Ga naar inhoud


Wie bezit een Vantage HD8000


Snuffer

Aanbevolen berichten

Hi,

om het juiste uur te hebben in de EPG heb ik het volgende gedaan:

ga in het menu naar tijdinstellingen, dan naar tijdzone en verander GMT Berlin van +1 naar +0

alle EPG van TVV en CD zijn dan op het juiste uur, maar het uur van de ontvanger is echter 1 uur eerder

Echter om met timer te programmeren is het interessanter!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 111
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wij hebben sinds twee maanden ook een Vantage HD8000 twin-tuner met 500Gb. Het werkt goed, behalve bij instellen van de timer schakelt de tuner automatisch naar de op te nemen zenden als je naar een andere zender zit te kijken. Dat moet ik nog op zien te lossen. Verder zijn we heel tevreden, op een enkele vastloper na.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu 24 uur in bezit en een fantastische ontvanger.

Een plaatje zowel in de kast als op het scherm.

Wel even wennen als je altijd een DB 7000 hebt gehad.

 

Ik zie na een kanalenzoek alleen tv en radio kanalen.

 

Ik weet dat je handmatig bij mijn dreambox 7000 de datakanalen van de BBC t.w. Stream0 t/m Stream6 kan omzetten naar tv kanalen en dan krijg je b.v veel BBC Sport uitzendingen.

 

Hoe krijg ik dit ook te zien met mijn Vantage HD 8000 ?

B.v.d.

DreamHummie.

 

 

Octagon SF8008m - Wave Frontier T90 - 1.20Mtr no name.

30 W - 0.8 W - 4.8 E - 7 E - 9 E - 10 E - 13 E - 19.2 E - 23.5 E - 28.2 E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jurgen36

De BBCi kanalen worden kant en klaar ingelezen met de Vantage, er hoeft niets omgezet/veranderd te worden. Hetzelfde geldt voor ITV-HD.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds gisteren is mijn seca 3 kaart op zwart gegaan. Iemand anders ook problemen met update seca 3 kaart? Voor de rest kon ik alles prima zien met seca 2 en seca 3 op de interne cam. Heb nu dus maar even de "oude" seca 2 kaart er in gedaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke firmware gebruiken jullie?

Officiële of alternatieve software?

 

Met de 24601 versie van de alternatieve firmware werkte de nieuwe seca3 kaart drie weken geleden volledig zonder probleem voor alle kanalen.

 

Gebruik nu zelf momenteel de officiële 248 beta versie om te testen. Dan moet ik uiteraard wel een CAM gebruiken. De Matrix Revolutions Cam met Ucas 3.1 werkt het beste. Maar niet voor alle zenders.

De officiële CAM van TV-Vlaanderen werkt voor geen meter op deze receiver. Wel op een FloppyDTV-S2 in PC. Echter de HD-kanalen hebben nooit gewerkt via deze CAM.

 

De laatste officiële firmware is de 247 en de alternatieve cloon vind je onder de nummer 24701.

 

Dus met de alternatieve firmware zou het zeker moeten lukken.

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste w8andc,

 

Ik ben ook sinds een week in het bezit van een Vantage HD 8000. Ik zie in mijn instellingen staan dat ik softwareversie 02.47.01t-0 erin heb zitten. Zou je mij per pm kunnen vertellen waar je de meest recente software kunt vinden, zodat ik altijd over de meest recente softwareversie beschik.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is opgelost: Gebeld met CD en wilden weten welke tuner ik had, waarop ik er over heen praatte en zei een goed gekeurde versie op de laatste sw-versie en toen gingen ze checken. De seca 3 kaart was niet geregistreerd op mijn naam!? (dus......). Dus meteen mijn basissetup getest toen er gezegd werd dat na 10 minuten het weer zou moeten werken: Seca 3 kaart in de smart wi, in de vantage 8000S de smart wi card (ik gebruik de emu 47 versie) en na 10 minuten beeld.... Alles werkt weer normaal. Als ze nu nog de epg met het verspringen van een uur oplossen zou het helemaal mooi zijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had dit waarschijnlijk hier nog nergens gemeld, maar met de 2.48 beta frimware stel ik vast dat de MHW-EPG nu volledig juist werkt. (zie Vantage forum) Verspringing van 1u is opgelost.

 

Nu wachten totdat er een nieuwe officiële versie uitkomt waarna ook de emu cloon zal verschijnen.

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook in het bezit van een Vantage 8000. Nu kan ik als ik een zender opneem b.v. NED1 niet meer naar b.v. RTL4 kijken alleen nog maar naar de zenders in één transponder.

 

Heb tuner ingesteld op samesignal en twin LNB aangesloten op tuner 1 en 2

Gebruik een aston 1.07 module.

Software Vantage 02.47

 

 

Goetjes Jos.

et8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik er ook over te denken deze ontvanger te kopen maar schrik van de reakties dat het beeld via HDMI minder van kwaliteit zou zijn terwijl dit toch beter zou moeten zijn, het blijft immers digitaal!

 

De receiver wordt dan aangesloten op een Philips Full-HD LCD TV via een Yamaha DTS-receiver op 1080i. Kan iemand vertellen hoe de beeldkwaliteit is met de Vantage ingesteld op 1080i output? Dit is namelijk dezelfde resolutie als de Yamaha en mijn TV. Ik heb zo ook een Sony Playstation 3 aangesloten en dat ziet er perfect uit, zeker bij het afspelen van Blu-Ray.

 

Maar de vraag is dus hoe de Vantage zich in dit geval houdt. Als ik hem op 1080i output zet verzorgt hij dus de upscaling van SD programma's. maar ik kan dit eventueel ook door de Yamaha laten doen, maar dan moet ik hem via component aansluiten, maar dan heb je weer twee extra "omzettingsstappen", dus van digitaal naar analoog en van analoog weer naar digitaal. Dit moet via HDMI toch beter kunnen? Bovendien verlies je met die omzetting toch kwaliteit in geval van een echte HD uitzending?

Open the pod bay doors, Hal

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

@w8andc

kun je mij ook het bericht per PM sturen wat je ghostecho en de vrije vries per PM heb gestuurd?

 

zijn er behalve dat de interne card readers nu werken met de seca 3 kaart nog andere dingen die anders zijn dan met de software zonder EMU

 

bij voorbaat dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

JosJanssen,

 

Ik kan ook alleen NED1 opnemen en NED1,2,3 kijken. Naar rtl gaan terwijl íe opneemt gaat niet. Ik had twee kabels vanaf de schotel naar tuner 1&2 en instelling separate signal.

 

Als ik het verander naar een kabel met loop trough en same signal, dan gaat opnemen en kijken wel goed.

 

Het eerste zou ook goed moeten zijn lijkt me, 'n bug?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Heb je bij Tuner 2 in het menu, aangegeven, dat je met 2 kabels naar de ontvanger gaat ? wordt met een duidelijk plaatje aangegeven.

 

Bij mij werkt het goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...