Ga naar inhoud


Sneeuw op LNB


alx

Aanbevolen berichten

Sneeuw van je LNB halen is veel gemakkelijker, als die LNB goed

bereikbaar is. M.a.w., probeer je schotel niet zo hoog mogelijk

te zetten, maar bereikbaar. Vanmorgen de situatie dat er geen beeld was. Wel veel BER. Even de LNB schoonvegen en weer beeld

op alle zenders. Uitwijkmogelijkheid (denk aan scrable) "Digitenne" bewees nu ook weer z'n bestaansrecht.

Maar ja, is geen satontvangst met de betere kwaliteit en onvergelijkbare zenderkeuze.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De mijne staat wel hoog, maar op het open platje aan de muur. Ik kan er dus gewoon naar toe lopen alsof ie op de grond naast me staat. Lekker makkelijk dus. Trouwens geen last gehad van sneeuw op de lnb alhoewel er hier in het oosten een beetje van die witte zooi naar onderen kwam.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus dan heeft de Parapot soms toch wel nut !!

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon in de zomer met mooi weer je schotel en kop even inwrijven met autowas waarin bij voorkeur siliconen is verwerkt.

Wordt het geheel super glad van en er blijft ook geen sneeuw of water op liggen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B
Gewoon in de zomer met mooi weer je schotel en kop even inwrijven met autowas waarin bij voorkeur siliconen is verwerkt.
Wordt het geheel super glad van en er blijft ook geen sneeuw of water op liggen.

suc6

Gerrit



Yep, inderdaad, zo doe ik dat ook altijd wink

Heb hier ook nergens last van.

Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was gisterenavond ook sneeuw op mijn schotel en LNB aanwezig, ik had toen op RTL4 een ontvangst van ongeveer 50%, normaal is dat rond de 70%, maar ik heb geen last gehad van signaalverlies door de sneeuw. :D

 

cool Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k heb 'm ook maar gauw ingewreven met snelwas. Die paraprot zou ook wel z'n nut hebben bewezen. Helaas ben ik niet slim. Die gebruik ik dus ook niet. Die rot eksters doen ook al niets met m'n LNB. Zou toch ook kunnen schelen.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige nacht rond middernacht blokeerde het beeld eveneens, even later ook het geluid. Eigenaardig dat dit alleen gebeurde met de zenders die deel uitmaken van het TVV-abonnement. De rest op Astra1 leek gewoon te werken.

 

De oplossing die ik in gedachten had, was deze van looney2 : de tuinslang. Maar aangezien het bedtijd was, het ik 's anderdaags de zon het werk maar laten doen. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb net gisteren een multytenne geplaatst, deze is sowieso wat gevoeliger voor sneeuw door de grootte en vorm van de lens, maar geen uitval gehad. En dat voor een 45cm schoteltje. Toppie. smile

Ik kan hem overigens heel eenvoudig afvegen.

Maar ik ga dat met die siliconen ook eens proberen, mn tegen regendruppels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er geen siliconen o.d op doen,effect is als een auto die in de was staat.

Druppels blijven hangen en veroorzaken vervorming.

Siliconen op de schotel,i.c.m de zon brand de lak eraf.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...