikt kun je hooguit nog 29 cliënts met die snelheid kunnen voorzien. Een optie is dan meerdere kanalen aan te bieden maar dat kost je voor ieder kanaal weer een extra AP. Echt eenvoudig is het niet om even redelijk snel draadloos internet aan te bieden over een groot gebied. :(

 

Aantal users is beperkt tot maximaal 3 simultaan. Snelheid is niet enorm belangrijk daar het gebruik voor 95% met smartphones zal zijn.

* VU+Ultimo & VU+Duo (VIX), DM500 (OpenPli)

* Triax 110cm Astra 1 + 2 + 3 + Hotbird | Triax 78cm Astra 1 + 3 | WaveFrontier T90 (*nog op te stellen*)

* PopcornHour C200

* Synology DS-1010+ & DX510

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...