Ga naar inhoud


Wie bezit een Vantage HD8000


Snuffer

Aanbevolen berichten


  • Reacties 111
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mijn schotel staat afgesteld op 4 satellietposities (astra 1, 2, 3 en hotbird). Als ik handmatig een transponder toevoeg aan astra 2, dan veranderen alle geprogrammeerde kanalen van astra 2, 3 en hotbird van satelliet naar "cable 0,0".

 

Doe je datzelfde op je pc dan is er niets aan de hand.

 

Overigens ben ik zeer tevreden over m'n Vantage!

Tuner 1: Clarketech ET10000
Tuner 2: DM800HD se
TV : Samsung UE55JS9000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er iemand die kan zeggen hoe je kanalen moet overzetten van de vantage 8000 naar de pc. Kan dit alleen via de seriele aansluiting, of ook via usb of mischien zelfs via LAN. Ik heb slechte ervaringen als het op serieel aankomt, dit ging dus absoluut niet met mijn topfield 7710 aangezien mijn pc geen seriele aansluitig heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jurgen36
Is er iemand die kan zeggen hoe je kanalen moet overzetten van de vantage 8000 naar de pc.


Kan via USB en LAN. Bij USB: stick in de receiver plaatsen, naar kanalentabblad gaan, dan naar Software Manager, bij Kanaallijst opslaan kiezen. Dan wordt er een zenderlijst gemaakt die je kan opslaan op je USB-stick of op de interne harde schijf (die je kan benaderen via LAN).

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier kan ik wat mee....geweldig! Dat met de USB stick lijkt makkelijk, dat ga ik proberen. ...en mat LAN...kan ik met de pc de vantage benaderen dan, zo ja hoe doe ik dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een router hebt is het kinderspel, gewoon je browser openen en naar het FTP-adres gaan die je terugvindt in de receiver. Dan kan je navigeren door je harde schijf van je receiver. Vb. zenderlijsten worden opgeslagen in de map 'media'. Die kan je dus ook opslaan op je pc zonder usb, seriële verbinding o.d. en als je wijzingen hebt aangebracht aan je zenderlijst kan je de bijgewerkte lijst ook terug uploaden naar je receiver.

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit vermoeden had ik al, dit ging ook zo bij de topfield, alleen ik krijg geen verbinding met de vantage....ik doe vast iets verkeerd. Het gaat prima met USB maar met LAN zou ook wel handing zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: Monterey
Heeft iemand een duidelijke instructie handleiding hoe ik volgens Diseq1.2 de satellieten kan programmeren?
Dank.



Een mooie receiver maar kan nog niet zeggen dat het allemaal vlotjes loopt. Nog steeds geen Disecq 1.2 werking maar wellicht doe ik iets goed fout.
Heb de importeur maar een mail gestuurd, zij reageren vrij snel op mijn eerdere vragen.
Er schijnt stilletjes gewerkt te worden aan een handleiding.


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi ,

Ik heb zelf een seagate pipeline van 500 Gig 7200tpm, kosten 52 Euro erin geschroefd en moet zeggen dat deze perfect werkt en ook nog muisstil is. smirk

Vantage 8000s,500Gig. Tuner1 ,draaibaar Gibertini 80cm schotel met Stab h100 en Alps lmb. Tuner2 ,vaste schotel Triax 78,multifeed astra 1-2-3 en hotbird met alps lmb's via diseqc 4-1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb nu een TF-7700 en ik kan dus niet een gecodeerde zender opnemen in de tussen tijd naar een andere gecodeerde zender zappen en b.v. de opname een kwartier later gaan bekijken. Ik krijg dan een melding "cannot play on the scrambled service after channel change" Nu is mijn vraag kan de Vantage 8000s dit wel. Deze functie is voor mij belangrijk, omdat ik hier dagelijks gebruik van maak om de reklame blokken te vermijden.

 

Groetjes Jos.

et8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jsosjansen

 

Deze avond nog eens getest.

 

Gelijktijdig opnemen van twee geëcrypteerde kanalen achtereenvolgens gestart (VTM & Boomerang). Ondertussen gezapt naar diverse kanalen. Daarna beide opnames gestopt.

De opnames bekeken.

 

Geen probleem!

 

Ik gebruik een TWIN LNB en heb de instellingen van Tuner 2 staan op "use same signal". Maar je kan ook gebruik maken van "use separate signal". Dan zijn er nog meer mogelijkheden.

 

Had reeds eerder getest om een opname (.trp bestand) via PC te bekijken. Via de gratis GOM player zijn .trp bestanden te bekijken. Ook dit gaf geen probleem.

Dit is ook een bewijs dat een opname gedecrypteerd op de harde schijf wordt opgeslagen in het .trp bestand.

 

Vreemd dat het bekijken van twee geëncrypteerde kanalen via PIP dan weer niet mogelijk is. Waarschijnlijk nog een software issue.

 

 

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK

 

Net getest met 2 geëncrypteerde kanalen uit het TV-Vlaanderen pakket.

 

-afgestemd op VijfTV

-opname gestart

-gezapt naar Eén

-gedurende 20 min zo gelaten

-even terug gezapt naar VIJFTV om vast te stellen dat de opname nog altijd bezig is

-dan via de speciale knop op de afstandsbediening het menu met de opnames opgeroepen

-de opname van VIJFTV, die nog altijd bezig is, geselecteerd in de lijst en opgehaald via OK/ENTER toets.

-de opname wordt onmiddellijk vanaf het begin getoond en ik kan vlot verder en terug spoelen

-je ziet duidelijk in de navigatiebalk dat de opname nog altijd bezig is, want de (eind)timer loopt nog verder

 

 

conclusie: test geslaagd, dit werkt prima

 

Dat weet ik dan ook al weer!(kende deze mogelijkheid zelf nog niet).

 

Op het eerste zicht wordt bij het activeren van de timeshift functie ook een opname gestart, maar bij het zappen naar een andere zender stopt deze opname automatisch. Dit is volgens mij het verschil tussen een echte opname zoals in de test enerzijds en timeshift anderzijds.

 

Zeer interessant !!!

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...