Ga naar inhoud


Wie bezit een Vantage HD8000


Snuffer

Aanbevolen berichten


  • Reacties 111
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@josjansen

 

Welke uitgang gebruik je? HDMI of Component Video.

Ik gebruik de component video uitgang. Alhoewel dit analoog is, vind ik dit beter dan het digitale beeld via HDMI. Een andere reden is de automatische scaling van het beeld. Mijn Panasonic scherm doet dit blijkbaar niet automatisch via HDMI in combinatie met de Vantage. De instellingen van het gebruikte scherm kan ook verbeteringen brengen.

 

Ik kan het beeld van de Vantage 8000 vergelijken met een aantal tuners in PC. De scherpte van het beeld in SD kan volgens mij toch niet veel beter. Een goede test als je de ticker op Kanaal Z of N24 bekijkt. Ik heb gisteren via een klassiek testbeeld van een scandinavische zender dit eens getest. De lijnen in het testbeeld waren goed te zien. Wel een beetje trillingen in de lijnen. Met de instelling "intelligent frame creation" werd het beeld heel stabiel.

 

Softwarematig kan het SD beeld scherper gemaakt worden, maar dan treden meestal neveneffecten op.

 

Het HD beeld is volgens mij niet beter of slechter dan via de tuners in mijn PC. Let ook op het niet te onderschatten verschil tussen 720p en 1080i. Vergelijk een uitzending op BBC HD eens met een HD uitzending op één HD bijvoorbeeld.

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de HDMI uitgang, maar het ligt bij mij dus aan de aut scaling van het beeld. Ik had deze op aut staan. Wat bleek nou deze bleef dus op mijn TV constant op 720p staan.Ik had hierdoor iets waziger beeld. Heb nu de instelling op 576p staan. Heb nu perfect beeld. Moet alleen bij HD uitzendingen de instelling terug zetten. Bedankt voor de informatie ik was hier zelf nooit uit gekomen.

Verder werkt de Vantage perfect veel beter als de TF.Het kan dus wel een ontvanger zonder problemen......

et8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik zit er aan te denken om een unicable lmb aan te sluiten op mijn Vantage 8000s daar ik geen ruimte heb om twee kabels door de pvc buis heen te reigen.Volgens mij kan de ontvanger overweg met unicable maar weet iemand welke instellingen ik daarvoor moet doen en gaat dit eigenlijk wel met een gemotoriseert systeem.Heeft er al iemand ervaring hiermee?

 

Groeten Dokie frown

Vantage 8000s,500Gig. Tuner1 ,draaibaar Gibertini 80cm schotel met Stab h100 en Alps lmb. Tuner2 ,vaste schotel Triax 78,multifeed astra 1-2-3 en hotbird met alps lmb's via diseqc 4-1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De Vantage trekt mij wel en heb nog wat vraagjes.

 

Ik heb nog een vraagje over het opnemen. Timeshift doet het, las ik.

Maar als je een gecodeerde zender opneemt zit er dan op de Vantage een mogelijkheid om bijv. 's nachts het gecodeerde automatisch te laten decoderen? Of wordt een gecodeerd programma direct gedecodeerd op de harddisck gezet.

 

Tweede vraag is het bewerken/editen van de zenderlijst.

In mijn huidige ontvanger (SAB) heb ik een hoofd zenderlijst en kan ik daarnaast een aantal voorkeurlijsten maken. Maar ik gebruik meestal, zeg maar altijd, de hoofdlijst. Deze hoofdlijst kan ik bewerken, ofwel zenders verplaatsen, toevoegen, verwijderen enz.. In de handleiding van de Vantage kwam ik deze mogelijkheid niet tegen. Wel het bewerken van voorkeurlijsten, maar niet het bewerken van de hoofd zender lijst.

Kun je de hoofd zenderlijst van de Vantage bewerken?

Zenders in een eigen volgorde zetten?

M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Trulli,

 

Ik kan je gerust stellen.

De opname via de Vantage wordt volledig ongecodeerd weggeschreven op de hard disk.

 

Ik werk met verschillende favorieten lijsten. Deze kan je zowel via het menu van de Vantage als via software via PC bewerken.

Wat betreft de volledige lijst (lijst=alles) kan ik met zekerheid zeggen dat je deze met de Vantage Channel Editor software (java) op je PC kan bewerken. (zie afbeelding bijlage)

post-14948-1318260168,4673_thumb.jpg

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds vrijdag is er een nieuwe firmware versie voor de Vantage HD receiver reeks --> versie 2.46

 

Sinds zondagavond is er ook een update van de aangepaste alternatieve emu software voor deze receivers. Met deze software werkt ook de interne kaartlezer voor de TV-Vlaanderen smartcard.

De nieuwe smartcard (seca 3) werkt perfect!

 

! Niet onbelangrijk:

Sinds deze nieuwe firmware werkt ook de uitgebreide EPG info van TV-Vlaanderen (Mediahighway? - 36u). Wel even naar een zender op transponder 12515 Mhz zappen en even laten inladen.

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren deze Vantage firmware 2.46 in mijn NanoXX 9500HD geladen en ben tot nu toe erg blij met deze versie.

 

Zapt snel, beeld is m.i. (nog) beter dan voorheen, Timer instellingen kunnen opgeslagen worden en het font van de menu's en informatie vensters is fraai (en haarscherp).

 

 

VU+ Solo2 met VTI 5.1.0 - NanoXX 9500HD - Topfield TF7700HSCI - 78cm Philips schotel draaibaar van 68.5E-45W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: w8andc
Sinds vrijdag is er een nieuwe firmware versie voor de Vantage HD receiver reeks --> versie 2.46

Sinds zondagavond is er ook een update van de aangepaste alternatieve emu software voor deze receivers. Met deze software werkt ook de interne kaartlezer voor de TV-Vlaanderen smartcard.
De nieuwe smartcard (seca 3) werkt perfect!

! Niet onbelangrijk:
Sinds deze nieuwe firmware werkt ook de uitgebreide EPG info van TV-Vlaanderen (Mediahighway? - 36u). Wel even naar een zender op transponder 12515 Mhz zappen en even laten inladen.


Ik heb wel gemerkt dat de EPG één uur te laat staat. Mijn tijd staat wel goed ingesteld.

et8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad heb ik ook gemerkt.

 

Ik ga er vanuit dat TV-Vlaanderen de juiste tijden per programma doorgeeft.

Dus moet er iets mis gaan bij het inladen van de EPG.

 

Ik heb een vermoeden dat er een conflict bestaat tussen de gewone DVB-EPG (EIT) en de MHW-EPG. Beide info streams worden ingeladen waarbij de DVB-EPG info alle MHW-EPG info 1 u naar beneden plaatst.

Als je de eerste 2 items bekijkt (now + next), dan zal je merken dat ze juist staan. Vanaf het 3de item gaat het mis met een verschil van telkens 1u. Vandaar mijn bewering hierboven.

 

Volgens mij vrij eenvoudig op te lossen.

 

- Ofwel moet de voorkeur kunnen aangegeven worden zodat bijvoorbeeld ingesteld kan worden dat MHW-EPG voorrang krijgt op DVB-EPG. (algemene benadering)

- Ofwel moet de mogelijkheid voorzien worden dat per kanaal aangegeven kan worden welk EPG systeem (DVB-EPG, MHW-EPG, ...) moet ingeladen worden. (specifieke benadering)

 

Zal dit probleem in het Vantage forum plaatsen met hopelijk een vlugge reactie en oplossing.

 

Een tip: als meerdere personen dit op het forum melden, is de kans al groter dat ze het vlugger oplossen.

 

Ik moet zeggen dat Vantage wel heel actief is met het verder ontwikkelen van de firmware.

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

hoi,

 

@w8andc

kun je mij ook het bericht per PM sturen wat je ghostecho per PM heb gestuurd?

 

zijn er behalve dat de interne card readers nu werken met de seca 3 kaart nog andere dingen die anders zijn dan met de software zonder EMU

 

bij voorbaat dank.

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...