Ga naar inhoud


Wie bezit een Vantage HD8000


Snuffer

Aanbevolen berichten


  • Reacties 111
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast okkie555

Hallo all

 

Ik ben net nieuw op dit forum en deze rubriek doorgelezen, maar ik heb nog een vraag. Ik bezit nu 2 weken een Vantage HD8000s zonder hhd met een draaibare schotel van 85cm. Het werkt allemaal heel goed. Ik heb al vanaf 16 satellieten de zenders in kunnen laden en dat werkt allemaal goed. Nu heb ik de ontvanger ook aangesloten in mijn netwerk van 4 computer die via een 4 poorts router naar mijn (kpn Speedtouch 780) internetrouter in poort 1 zit. De Vantage zit in poort 2 van de internetrouten. Het lukt mijn niet om de satelliet ontvanger in mijn netwerk te benaderen om bijvoorbeeld de zenderlijst aan te passen. Als ik in mijn netwerk kijk die ik benader via de brouwser, van mijn internetrouter, dan zie ik de ontvanger wel staan. In dit forum heb ik gelezen hoe het moet, maar het lukt niet.

 

WAT DOE IK VERKEERT.

 

Of moet ik in het menu van de vantage hd8000s nog iets instellen.

 

help help

Link naar reactie
Delen op andere sites

josjansen, kun je me vertellen hoe de beeldkwaliteit is met de ontvanger op 1080i? Het kan toch niet zo zijn dat je de ontvanger keihard op 576p moet laten staan om een beter beeld te krijgen en hem weer handmatig op 1080i te zetten bij een HD uitzending, of gaat dat automatisch?

 

Ik sta op het punt een keuze te maken tussen de Vantage, de Topfield en de Homecast en wil wel zeker zijn dat het beeld via HDMI niet een stuk minder is dan mijn oude Topfield 4000 via scart..

 

Alvast bedankt!

Open the pod bay doors, Hal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Richi70
Origineel bericht van: Richi70
Wij hebben sinds twee maanden ook een Vantage HD8000 twin-tuner met 500Gb. Het werkt goed, behalve bij instellen van de timer schakelt de tuner automatisch naar de op te nemen zenden als je naar een andere zender zit te kijken. Dat moet ik nog op zien te lossen. Verder zijn we heel tevreden, op een enkele vastloper na.

We hebben dit probleem nog steeds niet op kunnen lossen, heeft iemand een tip? De tuner 2 staat ingesteld op 'Same signal'. Ik gebruik een schotel met splitter en twee kabels naar de tuner.

Bij voorbaat dank,
Richard
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Sinds gisteren heb ook ik de HD-8000S in huis en tot nu toe ben ik niet ontevreden. Ik moet zeggen dat ik hem in eerste instantie wel erg traag vond reageren op opdrachten maar na de installatie van de meest recente software is dat veel minder het geval. De gebruiksaanwijzing is dankzij het gebuikelijke kromme engels zeker geen topper. Daarnaast blijkt de cd-rom de gebruiksaanwijzing van een andere ontvanger te bevatten.

 

Zoals eerder al door anderen opgemerkt wordt het apparaat vrij warm. Ik had het plan er de komende dagen een HD in te bouwen maar gezien de warmteontwikkeling huiver ik daar nu toch een beetje voor.

 

Opvallend vond ik dat ik gisteren bij mijn eerste experimenten gelijk een aantal Eurosport HD kanalen op mijn bord kreeg. Na installatie van de nieuwe software krijg ik deze niet meer te pakken.

Was het toeval dat ik die kanalen ontving, of heeft de nieuwe software roet in het eten gegooid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jurgen36

Na installatie van een harddisk moet je er rekening mee houden dat je niet 2 cams tegelijk kan gebruiken, die dingen smelten zowat en vallen uit. Ik gebruik de Vantage nu alleen nog met het front open...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

gewoon de alternatieve soft ware erop zetten en je hebt geen cams meer nodig en kunt de interne card readers gebruiken.

 

hier de cds kaart in de ene interne cardreader en de tvv kaart in de andere.

werkt prima en omschakelingen tussen een cds en een tvv zender is prima en snel.

 

ook de hd kanalen zijn prima

enig min puntje is dat de manegement update niet doorkomt (de abbonements update komt wel door)

oplossing eens in de 2 maanden even de kaart in een cam in de ontvanger plaatsen.

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een domme vraag, vrije fries, maar wat bedoel je precies met een 'management update'? Ik heb die cd kaart al jaren maar kijk er eigenlijk nooit naar om. Moet ik dan alsnog een cam aanschaffen?

 

Ik heb overigens een thermometer op de ontvanger gelegd en die gaf na een half uur 38 graden aan maar dat is tijdens gewoon kijken. Volgens mij wordt ie warmer als ie veel opdrachten te verwerken krijgt.

 

Ik weet niet of het altijd zo geweest is maar er wordt nu in ieder geval wel een ventilatortje los meegeleverd in de doos. Alleen wordt er met geen woord gerept over waar en hoe je dat ding moet installeren. Misschien ook zonder HD geen overbodige luxe.

 

Geeft de geïnstalleerde HD overigens bij iemand van jullie problemen als gevolg van de warmteontwikkeling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

bij mijn vantage 8000s hd was geen venilator in de doos

heb met de ontvanger het afgelopen jaar geen problemen met de warmte ondervonden.

 

de nieuwe seca 3 mediaguard kaarten werken met 2 gegevens welke regelmatig geupdate worden.

je abonnement en mangement.

wanneer een van beide is afgelopen heb je geen beeld meer.

voordat ik de alternative software gebruikte had ik de cams nodig om cds te zien vandaar dat ik deze nog bezit.

 

door het gebruik van de interne kaartlezers wordt de box minder warm en mischien gebruikt hij ook minder stroom omdat de cams niet van stroom hoeven worden te voorzien.

 

ps domme vragen bestaan niet.

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Vrije Fries even een vraagje aan je. Welk (alternatieve)softwareversie gebruik je momenteel? En hoe kom je aan de meest recente versie en hoe installeer je dit vervolgens op de ontvanger? Alvast dank voor je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...