Ga naar inhoud


Hoera! Nog 3 nachtjes slapen


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Gast Pedro Newbie

Zomaar een overdenking met een knipoog (van een NIET-roker)

 

STELLING 1

Roken in gezelschap is niet netjes, anderen kunnen er last van hebben.

 

STELLING 2

NIET roken is a-sociaal en getuigt van een geweldig egoisme.

 

Uitleg stelling 1:

Behoeft geen uitleg denk ik na voorgaande discussies over het veroorzaken van overlast e.d.

 

 

Uitleg stelling 2:

Doordat iemand niet rookt leeft deze statistisch gezien vele jaren langer dan een roker.

 

De gemiddelede levensverwachting is in Nederland 81,44 jaar voor vrouwen en 75,55 jaar voor mannen. Het gemiddelde voor de gehele bevolking, dus mannen + vrouwen, is 78,43 jaar.

 

Let wel, dit is een gemiddelde van rokers en niet-rokers.

 

Als we nu uitgaan dat een stevige roker b.v. gemiddeld maar 68 jaar wordt en een niet-roker 82 jaar dan zit je denk ik wel aardig op het gemiddelde van 78,43 jaar voor de gehele bevolking gezien het feit dat de rokers in de minderheid zijn.

 

Dus een roker zal gemiddeld maar 3 jaar na zijn pensionering van zijn pensioen en AOW kunnen genieten en levert daardoor in zeer belangrijke mate een bijdrage aan de oplossing c.q. betaalbaar houden van de vergrijzing.

Sterker nog als iedereen zou roken zou er helemaal niet eens sprake zijn van vergrijzing en al helemaal niet van overbevolking.

 

Nu zullen niet-rokers zeggen dat het roken gezondheidsklachten met zich mee brengt en daardoor de roker een hele dure is voor de maatschappij in verband met de kosten voor de gezondheiszorg.

De roker is dan wel "ongezonder" maar sterft meestal ook wel een snelle dood, het hartinfarct is immers doodsoorzaak nr. 1 onder de rokers, pats boem probleem opgelost!

 

Echter een niet-roker die 82 jaar oud wordt moet 17 jaar onderhouden worden uit de staatskas voor de AOW, huurtoeslag, zorgtoeslag etc.

De pensioenfondsen zijn ook al echt niet blij met hun supergezonde klanten die in 17 jaar tijd het equivalent van een gemiddelde eengezinswoning aan pensioenuitkering kosten. Een langlevende klant is een grote schadepost voor de pensioenfondsen en daardoor zullen de premies wederom omhoog moeten.

Het motto van het pensioenfonds: Een goeie klant is een dooie klant!

 

De gezondheidskosten die zij de eerste 60 jaar bespaard hebben door gezond te leven komen nu dubbel en dwars voor rekening van de maatschappij want niet voor niets is de uitdrukking: Ouderdom komt met gebreken.

De bejaarde fanatieke niet-roker doet er alles aan om gezond te blijven en blijft tot het onverantwoorde toe sporten/bewegen waardoor bij de gemiddelde orthopedisch chirurg de kunstheupen en knieën niet aan te slepen zijn en daardoor ook weer de fysiotherapeuten overuren moeten draaien.

 

Nee dan een roker die zit lekker met zijn sigaretje/sigaartje/pijpje etc. in de luie stoel en doet niet aan sport want de conditie is al lang de deur uitgegaan toen de sigaretten erin kwamen.

Dus niks versleten knieën, heupen etc., alleen een flesje zuurstof in de week die netjes door hoekloos thuisbezorgd wordt.

 

Dus wil je je steentje bijdragen aan het oplossen van het probleem van de vergrijzing, de tekorten van de pensioenfondsen en daarbij ook een flinke donatie doen aan de regering in de vorm van accijnzen, blijf of ga dan roken.

 

Rook je niet en wil je niet roken dan ben je de maatschappij toch wel min of meer verplicht je eigen klem te zuipen of vol te vreten zodat de gemiddelde levensverwachting aanzienlijk daalt. Lever je bijdrage aan de maatschappij want de maatschappij dat ben jij!

 

 

O ja, ik ben dan wel een niet-roker maar ook een ex-roker! Dus ik leef jaren korter en lever zo dus mijn bijdrage aan de oplossing van de vergrijzing en vooroorzaak toch geen overlast door mijn sigarettenrook.

 

 

En voor de rest leven en laten leven

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 275
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb geen hekel aan rokers als niet roker en heb geen hekel aan niet rokers als ex roker.

We moeten nog maar meer overnemen van Amerika,(daar is alle ellende begonnen) want daar wonen de grootste debielen. Ze hebben inderdaad 63 jaar geleden europa bevrijd maar dat wil niet zeggen dat ze tegenwoordig wereldheerser pretenderen te zijn en maar de hele wereld hun wil opleggen. Dan hebben wij nog zo'n debiel aan het bewind die ook nog als een knipmes ligt te buigen als hij bij Bush op bezoek was. Kijk maar eens hoe extreem ze het anti-rook beleid uitvoeren in diverse staten. Je mag zelfs niet meer roken op het strand of als de buren er problemen mee hebben.

Ik heb nog nooit zo'n gestoord land meegemaakt.

 

Ik zeg maar altijd : Amerika..... 3x niks

 

John

[Put brain in motion before moving mouth.]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bedoel ik.....

 

Dus volgende stap : Steden "ont-mensen" en auto vrij maken (Lees: alle steden worden parken)....

 

Wedden dat er dan op het platte land files komen en dat er de hele dag een dikke damp hangt van allerlei forensisch verkeer ?

 

Ik ben voor een rookverbod, maar niet eentje die van "hogerhand" opgelegd wordt en geen ruimte bied aan onderhandelingen of compromissen.

 

Zolang de "echte junks" nog gratis Methadon verstrekt krijgen en allerlei andere behandelingen kosteloos verricht worden voor die lui, zou ik, met mijn duurbetaalde sigaretten, toch echt moeten kunnen kiezen waar ik binnen kan stappen omdat roken daar NIET verboden is....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ozzo
Dat bedoel ik.....

Dus volgende stap : Steden "ont-mensen" en auto vrij maken (Lees: alle steden worden parken)....

Wedden dat er dan op het platte land files komen en dat er de hele dag een dikke damp hangt van allerlei forensisch verkeer ?

Ik ben voor een rookverbod, maar niet eentje die van "hogerhand" opgelegd wordt en geen ruimte bied aan onderhandelingen of compromissen.

Zolang de "echte junks" nog gratis Methadon verstrekt krijgen en allerlei andere behandelingen kosteloos verricht worden voor die lui, zou ik, met mijn duurbetaalde sigaretten, toch echt moeten kunnen kiezen waar ik binnen kan stappen omdat roken daar NIET verboden is....



Klinkt dat niet erg naar "Roken, samen komen we er wel uit". ??

En is niet juist dat mislukt??

In ieder mens zit vrijheidsdrang. En alle regels die ons worden opgelegd veroorzaken opstandigheid, als gevolg van onze vrijheidswens of -eis.

We hadden heel lang de these "Roken moet overal kunnen".
Nu hebben we de antithese "Roken mag (zowat) nergens".

Zouden we nog een synthese krijgen?

Zolang mensen zoveel vrijheid blijven nemen, dat het de vrijheid van anderen beknot, verwacht ik dat niet.

Illustratie:
Stel: Ik ben verslaafd aan klassieke muziek, liefst de hele zware vioolconcerten. Ik sleep overal mijn ghettoblaster mee en laat tot meters in de omtrek iedereen 'meegenieten' van deze muziek. Ik snap overigens totaal niet dat er mensen zijn die zich er aan ergeren, want het is toch prachtig!?

Zou ik een graag geziene gast zijn in restaurants, openbaar vervoer, bij collega's op het werk, enz.? Ik ben overigens lichtelijk doof, dus moet de muziek wel zo hard zetten dat anderen ook enige gehoorschade oplopen, maar dat deert niet, toch?

Na jarenlang juridisch touwtrekken wordt er een wet aangenomen die beperkingen oplegt aan het aantal decibels dat ik mag produceren. Terecht wordt mij nu dit genoegen ontzegd, maar ik voel mij dan wel ernstig in mijn vrijheid beknot, want ik kan dan wel met een iPod lopen, maar ik mis mijn ruimtelijke geluid.

En vervolgens heb ik de pest in en word ik opstandig. (Ik vergeet gemakshalve dat mijn omgeving al die jaren dat ik ongelimiteerd mijn hobby beoefende ook opstandig was, en is gaan vechten om de wet die het verbiedt er door te krijgen).

Hoe je het wendt of keert, in dit soort zaken blijft er altijd een partij ontevreden, zolang mensen hun "vrijheden" aan anderen opleggen. En dat is de afgelopen paar duizend jaar niet anders geweest, dus ik verwacht niet dat dat in 2008 opeens opgelost zal zijn.

Was er overigens niet een spreuk over "Een tevreden roker is geen onruststoker".??

Het is mij nu wel duidelijk dat de rokers niet meer tevreden zijn wink

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ozzo

Ik ben voor een rookverbod, maar niet eentje die van "hogerhand" opgelegd wordt en geen ruimte bied aan onderhandelingen of compromissen.



Maar dan ook geen rookworst meer van de Hema......

(ooops, reclame) :D

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
om even terug te komen op het topic.
ik hoorde gisteren in m'n stamcafe de stelling "f#ck 'em all" smile
wij paffen dus gewoon door smile



merDe



Kan die kroegbaas van je alvast zijn portomonnee trekken, wordt een dure boete!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn de echte eigewijze friezen,die laten zich niet kastijen en kruipen vandaan onder het juk dat opgelegt wordt door de burgerij in het Haagse.

 

Op de barricaden gij rokers....de strijd gaat beginnen !!!!!

 

@ Sjaak : zoek maar vast uw rookvrije schuilkelder op :-)

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is eigenlijk vreemd dat het rookverbod via in bedrijven en nu de horeca via de arbowet wordt geregeld.

Ik had liever gezien dat dit via een andere wettelijk bepaling word geregeld. Het is nu voor iemand die overlast ondervind door rokers niet mogenlijk die overlast te bestrijden.

Stel dat je een woning boven een horeca gelegenheid hebt en er mensen voor de deur roken, iets wat nu meer gaat gebeuren dan kan ik me voorstellen dat als je raam of een luchtrooster open staat je last hebt van de rook lucht.

Ik woon zelf in een apartementencomplex heb een aantal buren die op het balkon roken, dit zal dan wel niet schadelijk voor mij zijn maar de lucht vindt ik nu niet bepaald lekker ruiken, helaas kan ik hier niets tegen doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Noordhorn
Origineel bericht van: Ome Merde

wij paffen dus gewoon door smile


In mijn stamcafé is er de afgelopen dagen ook nog gewoon door gerookt.

Noordhorn


Volgens mij wordt het nog even getolereerd maar daarna wordt hard opgetreden. Ik verwacht daarna ook nog wel "sociale controle".

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...