Ga naar inhoud


Wie bezit een Vantage HD8000


Snuffer

Aanbevolen berichten

Ik heb nog niet geprobeerd een uitzending zonder smartcard terug te kijken, maar ik heb wel problemen om als ik een gecodeerde uitzending opneem van bijvoorbeeld het kanaalplus pakket (een NL zender bijvoorbeeld), om dan een andere zender van het zelfde coderingspakket te kijken (ik heb allebei te tuners aangesloten op dezelfde satelliet en ook onafhankelijk geprogrammeerd) .

Het lijkt mij dat hij de smartcard dan nodig heeft om op te nemen en je niet tegelijkertijd gecodeerde zenders kan kijken. Heeft iemand hier ervaring mee en zijn hier oplossingen voor?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 111
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Waarschijnlijk hangt dat af van het soort cam module je gebruikt.

Ik heb al op andere forums gelezen dat bepaalde cams slechts 1 programma tegelijk aankunnen in een twin tuner...

 

Ik ben voornamelijk benieuwd naar het al dan niet ongecodeerd opnemen op de harde schijf, en of er andere problemen met deze vantage zijn. Als ik de markt zo bekijk stel ik vast dat (bijna) alle PVR's met problemen zitten... ik probeer nu een apparaat te kiezen met zo weinig mogelijk (liefst helemaal geen) problemen wink

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je dan uiteindelijk bij de humax icord uit zult komen, deze heeft ook wel enkele kleine problemen maar 4 zenders opnemen en de 5de kijken ook in hd en gedecodeerd, behalve als je 3 verschillende code's bekijkt zoals ned1 orf en sf, dan is er een van de 3 gecodeerd opgenomen, maar dit is niet echt een probleem want je kunt deze decoderen als je niet thuis bent of als je in bed ligt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Icord... ja die heb ik ook onderzocht. Ik las dat er heel erg veel problemen waren met decoderen. Dat je vaak dingen niet terug kon zien, dat de onderste moduleschacht niet goed werkt en meer van dat soort dingen.

Ik lees op andere forums dat er mensen zijn die zeggen dat de Vantage beter zou zijn... anderen zeggen dat de Icord gebruiksvriendelijker is...

Ik heb momenteel tests van beide apparaten voor me liggen. De tests verschenen in "Sat und Kabel", een Duits tijdschrift. De Vantage krijgt in zijn totaliteit meer punten... ook wat beeldkwaliteit betreft, en daar het het in allereerste instantie om. De opname mogelijkheden zijn ook belangrijk, het is tenslotte een PVR. Als ik al 2 programma's gelijk kan opnemen ben ik al heel tevreden wink maar blijkbaar zijn er wel beperkingen als het om een gecodeerd programma gaat. Nedem je 2 programma's uit bijvoorbeeld het premiere pakket op zou dat met de Vantage (NOG) niet kunnen las ik in een testverslag, omdat de Vantage altijd zijn programma's ongecodeerd op de harddisk zet...

 

Als ik (ook op Duitse forums) lees zie ik dat Vantage blijkbaar sneller en consumentvriendelijker werkt aan updates en aanpassing van de receiversoftware. Probleempjes worden blijkbaar vaak heel erg snel verholpen... bij Humax duurt dit blijkbaar heel erg lang... zo weet ik uit eerste hand dat bij de kabelreceiver van Humax bepaalde problemen ivm met het omschakelen van winter naa zomertijd en omgekeerd na bijna 2 jaar nog steeds niet verholpen zijn... probleem is dat je dit niet manueel kan...

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen kunnen adviseren en/of gebruikservaringen kunnen melden over deze vantage, of zelfs vergelijkingen met de Icord kunnen maken! Ik kijk liever de kat een paar maanden langer uit de boom, dan toch een relatief hoog bedrag te gaan betalen voor een minder goed apparaat, omdat ik niet helemaal op de hooghte was.

 

alvast heel erg bedankt!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hoi allemaal,

 

Ik heb van het weekend een Vantage HD8000 gekocht en zoek daar nu een goeie harddisk voor. Seagate heeft speciale harddisks voor Consumer Electronics (CE), maar die zijn lastig te krijgen.

 

Heeft iemand een tip voor een goede en stille hardisk voor in deze ontvanger? (500gb ofzo)

 

Alvast bedankt!

 

Tuner 1: Clarketech ET10000
Tuner 2: DM800HD se
TV : Samsung UE55JS9000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samsung maakt ook vrij stille schijven.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Peterbraaf
Niemand meer die dit apparaat heeft? Geen nieuws meer over dit speeledingetje?
Sta te popelen om hem te halen maar vind het wel veel geld.
Als je het plaatje ziet blijft het toch maar een printje in een blikkie doosje.


Ik heb hem ondertussen zo'n 6 weken en inderdaad hoor je in 'de lage landen' niet veel over deze receiver. In Duitsland het anders.
Als je hem openschroeft valt het idd op hoe weinig daar in zit voor je centen; de voeding, het mainboardje, CI en smartcardplankje, en dat is het zowat. Met een harddisk erin ziet het er al een heel stuk anders uit, maar ik denk eigenlijk dat dit bij iedere twin-HD-PVR zo is. Het zit nog allemaal in z'n kinderschoenen, wij betalen deels de ontwikkeling ervan, en binnen een paar jaar zal het wel een pak goedkoper zijn.

Verder ben ik wel (voorzichtig) tevreden over het ding. Na wat spelen, kan je de cardreader geschikt maken voor MediaGuard, en dat scheelde voor mij de aankoop van een module. Zapt zonder problemen en ontvangt de maandelijkse updates, ook de LAN-functie werkt probleemloos.
Perfect is hij echter nog niet, maar er wordt zichtbaar had gewerkt aan updates, bij periodes komt er iedere week een nieuwe uit, dus ik heb er vertrouwen dat de werking van de receiver alleen maar nog beter kan worden.

De hard disk-keuze was voor mij ook wat zoeken, maar ik zag op een Duitse site dat ze de receiver in combinatie met een Western Digital Green Power-schijf verkochten, dus heb ik het mij ook maar gewaagd om voor die schijf te gaan. €125 voor 1TB maakte het ook wat aantrekkelijker dan de duurdere en kleinere Seagate CE-schijven. De WD-schijf is stil en iets koeler, mededankzij het lager toerental (5400 i.p.v. 7200 tr./min. bij gewone PC-hard disks).
Ik moet zeggen, een maand geleden ging dit verre van probleemloos (na 3 minuten een opname te bekijken, bevroor de receiver), maar er is ondertussen een firmwareupdate verschenen die de support verbeterde, en dit probleem is nu van de baan.
Wat ik wel nog soms ondervind, zijn sporadische drop-outs in het geluid, bij het bekijken van opnamen. Wat me wel opviel is dat ik het nooit heb bij "Eén HD", maar het komt wel voor op de SD-transponder van TVV. De drop-outs zitten niet in de opnames, maar gebeurt enkel bij het afspelen. Misschien moet ik het eens testen op andere transponders, of FTA-kanalen, ben zelf ook benieuwd of al dan niet de hard disk of de receiver de oorzaak is.

Toch heb ik geen spijt van beide aankopen. Veel Topfield-gebruikers hebben ook al hun portie problemen gehad, terwijl die receiver ondertussen al een jaar op de markt is, de Vantage sinds deze zomer. Langs de andere kant zal Topfield waarschijnlijk binnenkort een betere EPG-ondersteuning hebben bij TVV/CDS, wat we bij de Duitse Vantage wellicht niet mogen verwachten. Dus ik zal niet zeggen koop die of die, het hangt een beetje af van wat je zelf belangrijk vindt...

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook ervaring met het gelijktijd kijken of opnemen van 2 gecodeerde zenders van het CDS pakket? En hoe werkt de lan aansluiting?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Heb je ook ervaring met het gelijktijd kijken of opnemen van 2 gecodeerde zenders van het CDS pakket? En hoe werkt de lan aansluiting?


Ja, dit werkt goed. Alleen vind ik het wat omslachtig, omdat je tuner 2 moet apart scannen of kopiëren met een kanaleneditor en die zenders dus ver in de lijst staan. Rechtstreeks opnemen werkt vlotjes, maar als je wilt programmeren kan je je zender alleen kiezen met de 'P+/P-'-toetsen. Handig voor de eerste 20 preselecties, onmogelijk als je zendernummer 3530 nodig hebt. Ofwel zie ik zelf iets over het hoofd, want ik heb handleiding nauwelijks gebruikt.

LAN: Veel valt daar eigenlijk niet over te zeggen. Het doet wat het moet doen. Je kan je opgenomen programma's naar je pc sluizen, om evt. op een DVD te branden, je kan je MP3's of video's op je receiver zetten. Of als je zenderlijsten bewerkt op de pc, kan je ze rechtstreeks op je hard disk zetten ipv te laden met een USB-stick...

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amazor
Origineel bericht van: cheapwatcher
Heb je ook ervaring met het gelijktijd kijken of opnemen van 2 gecodeerde zenders van het CDS pakket? En hoe werkt de lan aansluiting?


Ja, dit werkt goed. Alleen vind ik het wat omslachtig, omdat je tuner 2 moet apart scannen of kopiëren met een kanaleneditor en die zenders dus ver in de lijst staan. Rechtstreeks opnemen werkt vlotjes, maar als je wilt programmeren kan je je zender alleen kiezen met de 'P+/P-'-toetsen. Handig voor de eerste 20 preselecties, onmogelijk als je zendernummer 3530 nodig hebt. Ofwel zie ik zelf iets over het hoofd, want ik heb handleiding nauwelijks gebruikt.

LAN: Veel valt daar eigenlijk niet over te zeggen. Het doet wat het moet doen. Je kan je opgenomen programma's naar je pc sluizen, om evt. op een DVD te branden, je kan je MP3's of video's op je receiver zetten. Of als je zenderlijsten bewerkt op de pc, kan je ze rechtstreeks op je hard disk zetten ipv te laden met een USB-stick...


Die MP3 en video's waar je het over hebt....zijn dat eerder gemaakte opnames van de eigen ontvanger (ruwe transponder data zeg maar) of gaat het hier om DIVX .avi bestanden? Het zou wel mooi zijn als je met deze ontvanger .avi bestanden kan afspelen zowel op de eigen HDD als via LAN op een externe gedeelde bron (op de PC bijv).
Ik werk al jaren met een omgebouwde XBOX-1 met XBMC. Deze oorspronkelijke gameconsole gebruik ik uitsluitend als mediacenter bij de TV via de homecinemainstallatie. De XBMC software (open source) maakt het mogelijk om media waar dan ook op internet/LAN af te spelen. Helaas is de XBOX-1 niet geschikt voor HDTV. Feitelijk wil ik met zo'n ontvanger hetzelfde kunnen. Misschien toch maar een Linux ontvanger dan. XBMC is ook verkrijgbaar voor de PC en o.a. Linux. Zal wel niet werken op een satellietontvanger vrees ik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Peterbraaf
Die MP3 en video's waar je het over hebt....zijn dat eerder gemaakte opnames van de eigen ontvanger (ruwe transponder data zeg maar) of gaat het hier om DIVX .avi bestanden?


Ik had het over MP3/AVI/JPEG-bestanden. DivX werkt (nog) niet, XviD wel. Eerder gemaakte opnames die je extern bewaart zal je ook wel nog kunnen afspelen.
Onlangs is er bij er firmwareupdate nog een tabblad IP-stream bijgekomen, maar ik dacht gelezen te hebben dat dit enkel werkt tussen Vantage HD boxen.
't Is een leuk extraatje voor een satellietontvanger, maar het is natuurlijk geen geavanceerde mediaspeler, dus ik denk niet dat het aan al je eisen zal voldoen...

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt helaas. Ook zenders van Astra 2 die in de TV Vlaanderen-zenderlijst staan doen het niet, en blijven onder 19.2° staan.

Ik had reeds eens een buglijstje begonnen met enkele opmerkingen, bij deze heb ik het meteen opgestuurd. Zoals hun website eruit ziet hechten ze veel belang aan bugmeldingen, benieuwd of dit klopt... smile

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...