Ga naar inhoud


Hoera! Nog 3 nachtjes slapen


Psychosammie

Aanbevolen berichten


  • Reacties 275
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Drs. IJzerbout

Ik wil ook nog wat naar voren brengen.

In principe heb ik niks tegen rokers. Als ze graag willen roken, doen ze dat maar zolang ze mij er niet mee lastig vallen en mijn gezondheid niet aantasten.

Ik vind dat ik recht heb op schone lucht..zonder schadelijke nicotine.

Waar ik wel van baal(de) is het volgende.

Vroeger had je, als je in een vliegtuig op reis ging de keuze uit een rokers of een niet-rokers plaats. Bij het inchecken werd daarna gevraagd.

Ik heb in mijn leven al heel wat gevlogen en het kwam herhaaldelijk voor dat ik om een niet-rokers plaats vroeg en mij gezegd werd dat er alleen nog maar plaats was in het rokers gedeelte. Ook al was ik ruimschoots (een uur) van te voren aanwezig, waren de niet-rokers plaatsen al niet meer voorhanden.

Ik werd daar vaak erg kwaad om.

Vooral op langere vluchten naar Canada of Amerika zat je dan 8-9 uur tussen dat rokers-volk. Vreselijk vond ik dat. Ik heb daar zelfs nu nog geen woorden voor dat de niet-rokers zich aan moesten passen aan de rokers.

Vanwege mijn Senator status bij de Lufthansa kreeg ik dan nog wel eens een niet-rokers plaats in de busniness-class, als ik me er erg over opwond, maar dat lukte ook niet altijd.

Kreeg je dan werkelijk een niet-rokers plaats..dan kon je nog pech hebben want de rokers afdeling was niet afgeschermd met een deur of zo maar van de ene op de andere rij hield de rokers-afdeling gewoon op en ging het dan verder met de niet-rokers rijen. Schandalig gewoon. Zat je in feite toch ongewild mee te roken, vooral als je in de eerste rij achter de rokers plaatsen zat. Gelukkig zijn die tijden voorbij.

Hetzelfde gebeurde me ook vaak in de trein hier in Duitsland.

Niet-rokers plaats gereserveerd en als ik mijn plek dan opzocht was het toch een rokers plek. Conducteur geroepen en die zei dan: "Sorry, we hebben het vanwege blablabla moeten veranderen, gaat u maar in het restaurant zitten". Daar aangekomen zat ik dan ook in de blauwe walm.

Ook ergerde ik me mateloos aan de duizenden sigatten peuken die op de perons achteloos tussen de rails gesmeten werden, automobilsten die hun peuken bij het stoplicht gewoon uit het open raampje flikkeren. Ik zou dan het liefste uit mijn auto stappen, die peuk oprapen en hem zo weer door het openstaande raam weer de auto in flikkeren, met de opmerking. "Sorry, u heeft wat verloren". Lege sigarettenpakjes die op straat liggen, Automobilisten die hun asbakken achteloos leeggooien op de grond op parkeerplaatsen...etc.

 

Nu zul je zeggen van "ja...maar dat doe ik niet...dat doen die andere onbeschofte rokers".

Daar heb ik maar één argument tegen. Het zijn zeker niet de niet-rokers die ´m dit flikken.

 

Nogmaals, ik wil niemand van de rokers onder ons aan de schandpaal zetten..maar ik heb door de bovenstaande gevallen toch in het algemeen, op z´n zachts gezegd een bepaald onbegrip en onsympathie, tegen rokers opgebouwd.

 

Ook ben ik het geheel met Sjaak eens dat er niets erger is voor een niet-roker als je eens lekker duur uit gaat eten en je geniet van je 6 gangen dinee, dat er aan het tafeltje naast je zonder pardon gerookt wordt. Mij bederft dat niet alleen de eetlust, maar ook de smaak.

En er is ook niets erger dan dat als je dan ´s avonds weer thuis bent, je eerst andere kleding aan moet doen en je haren moet wassen om van die gore rotlucht af te komen.

 

Zo...dat moest er even uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik wil ook nog wat naar voren brengen.
In principe heb ik niks tegen rokers. Als ze graag willen roken, doen ze dat maar zolang ze mij er niet mee lastig vallen en mijn gezondheid niet aantasten.
Ik vind dat ik recht heb op schone lucht..zonder schadelijke nicotine.
Waar ik wel van baalde is het volgende.
Vroeger had je, als je in een vliegtuig op reis ging de keuze uit een rokers of een niet-rokers plaats. Bij het inchecken werd daarna gevraagd.
Ik heb in mijn leven al heel wat gevlogen en het kwam herhaaldelijk voor dat ik om een niet-rokers plaats vroeg en mij gezegd werd dat er alleen nog maar plaats was in het rokers gedeelte. Ook al was ik ruimschoots (een uur) van te voren aanwezig, waren de niet-rokers plaatsen al niet meer voorhanden.
Ik werd daar vaak erg kwaad om.
Vooral op langere vluchten naar Canada of Amerika zat je dan 8-9 uur tussen dat rokers-volk. Vreselijk vond ik dat. Ik heb daar zelfs nu nog geen woorden voor datde niet-rokers zich aan moesten passen aan de rokers.
Vanwege mijn Senotor status bij de Lufthansa kreeg ik dan nog wel eens een niet-rokers plaats in de busniness-class, als ik me er erg over opwond, maar dat lukte ook niet altijd.
Kreeg je dan werkelijk een niet-rokers plaats..dan kon je nog pech hebben want de rokers afdeling was niet afgeschermd met een deur of zo maar van de ene op de andere rij hield de rokers-afdeling gewoon op en ging het dan verder met de niet-rokers rijen. Schandalig gewoon. Zat je in feite gewoon ongewild mee te roken. Gelukkig zijn die tijden voorbij.
Hetzelfde bebeured me ook vaak in de trein hier in Duitsland.
Niet-rokers plaats gereserveerd en als ik mijn plek dan opzocht was het toch een rokers plek. Conducteur geroepen en die zei dan: "Sorry, we hebben het vanwege blablabla moeten veranderen, gaat u maar in het restaurant zitten". Daar aangekomen zat ik dan ook in de blauwe walm.
ook ergerde ik me mateloos aan de duizenden sigatten peuken die op de perons achteloos tussen de rails gesmeten worden, automobilsten die hun peuken bij het stoplicht gewoon uit het raampje flikkeren. Ik zou dan het liefste uit mijn auto stappen, die peuk oprapen en hem zo weer door het openstaande raam weer de auto in flikkeren, met de bemerking. "Sorry, u heeft wat verloren". Lege sigarettenpakjes die op straat liggen, Automobilisten die hun asbakken achteloos leeggooien op de grond op parkeerplaatsen...etc.

Nu zul je zeggen van "ja...maar dat doe ik niet...dat doen de andere onbeschofte rokers.
Daar heb ik maar één argument tegen. Het zijn zeker niet de niet-rokers die ´m dit flikken.

Nogmaals, ik wil niemand van de rokers onder ons aan de schandpaal zetten..maar ik heb door de bovenstonde gevallen toch in het algemeen, laat ik het maar een bepaald onbegrip en onsympathie noemen, opgebouwd.

Ook ben ik het geheel met Sjaak eens dat er niets erger is voor een niet-roker als je eens lekker duur uit gaat eten en je geniet van je 6 gangen dinee, dat er aan het tafeltje naast je zonder pardon gerookt wordt. Mij bederft dat niet alleen de eetlust, maar ook de smaak.
En er is ook niets erger dan dat als je dan ´s avonds weer thuis bent, je eerst andere kleding aan moet doen en je je haren wassen om van die gore rotlucht af te komen.

Zo...dat moest er even uit.


BLOEMEN voor Drs IJzerbout......... wink en de groeten van poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik wil ook nog wat naar voren brengen.
In principe heb ik niks tegen rokers. Als ze graag willen roken, doen ze dat maar zolang ze mij er niet mee lastig vallen en mijn gezondheid niet aantasten.
Ik vind dat ik recht heb op schone lucht..zonder schadelijke nicotine.
Waar ik wel van baal(de) is het volgende.
Vroeger had je, als je in een vliegtuig op reis ging de keuze uit een rokers of een niet-rokers plaats. Bij het inchecken werd daarna gevraagd.
Ik heb in mijn leven al heel wat gevlogen en het kwam herhaaldelijk voor dat ik om een niet-rokers plaats vroeg en mij gezegd werd dat er alleen nog maar plaats was in het rokers gedeelte. Ook al was ik ruimschoots (een uur) van te voren aanwezig, waren de niet-rokers plaatsen al niet meer voorhanden.
Ik werd daar vaak erg kwaad om.
Vooral op langere vluchten naar Canada of Amerika zat je dan 8-9 uur tussen dat rokers-volk. Vreselijk vond ik dat. Ik heb daar zelfs nu nog geen woorden voor dat de niet-rokers zich aan moesten passen aan de rokers.
Vanwege mijn Senotor status bij de Lufthansa kreeg ik dan nog wel eens een niet-rokers plaats in de busniness-class, als ik me er erg over opwond, maar dat lukte ook niet altijd.
Kreeg je dan werkelijk een niet-rokers plaats..dan kon je nog pech hebben want de rokers afdeling was niet afgeschermd met een deur of zo maar van de ene op de andere rij hield de rokers-afdeling gewoon op en ging het dan verder met de niet-rokers rijen. Schandalig gewoon. Zat je in feite toch ongewild mee te roken. Gelukkig zijn die tijden voorbij.
Hetzelfde gebeurde me ook vaak in de trein hier in Duitsland.
Niet-rokers plaats gereserveerd en als ik mijn plek dan opzocht was het toch een rokers plek. Conducteur geroepen en die zei dan: "Sorry, we hebben het vanwege blablabla moeten veranderen, gaat u maar in het restaurant zitten". Daar aangekomen zat ik dan ook in de blauwe walm.
Ook ergerde ik me mateloos aan de duizenden sigatten peuken die op de perons achteloos tussen de rails gesmeten worden, automobilsten die hun peuken bij het stoplicht gewoon uit het open raampje flikkeren. Ik zou dan het liefste uit mijn auto stappen, die peuk oprapen en hem zo weer door het openstaande raam weer de auto in flikkeren, met de bemerking. "Sorry, u heeft wat verloren". Lege sigarettenpakjes die op straat liggen, Automobilisten die hun asbakken achteloos leeggooien op de grond op parkeerplaatsen...etc.

Nu zul je zeggen van "ja...maar dat doe ik niet...dat doen de andere onbeschofte rokers.
Daar heb ik maar één argument tegen. Het zijn zeker niet de niet-rokers die ´m dit flikken.

Nogmaals, ik wil niemand van de rokers onder ons aan de schandpaal zetten..maar ik heb door de bovenstonde gevallen toch in het algemeen, laat ik het maar op z´n zachts gezegd een bepaald onbegrip en onsympathie noemen, tegen rokers opgebouwd.

Ook ben ik het geheel met Sjaak eens dat er niets erger is voor een niet-roker als je eens lekker duur uit gaat eten en je geniet van je 6 gangen dinee, dat er aan het tafeltje naast je zonder pardon gerookt wordt. Mij bederft dat niet alleen de eetlust, maar ook de smaak.
En er is ook niets erger dan dat als je dan ´s avonds weer thuis bent, je eerst andere kleding aan moet doen en je haren moet wassen om van die gore rotlucht af te komen.

Zo...dat moest er even uit.


Amen.
Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout

Ook ben ik het geheel met Sjaak eens dat er niets erger is voor een niet-roker als je eens lekker duur uit gaat eten en je geniet van je 6 gangen dinee, dat er aan het tafeltje naast je zonder pardon gerookt wordt. Mij bederft dat niet alleen de eetlust, maar ook de smaak.
En er is ook niets erger dan dat als je dan ´s avonds weer thuis bent, je eerst andere kleding aan moet doen en je haren moet wassen om van die gore rotlucht af te komen.

Zo...dat moest er even uit.


Het allerergste waren die gore sigaren, wat was dat a-sociaal want welke kant de rook ook geblazen werd, je had er zeker hinder van!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
dat ik om een niet-rokers plaats vroeg en mij gezegd werd dat er alleen nog maar plaats was in het rokers gedeelte. Ook al was ik ruimschoots (een uur) van te voren aanwezig, waren de niet-rokers plaatsen al niet meer voorhanden.
Ik werd daar vaak erg kwaad om.


O, en dat is de fout van de rokers ?
Volgens mij meer van de vliegtuigmaatschappij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Collega IJzerbout

 

Citaat:
Ook ben ik het geheel met Sjaak eens dat er niets erger is voor een niet-roker als je eens lekker duur uit gaat eten en je geniet van je 6 gangen dinee, dat er aan het tafeltje naast je zonder pardon gerookt wordt

 

Daar heb je dan nu geen last meer van..... We magge niet meer, dus uit met de pret...

 

Citaat:
je je haren wassen om van die gore rotlucht af te komen

 

En dan al die gemorste drank, dat zal lekker stinken.....

 

Nee, ik heb kennissen die NIET roken maar WEL een hond hebben.

Leuk man, als zo'n beest in de regen heeft zitten schijten en daarna doodleuk de kamer in komt. Natte hond, nee, dat ruikt lekker....

 

Ik kan gelukkig de meeste hondelucht er weer uitroken voordat ik thuis ben. Raampies ff dichthouden tot ik niets meer zie...

 

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

De vliegnaatschappijen wilde het iedereen na de zin maken om vooral maar geen klanten te verliezen.

Roken in vliegtuigen hadden ze nooit toe mogen staan.

 

Ook hier is door hogere hand (IATA en regeringen) ingegrepen in deze onmogelijke situatie. Net zoals nu de regering in NL het doet.

Want als je rokers de vrije hand geeft en ze vraagt om vrijwillig het roken te laten uit respect voor andere passagiers komt er nooit wat van. Dus ja..het is uit mijn oogpunt toch de schuld van de rokers.

En van het rookverbod in vliegtuigen hoor je nu ook niets meer. Iedereen accepteerd het nu. Er wordt al lang niet meer over geluld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Nee, ik heb kennissen die NIET roken maar WEL een hond hebben.

Leuk man, als zo'n beest in de regen heeft zitten schijten en daarna doodleuk de kamer in komt. Natte hond, nee, dat ruikt lekker....

 

Juist daarom wil ik geen hond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
het rookverbod in vliegtuigen hoor je nu ook niets meer

 

Hmmmm.... maar over die dampen ACHTER een vliegtuig op een paar Km hoogte hoor je niemand.

Komt toch NIET door de rokers dan.

 

Maar kom, laten we samen maar gezellig blijven, ik erger me juist aan hondestront maar niet aan rokers. Heb een teringhekel aan zuipers die niet aanspreekbaar zijn en je maar niet willen (kunnen) begrijpen omdat ze in de gloria zijn.

 

ZO heeft iedereen wel ergens een hekel aan. Lekker laten zo, houdt het leven een beetje spannend.

 

Ik ga in ieder geval een ondergronds opererende guierilla opzetten van verstokte rokers. Merde en ik aan kop en aanvalluh.....!

 

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Nee, ik heb kennissen die NIET roken maar WEL een hond hebben.
Leuk man, als zo'n beest in de regen heeft zitten schijten en daarna doodleuk de kamer in komt. Natte hond, nee, dat ruikt lekker....


Juist daarom wil ik geen hond.



Nu hebben de honden het weer gedaan. :D

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...