Ga naar inhoud


Tvv op bestaande antenne aansluiten


Nderick

Aanbevolen berichten

Goeiedag, 

 

ik ben nieuw hier en ken niet zoveel van tv via satelliet of antenne.
 

Onlangs kocht ik een sta caravan in de ardennen, er staat een grote antenne op en binnen een bakje van metronic. (Zie foto caravan) Na het aansluiten van dit alles op de tv kan ik verschillende zenders uit frankrijk ontvangen. 
 

Nu vroeg ik mij af of ik op de bestaande antenne een decoder met ci module van tv vlaanderen zou kunnen aansluiten om zo vlaamse zenders te ontvangen? Of moet ik toch nog een antenne van tvv zelf gebruiken? Of is dit hoe dan ook niet mogelijk omdat deze niet in brussel of Vlaanderen staat? 
 

alvast bedankt! 

51626143-55F4-4E31-ADFA-58A45A6C2AF2.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites


denk dat je misschien ontvangst KUNT hebben als je de antenne anders uitricht naar de dichtstbij gelegen zendmast met DVB-T2 waar TVVlaanderen antenne op uitgezonden wordt. Maar dan dien je ook een abonnement te nemen. Het is namelijk niet gratis.

 

Maar in de dalen en valleien van de Ardennen kun je pech hebben qua ontvangst.

https://www.weethet.be/DVB-T.html

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk op de site van TVV of je binnen het ontvangstebereik ligt. Je kan ook een DVB-T2 ontvanger van iemand lenen en zien of je het gratis informatiekanaal van TVV kan ontvangen (mits je je antenne anders uitricht) 

Anders kan je nog steeds via een schotelantenne TVV te ontvangen, maar dan moet je wel vrij zicht hebben op de satelliet (zuiden) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een andere mogelijkheid is om via  internet de Vlaamse zenders te kunnen ontvangen maar ik heb zo het vermoeden dat je daar geen internet hebt.

 

Een andere mogelijkheid is via de satelliet maar ik zie dat er veel hele hoge bomen staan en de schotel moet wel vrij zicht hebben op de satelliet.

Het goedkoopste is de zender BVN, het beste van Vlaanderen en Nederland. Die zit op de Astra 19,2 en die is gratis te ontvangen.

Dan kun je kiezen voor TV Vlaanderen. Die zit op de Astra 23,5 en daar moet je een abonnement voor nemen. Dat kan ook voor enkele maanden per jaar.

Verder kun je kiezen voor Joyne tv. Die zit op de Eutelsat 9 oost. Daar moet je ook een abonnement voor hebben maar dat kan voor een hele korte periode.

 

Afhankelijk op welke satelliet je vrij zicht hebt, kun je dus ook voor satellietontvangst kiezen.

Om je enig idee te geven waar de satellieten staan:

Astra 23,5 waar om 12:50 uur de zon staat.

Astra 19,2 waar om 13:03 uur de zon staat.

Eutelsat 9 oost waar om 13:33 uur de zon staat.

 

En om te controleren of de signalen boven de bomen uit komen:

De zon staat voor deze drie satellieten op een elevatiehoek van ongeveer 56 graden

De drie satellieten staat ongeveer op een elevatie van 31 graden. Dat is dus flink wat lager dan de zon staat.

Kijk vandaag of morgen maar eens of je vanaf jou plek vrij zicht op één van de satellieten hebt.

 

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een schotel zou met die dichte bebossing ook wel een dingetje kunnen worden. 
Met AntenneTV van TV Vlaanderen wellicht wel. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties allemaal! 
Als ik op de website van tvv kijk zou ik voor antenne tv buiten het bereik zitten. Deze gaat enkel tot vlaanderen/brussel en de rand rondom. Ik ga eens vragen aan iemand (hebben buitenverblijf aan de kust) om idd even hun decoder te mogen proberen. 
 

Op zich is er geen internet maar heb bij mijn mobiele operator wel ongelimiteerd 4g dus zou wel zo kunnen tv kijken maar tis wat op het randje de ontvangst van 4g daar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het voordeel/nadeel van een rustige vakantieplek. Liefst afgelegen in een mooie omgeving. Misschien toch het overwegen waard om een schotel te plaatsen met vrij zicht op 19.2° en 23.5°..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...