Littlesat Geplaatst: 30 mei 2008 Geplaatst: 30 mei 2008 Bluepanel is Gemini eigen... dus vandaar dat je dit niet hoort te krijgen... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast Renatos Geplaatst: 31 mei 2008 Geplaatst: 31 mei 2008 Ik heb m nu een week, ben geen wizz kid maar een gewone gebruiker, ben tot zover erg tevreden.
4Rens Geplaatst: 31 mei 2008 Geplaatst: 31 mei 2008 Origineel bericht van: Littlesat Bluepanel is Gemini eigen... dus vandaar dat je dit niet hoort te krijgen... Staat er dus niet voor niets "Nieuw hier" onder mijn naam. Misschien was de wens wel de vader van mijn gedachten. Ik lees hier veel over de nieuwe image van Nabilo. Ga deze er van de week op zetten, misschien is het probleem met het signal SNR dan verholpen. Veel over dit probleem lees ik trouwens niet op dit forum, wel op andere site's. We blijven in de zoek stand. All Quiet on the Zaansche Front.
allez l'om Geplaatst: 31 mei 2008 Geplaatst: 31 mei 2008 Origineel bericht van: 4Rens Origineel bericht van: Littlesat Bluepanel is Gemini eigen... dus vandaar dat je dit niet hoort te krijgen... Ik lees hier veel over de nieuwe image van Nabilo. Ga deze er van de week op zetten, misschien is het probleem met het signal SNR dan verholpen. bespaar je de moeite SNR staat hier nu tussen 16-20% wel prima beeld overigens Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird Linux server
Gast lucdec Geplaatst: 3 juli 2008 Geplaatst: 3 juli 2008 Heb deze vraag dus ruim een maand geleden gesteld, en lees dat de meeste mensen tevreden zijn. Nochtans lees ik nu dat er bij het warme weer meer problemen zijn met uitval, blokkering enzo door warmte. Ook problemen dat sommige gebruikers, sommige transponders niet vinden, door ongevoeligheid van de tuner. Ook heb ik de indruk dat de eerste toestellen beter zijn dan deze die later uitgeleverd zijn...een achteruitgang dus. Klopt dit ? graag uw ondervinding met het apparaat .
MagicOnline Geplaatst: 3 juli 2008 Geplaatst: 3 juli 2008 Mijn ervaring kun je hier teug lezen >>Klik<< Al met al was mijn 800 1 groot drama wat niets met een ontvanger te maken had. Het was eerder een Nachtmerrie 800 terwijl ik er zo goed over gedreamed had CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
edje-ken Geplaatst: 3 juli 2008 Geplaatst: 3 juli 2008 Sinds maandag staat er hier ook eindelijk een te spelen. Tot nu ben ik er zeer tevreden over. Warmteontwikkeling vind ik niet noemenswaardig. Vastlopers heb ik alleen door het lopen etteren met dvd player. Beeldkwaliteit is perfect. Maandag direct pli erop gegooit. Was simpel om alles werkend te krijgen Rotor werkt ook in 1 keer goed. Pli heb ik er vanmorgen afgegooit en vervangen door gemini 3.6 Zaptijd is hierdoor stukken sneller geworden. Instaleren was wederom een makkie Tot nu toe perfect boxje en ben blij dat ik het geduld heb gehad om hierop te wachten. ed Vu+ Solo2Dreambox 800s
hemertje Geplaatst: 3 juli 2008 Geplaatst: 3 juli 2008 Origineel bericht van: edje-ken Sinds maandag staat er hier ook eindelijk een te spelen. Tot nu ben ik er zeer tevreden over. Warmteontwikkeling vind ik niet noemenswaardig. Vastlopers heb ik alleen door het lopen etteren met dvd player. Beeldkwaliteit is perfect. Maandag direct pli erop gegooit. Was simpel om alles werkend te krijgen Rotor werkt ook in 1 keer goed. Pli heb ik er vanmorgen afgegooit en vervangen door gemini 3.6 Zaptijd is hierdoor stukken sneller geworden. Instaleren was wederom een makkie Tot nu toe perfect boxje en ben blij dat ik het geduld heb gehad om hierop te wachten. ed ik neem aan dat je beeld er nu ook beter uit ziet DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
vlaamse Geplaatst: 3 juli 2008 Geplaatst: 3 juli 2008 Vind het beeld nog niet geweldig met de 7025 en 7020 veel beter....hd kanalen zijn wel hartstikke goed. diseq probs nog , en zeer heet (warm ) de ontvanger.verder werkt het wel prima hiero. alleen die paar dingen .
edje-ken Geplaatst: 3 juli 2008 Geplaatst: 3 juli 2008 @Hemertje verschil in beeld met de 7000 is er zeker. Dat is in mijn ogen met de 800 beter. beeldverschil tussen pli en gemini zie ik niet. Alleen zapt hij sneller met gemini. Maar met pli zal dat ook vast wel beter worden neem ik aan. Zodra dat beter is ga ik wel weer terug naar pli hoor. edje Vu+ Solo2Dreambox 800s
skippie1770 Geplaatst: 3 juli 2008 Geplaatst: 3 juli 2008 Ik ben héél tevreden over mijn aankoop van de db800. *Géén noemenswaardige problemen hier *Géén crashes, geen extreme verhitting *Snel zappen *Géén problemen met zappen, HD eveneens *Prachtig beeld op HDTV alsook SD, minder als het gaat om *sportevenementen. *Externe e-sata HD werkt perfect, perfecte opnames én weergave. Kortom, een aankoop waard €450, een klein boxje met grote mogelijkheden. Prachtig gewoonweg. En software-matig kan het alleen maar beter worden. Samsung QE55Q90R VU+ ULTIMO 4K Sonos Arc - Sonos Sub
hemertje Geplaatst: 3 juli 2008 Geplaatst: 3 juli 2008 Origineel bericht van: edje-ken @Hemertje verschil in beeld met de 7000 is er zeker. Dat is in mijn ogen met de 800 beter. beeldverschil tussen pli en gemini zie ik niet. Alleen zapt hij sneller met gemini. Maar met pli zal dat ook vast wel beter worden neem ik aan. Zodra dat beter is ga ik wel weer terug naar pli hoor. edje ik duid op de verschillen tussen imagebouwers op eendezelfde box zoals je hierboven aangeeft... de imagebouwers hebben geen invloed op de zaptijden van softcams, hierop hebben we dus geen invloed op voorzover ik weet en met gelijke closedsource drivers welke van de fabrikant komen kunnen er ook geen verschillen in beeldkwaliteit zitten op dezelfde box daarom vind ik het altijd frapant deze opmerkingen te lezen DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Tonskidutch Geplaatst: 3 juli 2008 Geplaatst: 3 juli 2008 Alhoewel ik nu ook een newbie ben in enigma2 en nog niet alles ontdekt heb, moet ik wel even reageren. de dm 800 pvr (exclusief harddisk) kwam gisteren aan. instellen en configureren duurt mede door een langdradig zender zoeken extreem lang (een zender lijst erin pompen lukt gewoon niet goed met OpenDBedit 3.60) een zender overzicht zoals mogelijk in enigma1 met 3 velden (userbouquets) gaat helemaal niet (ofschoon ik daar wel iets over dacht te hebben gelezen) het afstandsbedieninkie (ofschoon uiterlijk idem aan dm 7020) werkt echt superslecht, of het menu item schiet door, of ik druk mijn vingers blauw de beeldkwaliteit (zonder iets anders te hebben dan scart - rgb) is zeker niet beter bij SD zenders, eerder futlozer. <let wel, ik heb geen HDMI op mijn 5 jaar oude Plasma> Bij HDzenders wordt ik vrolijk, ofschoon ik geen HD-plasma heb. Ik ben ervan overtuigd dat alles nog beter moet kunnen gaan werken, mede door mijn onbekendheid met de enigma2 en de in de kinderschoenen staande images. (laat staan dat ik erg teleurgesteld ben van CCcam 2.09 en dat enkel eens wilde testen met mijn interne share - waarop vet blokjes om de zoveel tijd komen. Dat nog nooit aanwezig was bij camd3 op mijn andere boxies) maar al met al kan ik NOG niet eenduidig tevreden zijn met de aankoop omdat er nog te weinig beter is ten opzichte van mijn oerdegelijke dm 7020. cheers Try It Out Gino Soccio
Mickeymouse2112 Geplaatst: 3 juli 2008 Geplaatst: 3 juli 2008 heb wel eens een freeze van een milliseconde maar 1 keer per avond denk ik..... voor de rest een superbeeld en makkelijk te flashen net als de andere boxen... superding!! ps3 160 gig db 500s db 500+ db 800PVR
Erik Slagter Geplaatst: 3 juli 2008 Geplaatst: 3 juli 2008 Helemaal mee eens. Qua zaptijd zou het kunnen uitmaken welke cam (default) staat ingesteld en met welke (default) parameters (per image dus). Maar beeldkwaliteit... dat slaat nergens op. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen