Ga naar inhoud


Kabaal in je tuin


freaky

Aanbevolen berichten

Afgelopen week werden we s'nachts wakker van een heel hoog piep geluid.

De piep ging om de 5 seconden Dit ging continue de hele nacht door ik al naar buiten met de zaklamp , maar zodra ik in de tuin stapte je raad het al geen geluid meer.

Zo ben ik verschillende keren naar buiten geweest ik had weinig geluk........tot vanavond en wat schetst mijn verbazing zie ik een grote uil zitten.

Echt een prachtig beest.......maar bij iemand anders in de tuin dan.

Hoe zou ik deze kabaal maker kunnen verjagen of kan ik iemand inschakelen daarvoor?

Het is echt een pracht beest maar de kinderen vallen ook slecht in slaap en echt we hebben tig bomen in de tuin maar hij of zij zit precies bij onze slaapkamers.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites


je kunt ook blij zijn dat het beest jullie zo op prijs stelt dat hij in de buurt wil zijn! Wij wonen buiten en elk jaar wanneer (in januari, want ze zijn vroeg) we ze weer horen fluiten en piepen heffen wij het glas! Ik denk dat jullie kinderen toch niet veel horen van wege de mp3'tjes. (poging tot grapje. sorry).

groet, vanuit de achterhoekse bossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou er rekening mee dat uilen beschermd zijn, dus zelfs verjagen/verstoren is niet toegestaan.

Natuurlijk mag je wel s'nacht met de zaklamp door je tuin lopen op zoek naar regenwormen oid.

Volgens een vriend van mij hebben deze beesten een hekel aan geluid omdat ze dan zelf niets meer horen en helpt soms een windorgel oid. prima.

De vraag is dan natuurlijk waar je het meeste last van hebt :D

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht maar totdat de kuikens er zijn, dan heb je een waar orkest van vraag (ouders) en antwoord (kuikens) smile

Bij mijn ouders zetelen ze ook.

Daar waren het ransuilen. Ieder jaar weer.

Heerlijk 's avonds laat / 's nachts bij de vuurkorf in de stilte van de nacht.

 

Scheelt overigens behoorlijk in de muizenoverlast. Dat gepiep went wel. Hoor het persoonlijk liever dan het gekekedeng van een spoorweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja het is idd wel een luxe probleem zit hier lekker vrij.

En op zich is het wel mooi alleen moest ie niet zo schreeuwen echt klokslag 19:30 begint ie te piepen mad

Ik hoop maar dat ie over een tijdje vertrekt.

Nu ben ik eigenlijk benieuwd naar wat voor uil het is, in ieder geval geen Oehoe want ik hoor.......juist ja geen oehoe :D

Zal eens kijken of ik een foto kan maken voor de eventuele kenners hier.

Weet iemand of alleen moederuil bij het nest blijft?

Want ik heb inderdaad het idee soms meerdere uilen hoor ....ik neem aan dat de uil ook in mei eitjes legt........zucht had ik met biologie maar opgelet ......... :D

wordt vervolgd

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

een onderwijzer slaapt nooit, dus hier een verhaal. De uil is vroeg (februari) met broeden. Wat je nu hoort is de vader en de moeder die de jongen het jachtgebied leren kennen. Ze brengen ze met gepiep rond en dat duurt vaak de gehele nacht. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand daar last van heeft want het is in ons goede vaderland nooit meer stil: auto,s, vliegtuigen, telefoontjes, treinen, spelcomputers etc. Opmerkelijk is wel dat steeds meer dieren de civilisatie (?) opzoeken: wilde zwijnen, wasberen, uilen etc. De verklaring is uiteraard dat hun oorspronkelijk woongebied door de mens verpest wordt.Het wachten is op de eerste ijsbeer in de Bijlmer! groet en help de dieren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet de klok om 19:29 uur stil.

 

Nu even serieus.

Probeer er aan te wennen. Hoewel uilen inderdaad flink

te keer kunnen gaan zijn het wel prachtige beestjes.

 

Ik denk dat je eraan gaat wennen en dan heb je de bekende

win/win/win situatie. In het "bezit" van een uniek en prachtig

stukje natuur en de uil ook blij dat hij of zij mag blijven.

En . . . je weet precies wanneer het 19:30 uur is.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...