Ga naar inhoud


Autodealer, veel geld voor wat advies.. Arghh


Dennis DaMenaCe

Aanbevolen berichten

Ik heb een Volvo S70 (2 liter 5 cilinder) welke aardig drinkt.. ( 1 op 7 bij 120km/ per uur) Ik dus na maandenlang langs de dealer om te vragen of er iets aan gedaan kan worden.

 

Zij sluiten iets aan op de computer en komen al snel tot de conclusie dat er geen foutmeldingen zijn. Monteur nog even onder de motorkap kijken, maar alles was goed. Ik naar de balie om te vragen hoe het nu verder moet. Vervolgens zegt ie "het is een lichte 2 liter motor wat meer benzine vraagt, en rijstijl kan invloed hebben op het verbruik". Vervolgens krijg ik de rekening, dat is dan euro 109,30ct.. Mijn broek zakte er gewoon van af. Ik vragen waarom ik 109,- moet betalen als er geen resultaat is.. Begon ie over man-uren en meten dat dat geld kost..

Ik kan me er nog steeds boos om maken dat ik 110,- (242,- gulden) voor niks heb moeten betalen. Meteen ook maar de laatste keer dat ik naar een dealer ben gegaan. Etters.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Ik heb een Volvo S70 (2 liter 5 cilinder) welke aardig drinkt.. ( 1 op 7 bij 120km/ per uur)

 

Da's aardig veel. Mijn Omega 2.0 16v doet 1 op 13 bij 120km/u. Qua gewicht (1495 kg) komt ie aardig in de buurt van jouw Volvo. Blijft er een rem hangen misschien?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb een Volvo S70 (2 liter 5 cilinder) welke aardig drinkt.. ( 1 op 7 bij 120km/ per uur) Ik dus na maandenlang langs de dealer om te vragen of er iets aan gedaan kan worden.

Zij sluiten iets aan op de computer en komen al snel tot de conclusie dat er geen foutmeldingen zijn. Monteur nog even onder de motorkap kijken, maar alles was goed. Ik naar de balie om te vragen hoe het nu verder moet. Vervolgens zegt ie "het is een lichte 2 liter motor wat meer benzine vraagt, en rijstijl kan invloed hebben op het verbruik". Vervolgens krijg ik de rekening, dat is dan euro 109,30ct.. Mijn broek zakte er gewoon van af. Ik vragen waarom ik 109,- moet betalen als er geen resultaat is.. Begon ie over man-uren en meten dat dat geld kost..
Ik kan me er nog steeds boos om maken dat ik 110,- (242,- gulden) voor niks heb moeten betalen. Meteen ook maar de laatste keer dat ik naar een dealer ben gegaan. Etters.


Dit schijnt geloof ik modern te zijn bij alle officiele dealers in europa, je komt met een vraag ze kijken even en in een half uur tijd kan je heerlijk dokken en je bent geen stap verders, gewoon je auto naar een garage brengen en vooral geen dealer bezoeken. En al helemaal niet laten repareren bij een dealer dan zit je zo 6x hoger aan prijs tov een goede garage.

Snap zelf ook niet dat daar geen betere controle over is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wat het waard is, mijn vrouw rijdt een 940 2.3 low pressure turbo, die rijdt ook 1 op 6, soms op de snelweg 1 op 7.

 

Deze auto's hebben een aerodynamica van een zeecontainer, in jouw geval een lichte motor op een zware auto en dan ook nogs eens 5 cylinders dus meer intern verlies cq verbruik.

 

Dat de dealer geld rekent voor werk wat hij doet en apparatuur ( 20 a 30 duizend euro voor een motoranalyse aparaat !) lijkt me niet meer dan normaal. Je vraagt een dienst en diensten kosten geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Voor wat het waard is, mijn vrouw rijdt een 940 2.3 low pressure turbo, die rijdt ook 1 op 6, soms op de snelweg 1 op 7.

Deze auto's hebben een aerodynamica van een zeecontainer, in jouw geval een lichte motor op een zware auto en dan ook nogs eens 5 cylinders dus meer intern verlies cq verbruik.

Dat de dealer geld rekent voor werk wat hij doet en apparatuur ( 20 a 30 duizend euro voor een motoranalyse aparaat !) lijkt me niet meer dan normaal. Je vraagt een dienst en diensten kosten geld.


Dit is dan erg jammer voor de dealer want 1x en nooit weer is het motto, ook goede vak garages hebben dergelijke apparatuur en vragen niet zoveel geld en vaak is het zelfs zo dat de auto er beter vanaf is bij de vak garage dan bij de dealer, zo kende ik ook mensen die maar op en neer bleven gaan naar de dealer met zelfde problemen klauwen met geld kost dat. 1 bezoek aan de vak garage nooit geen ellende meer gehad ermee.

Je moet eens wat auto forums over europa bezoeken dan schrik jij jezelf rot aan de verhalen die er staan over de zogenaamde dealer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat de dealer geld rekent voor werk wat hij doet en apparatuur ( 20 a 30 duizend euro voor een motoranalyse aparaat !) lijkt me niet meer dan normaal. Je vraagt een dienst en diensten kosten geld.

 

Dat zo`n ding geld kost oké, maar als dat ding pak weg 25,000 eurie kost,is `t zo in 227 keer gebruiken terug verdiend.

Zo bezien is `t in in nog geen 13!!!!!! dagen terug verdiend!

Dit soort apparaten gaan jaren mee,het is maar net wat de vrek er voor vraagd.

De dealer zal wel in één keer binnen willen zijn.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien een tip voor de volgende keer,

Google de volgende keer eens op Volvo S70 en verbruik.

Dan weet je na 10 minuten lezen dat het verbruik van je wagen niet extreem afwijkend is.

Tip, hoe is je bandenspanning?

 

Ten aanzien van het berekenen van de diagnose, had je de wagen bij die dealer gekocht en heb je hem daar in onderhoud? Indien ja, dan is het een slechte service. Spreek daar dan eens over met de verkoper. Indien nee, wat zou je zelf doen wanneer je in de schoenen van de dealer stond?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even reactie op een aantaal vragen. De auto heb ik 6 maanden geleden gekocht bij een bedrijf in Brabant. Zelf woon ik in Leeuwarden, dus voor vragen/reparaties moet ik gewoon hier in de buurt zijn.

 

Onderhoud is prima, laat ik altijd door een garage doen. afgelopen maand heb ik de bougies,bougiekabels,verdeler,rotor,olie,luchtfilter en zelfs de distributieriem (dit omdat het onbekend was wanneer deze was vervangen).

 

Ik had me er al bij neergelegd dat de auto zwaar is en dat deze gewoon veel verbuikt ivm met de "lichte" motor. Ik ben lid van www.volvo-forum.nl en www.volvo850forum.nl en heb het daar al vaker over gehad (vooral in het begin). Maar leverde uiteindelijk reacties op om toch maar naar de dealer te gaan.

Mijn broer heeft dus vorige week dezelfde auto gekocht op LPG. Hij heeft wel een 2.5 10v uitvoering welke 14pk meer heeft. Die auto van hem rijdt gewoon 1 op 10 gemiddeld. En ik rijd dus 1 op 4/5 in de stad en 1 op 6.5 op de snelweg bij 110-120km per uur. En dan begint het me toch lichtelijk te irriteren dat deze auto zoveel neemt. Ik vind het een behoorlijk verschil waarom ik dus deze keer de dealer heb gebeld.

 

Natuurlijk snap ik dat ik er voor moet betalen voor kijkwerk etc etc.. MAAR, als de monteur klaar is en ik krijg te horen van de baliemedewerker dat het komt dat het door een te lichte motor, dan vraag ik me af waarom ze dat niet meteen zeggen en mij wel 110,- laten betalen voor helemaal noppes niks. 110,- is 242 guldens.. natuurlijk kost apparatuur geld, maar 242 gulden (sorry, blijf een nederlander) en dan uiteindelijk zeggen dat het normaal is... Dan mag ik mij best lichtelijk "genaaid" voelen toch?

 

Ik leg me er nu bij neer dat de auto gewon veel verbruikt. Ik heb 3 maanden terug een kindje gekregen, en ik wou en wat groters en wat veiligs (wat deze echt wel is) en dan moet ik daar maar gewoon voor betalen. Maar een s70 2.5 wat 1 op 10 rijdt en een s70 2.0 wat 1 op 5 rijdt vind ik wel vreemd. Maar ok, het zal wel..

 

Citaat:
Tip, hoe is je bandenspanning?

Bandenspanning controleer ik elke maand.. ik heb 17" wielen (zaten er al op) en pleur ik 2.3bar in. Einde van de maand zijn ze gezakt naar 2.2bar.

 

Citaat:
Indien nee, wat zou je zelf doen wanneer je in de schoenen van de dealer stond?

Als ik in de schoenen van deze dealer zou staan, dan zou ik direct al zeggen dat dit "normaal" is ipv gaan meten terwijl je al (bijna) weet dat het ok is.

Of zeg van te voren dat het "zoveel" kost, sommige mensen hebben niet zoveel geld voor dit soort "grapjes".

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelf heb ik een S60 2.4 hij rijd 1 op 10

 

denk is aan chip turning

 

Merk Volvo

Model S70 / V70 2.0 T 180 pk

 

Bijzonderheden Softwareaanpassing op maat.

Procedure: Originele software wordt uitgelezen en aangepast, de software wordt teruggeprogrammeerd. Deze aanpassing is niet waarneembaar met diagnose.

Standaard Chiptuning Verschil

Vermogen 132 kW 165 kW 33 kW

180 pk 225 pk 45 pk

Koppel 240 Nm 300 Nm 60 Nm

Topsnelheid 210 km/h 221 km/h 11 km/h

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of denk eens aan een milieubewustere auto! Ik rij in een Seat Alhambra, 115Pk Diesel 1900TDI (VW motor) Verbruik: 1 op 16. Belast de natuur wat minder. Hebben jouw kinderen later minder vuile lucht...

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder op te scheppen en te beweren dat mijn wagen beter is..dat vooropgesteld. Maar met mijn Audi A4, 2,5 ltr 6 cil. TDI echt en degelijke en veilige wagen haal ik bij normaal rijgedrag 1050 km op 60 liter. Weet niet wat dat 1 op ? is.

Mijn vrouw rijd in een Polo TDI dat is een 3 cilinder TDI..ik geloof 60 PK of zoiets maar ik vind dat dat kleine VW Polootje behoorlijk slurpt ten opzichte van mijn "grotere" A4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus 1 op 17,5. Trouwens, ik rij zelf een MB E290 turbodiesel(1998).Bij een gemiddelde van 120 haal ik ook met gemak 1 op 15,5. Bij een Tank van 65 liter betekend dit ook een rijkweite van 1007 km.Voor mij dus na dit topic NOOIT een volvo.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...