Ga naar inhoud


Satelliet signaal splitter?


cellie

Aanbevolen berichten

22 minuten geleden, Old Satterhand zei:

 

Kijk, dat is nou Sprietje. Iemand komt met een suggestie en hij produceert meteen een diarree aan plaatjes uit zijn database, waaruit zou moeten blijken dat die suggestie niet deugt. Want immers alleen de Grote Sprietje heeft er verstand van nietwaar?

 

Maar de echte kenner heeft allang gezien dat de door mij getoonde splitter de DC spanning slechts in 1 richting doorlaat.
Het voordeel hiervan t.o.v. die "goede" splitters van Sprietje is, dat je de ontvanger en je meter tegelijkertijd kunt aansluiten, zonder schade.

 

Sta je op het dak, zet je de ontvanger uit en schakel je de meter in.
Ben je klaar met afstellen, schakel je de meter uit en ga je naar de ontvanger.
En zonder kabels te hoeven wisselen kun je het resultaat op de ontvanger beoordelen en de procedure zo nodig herhalen.

 

Kijk, zo doe ik dat al jaren, eerst met de spectrumanalyser en later met de satmeters.

 

Natuurlijk laten splitters voor satellietontvangst dc in één richting door maar dat was de vraag van @tijert niet. Hij wilde gelijkertijd signaal hebben op zowel de WS6933 als op zijn tv en dan mag de lnb maar vanaf 1 kant de stuursignalen krijgen zoals @trust ook al opmerkte.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als 1 zijde geen voeding door laat kan er op die zijde niet meer gekozen worden tussen horizontale- en verticale polarisatie wat met een spanningsschakeling van  13 of 18 volt gebeurt en kan ook niet meer tussen de hoge- en lage band geschakeld worden dat via een 22kHz signaal gaat dat over de middenader loopt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, tijert zei:

Wanneer ik een splitter koop, kan ik dan de ene uitgang aansluiten op de tv en de andere op mijn meter ws 6933?

 

 

Ja dat gaat dus prima,  als je de ontvanger en de meter op dezelfde zender afstemt. Hier een voorbeeld:

 

De ontvanger:

2021072111304849.thumb.png.01f2d6f48ff867bad78d3b4ba9a799f7.png

 

En tegelijkertijd mijn satmeter, aangesloten met de splitter:

 

Capt_015.jpg.0bc667f51b9f94a5b9e6c608655ec6e2.jpg

 

 

Dat is wat je wilde?

Je moet dan dus wel gebruik maken van dit soort splitters, dan kun je ook schakelen naar elke andere transponder met horizontale polarisatie, zowel op de ontvanger als op de meter. Op de Astra3 kanalen van CD hoef je nergens anders op te letten.

 

satelliet-multi-tap-uitgang-2-x-f-connector-female.jpg.1f5a2cb6a9dc1fbaed6392e8bbe39c02.jpg

 

 

Capt_014.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...