Ga naar inhoud


Satelliet signaal splitter?


cellie

Aanbevolen berichten

Citaat:
Dus als ik er voor zorg dat er maar 1 tuner tegelijk aanstaat is het geen probleem om de 1ste splitter te gebruiken?
HERSTEL , 1e splitter is ongeschikt !!


Citaat:



En anders de 2e splitter gebruiken? Maar dan wel altijd de tuner die op de pass through staat aan laten staan?
Ja

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Cellie, geen van beide gebruiken. Zorg ervoor dat je, of een ontvanger neemt met een HF out zodat je de tweede daarop aan kunt sluiten, of een splitter met een power pass in beide verbindingen.

Als je de tweede gebruikt kun je de LNB vanuit de ontvanger op de "power passive" aansluiting niet besturen en haal je je onnodige beperkingen op de hals.

 

Albert_H.

 

In de bijlage degene die ik gebruik bij testen.

post-12344-1318258230,3107_thumb.jpg

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha daar staan de pijltjes ook de andere kant op zie ik.

Denk inderdaad dat dat is wat ik zoek.

 

Wat is de prijs van zo'n ding? (ongeveer)

 

-edit-

En die gebruik je ook voor dezelfde toepassing waarvoor ik hem wil gebruiken?

-edit-

Assumption is the mother of all fuckups

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cellie zie PM.

 

Ja voor testdoeleinden gebruik ik hem af en toe, en voor de test van GPS ontvangers. Daarvoor heb ik ook zesvoudige. Allemaal op één antenne.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 16 jaren later...
6 uren geleden, Old Satterhand zei:

Deze dus

 

satelliet-multi-tap-uitgang-2-x-f-connector-female.jpg.d4d4ec429791731107dff0abe62d47c4.jpg

Die laat wel van beide aangesloten apparaten de spanning door 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-4-2005 om 20:28, cellie zei:

Insertion loss 4-4.5dB max.

 

Deze waarde klopt niet. 

In de praktijk is het zo dat bij een 2 voudige splitter, de verbruikers nog maar de helft van het aanwezige signaal krijgen. 

Voor mij is dat altijd nog -6 dB (theoretisch)

Dit had Sprietje zelfs in zijn slaap moeten opvallen. 

De helft van het signaal wil niet zeggen dat je er minder zenders door krijgt. De LNB's van tegenwoordig hebben een enorme conversie versterking. 6 dB minder naar de ontvanger maakt niet veel uit. Tenzij zeer lange en slechte coax kabel wordt toegepast. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Sprietje zei:

Hoeveel merken wil je hebben die wel goed zijn?

 

Kijk, dat is nou Sprietje. Iemand komt met een suggestie en hij produceert meteen een diarree aan plaatjes uit zijn database, waaruit zou moeten blijken dat die suggestie niet deugt. Want immers alleen de Grote Sprietje heeft er verstand van nietwaar?

 

Maar de echte kenner heeft allang gezien dat de door mij getoonde splitter de DC spanning slechts in 1 richting doorlaat.
Het voordeel hiervan t.o.v. die "goede" splitters van Sprietje is, dat je de ontvanger en je meter tegelijkertijd kunt aansluiten, zonder schade.

 

Sta je op het dak, zet je de ontvanger uit en schakel je de meter in.
Ben je klaar met afstellen, schakel je de meter uit en ga je naar de ontvanger.
En zonder kabels te hoeven wisselen kun je het resultaat op de ontvanger beoordelen en de procedure zo nodig herhalen.

 

Kijk, zo doe ik dat al jaren, eerst met de spectrumanalyser en later met de satmeters.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...