Ga naar inhoud


Hoera! Nog 3 nachtjes slapen


Psychosammie

Aanbevolen berichten


  • Reacties 275
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Jongens en meisjes....

Wat lopen jullie toch ontzettend te zeiken over dat rookverbod.

Kijk eens naar Amerika en Canada..daar zijn de regels wat het niet roken betreft nog strenger. Daar mag je ook buiten voor een café niet roken.
En gaat het de Horeca slechter? Nee..het is precies gelijk gebleven..mensen blijven gewoon komen en er wordt al lang niet meer over geluld. In Engeland is het precies hetzelfde.



Helemaal mee eens, volgend jaar om deze tijd lult niemand er meer over en willen we niet meer terug naar vroeger.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste afgestudeerd soldeerinstrument,

 

Waarom wij zeiken over het rookverbod ? Omdat het ons aangaat natuurlijk,wij worden beroofd van ons rokertje tijdens een welverdiend stapavondje ( na een lange werkweek )in onze stamkroeg.

 

Waarom kijken naar Amerika/engeland,wonen de meeste members daar dan ?????

 

Is dit verbod nu juist niet bedoeld om het kroegpersoneel te beschermen dus eigenlijk overbodig omdat ze zelf zonder uitzondering toch allemaal al roken ????

 

Hier in de omgeving ( duitsland dus ) na het het eten komen de asbakken op tafel en mag bij feesten en partijen gewoon dus gerookt worden.

 

Wat is er veranderd in Harry's bar dat je nu niet meer tussen de rokers wil zitten terwijl je dat voor de tijd naar ik aanneem wel deed ?

 

@ welgewaardeerde zendamateur : te zien aan uw toch wel boute uitspraken is u een beetje gefrustreerd? Tip...drink vanavond een een borrel met een cubaantje voor het slapen gaan,wie weet geeft het een beetje rust !!

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik nu in het café van Alan mijn soldeerbout gebruiken ??

Vanwege het heerlijke smelten..gebruik ik nog steeds loodhoudende tin !! hebben ze toch geen verstand van..

 

Straks krijg je een soldeerverbod in openbare ruimten !!

 

Snurker

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu sla je echt de spijker op zijn kop!

Dit en ook de loodvrije benzine zijn gekomen om de gebruikers en iedereen die eromheen leeft te beschermen tegen de giftige stoffen.

Als de vrije jongens het voor het zeggen zouden hebben, hadden we nog steeds kwikhoudende thermometers en Nikkel-Cadmium battertijen in de winkel liggen.Ik vind zelf het solderen met lood-tin veel makkelijker, maar moet ik daar mijn collega's mee belasten?

Mijn zwager is onlangs op jonge leeftijd doodgegeaan aan asbest- longkanker. Had zijn hele leven nog geen peuk aangeraakt, maar vanwege de asbestlobby (bekende fabriek in Goor) is dat spul, ondangs het gevaar nog 20 jaar gebruikt.

Moeten wij daar dan niet tegen beschermd worden, omdat een paar jongens dat spul zo handig vinden?

Het is zelfs op grote schaal onder vloerbedekking gestopt (Novilon) , omdat het zo handig en sterk was.

Nu keert de overheid 16.000 Euro uit aan slachtoffers van asbest, als schuldgevoel omdat ze niet tijdig ingegrepen hebben (20 jaar!)

Ik heb zelf gerookt omdat het zo lekker was.

Ik ben gestopt omdat ik wist dat het zo giftig was en omdat ik er kortademig van wordt.

Onlangs heb ik meegenoten van de wedstrijd Nederland-Italie in de kroeg. Prachtig met zoveel juichende mensen, adembenemend zelfs. Ik heb 3 dagen nadien nog lopen piepen.Filmpje Tekst

Moet nu de overheid uit gaan keren aan slachtoffers van meeroken?

Dacht het niet, dat komt uiteindelijk uit onze zak?

Als er in de kroeg afzuigkappen geplaatst zouden zijn, zoals in een keuken, had het misschien wel gelukt, maar daar heeft de horeca geen poging toe gedaan, in de hoop dat er gedoogd zou worden, zoals de overheid zo vaak doet.

 

 

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, ik heb als roker meer last van dronke-droppies dan van mede rokers. En als het me allemaal te blauw wordt dan ga ik wel ff ergens anders staan.

 

Maar ff zonder dollen ; op de schietbaan welke ik wekelijks bezoek mag dus in de kantine/bar niet meer gerookt worden.

Als ik om mij heen kijk dan rookt het personeel achter de balie ook (man en vrouw, hij rookt kronkel sigaren en zij kleine sigaartjes). Het klantenbestand bestaat voor 92% uit rokers.

 

Sigaretten rook is dus volgens onze regering WEL schadelijk, maar lekker kruitdampen en rook van zwartkruit in ademen is geen probleem....?

Ook het lood dat zich op de banen, in de lucht, bevind maakt niet uit....?

 

Afzuigkappen boven BBQ's ? Filterinstallaties op schoorstenen ?

Filters op koeie-achterkanten ?

Wat gaan ze nog meer verzinnen...? Onze overheid betuttelt ons gewoon.

Roken mag niet, maar je klemzuipen en iemand kapot rijden geen probleem, zolang je maar niet schreeuwt als je dronken bent en geen overlast veroorzaakt.

 

Dat met die Coffeeshops is helemaal wat. Doop die allemaal maar om naar Toffeeschops en haal die troep eruit en ram er 100 smaken toffees in. Maar dan zal de overheid wel komen met het feit dat toffees slecht zijn voor je tanden.

 

Straks bepaald de overheid gewoon wat je gaat doen in je vrije tijd en wat je moet eten.

 

Ik kijk het nog even aan en ben al aan het denken om me aan die regeltjes te onttrekken door wellicht te gaan emigreren.

 

cool

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben een niet-roker.

 

Gewoon omdat nog nooit iemand mij een zinnige reden heeft gegeven om er mee te beginnen.

 

Als er geen zinnige reden is om er mee te beginnen, wat is er dan voor reden om er mee door te gaan?

 

Ik citeer een ingezonden brief in de plaatselijke krant "Hoe volwassen zijn mensen eigenlijk, die rokertjes nodig hebben als levenslang en dodelijk alternatief voor het duimzuigen?" En dat klinkt inderdaad als een plausibele reden.

 

De meeste rokers die ik ken en spreek, weten dat het een schadelijke gewoonte is, en eigenlijk willen ze in hun hart wel stoppen, alleen het ontbreekt hen aan moed en doorzettingsvermogen. Zoals eigenlijk bij iedere verslaving, men weet dat het een verslaving is, men wil er eigenlijk wel mee stoppen, maar het is gemakkelijker om er aan toe te geven en er mee door te gaan.

 

Want al hoe veel bla bla hier in dit topic geroepen wordt, er staat geen zinnige reden tussen om met roken te beginnen.... noch om er mee door te gaan.

 

Ik ben inderdaad blij dat er rookverboden zijn gekomen. Rokers zijn voor mij terroristen, althans, ik voel mij op veel plaatsen weggeterroriseerd. Zit je te genieten van je maaltijd in een duur restaurant (met michelinster) steekt er aan het tafeltje naast je iemand een stinkstok op, en een tweede een kankerstaafje, en wég is mijn gezellige avondje, wég is de smaak van mijn dure en waarschijnlijk lekkere gerecht, én als nagenieten mag ik met knallende koppijn naar huis. Blij dat die toestanden voorbij zijn.

 

Alleen nog jammer dat ik op de camping onder de luifel nog steeds last heb van de rook van mijn buren. Niet van hun barbeque, dat is maar tijdelijk, maar van hun sigaretten, die mij dan de keuze laten tussen het vluchten de caravan in, of naar een andere camping (met weer de kans op een roker als buur).

 

Ken je de gulden regel?

 

Vaak wordt gedacht dat deze als volgt luidt:

"Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet."

 

De beste formulering is echter:

"Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen"

 

Met andere woorden: Als jij niet wilt dat jij schade ondervindt door anderen, breng een ander dan ook geen schade toe

 

is dat geen nadenkertje?

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ozzo
Straks bepaald de overheid gewoon wat je gaat doen in je vrije tijd en wat je moet eten.

Ik kijk het nog even aan en ben al aan het denken om me aan die regeltjes te onttrekken door wellicht te gaan emigreren.

cool


Quote van de vrije jongens :
"Straks wordt jij aangeslagen voor het aantal keren dat je met je eige wijf heb legge wippe"
Voorlopige aanslag en : Papa rookt niet meer

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

die regeltjes te onttrekken door wellicht te gaan emigreren.

Ik zal je alvast de landen opnoemen waar je vanwege een geldend rookverbod NIET naartoe moet gaan emigreren:

 

1) Amerika

2) Canada

3) Australie

4) Engeland

5) Ierland

6) Oostenrijk

7) Frankrijk

8) Duitsland

9) Zwitserland (vanaf 2009)

 

Wat raar toch dat er zoveel andere landen zijn waar zelfde regels voor het rookverbod gelden.

 

Misschien kunnen andere leden de lijst aanvullen want meer weet ik even niet maar zullen er vast wel meer zijn.

Ik kan me voorstellen dat binnen afzienbare tijd de hele EU rookvrij wordt.

 

Wil je toch emigreren dan raad ik je o.a. volgende landen aan:

 

Irak, Afghanistan,

 

Dat zijn van die landen waar je gezellig in een kroegje een pilsje kunt drinken en met de locals een sigarretje kunt paffen.

En het duurt het nog wel even voordat daar een rookverbod komt.

En lekker goedkoop ook nog die sigaretten daar.

 

Laat eens weten naar welk land je nog zou willen emigreren vanwege het rookverbod?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Irak, Afghanistan,

Dat zijn van die landen waar je gezellig in een kroegje een pilsje kunt drinken en met de locals een sigarretje kunt paffen.
En daar duurt het nog wel even voordat daar een rookverbod komt.



Nou ja,gezellig een pilsje drinken.
Er lopen daar mensen rond die met liefde je strot door snijden omdat je daar geen alcohol mag drinken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TangoBravo

Als er geen zinnige reden is om er mee te beginnen, wat is er dan voor reden om er mee door te gaan?


Niemand heeft mij ooit een zinnige reden gegeven om een hamburger te eten, toch doe ik dat af en toe wel.
Ik heb geen reden nodig om iets te doen en al helemaal geen bemoeizucht vanuit Den Haag.

Voor de rest wens ik iedereen in de horeca veel plezier toe, kom er toch al jaren nooit meer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TangoBravo


Ik ben inderdaad blij dat er rookverboden zijn gekomen. Rokers zijn voor mij terroristen, althans, ik voel mij op veel plaatsen weggeterroriseerd. Zit je te genieten van je maaltijd in een duur restaurant (met michelinster) steekt er aan het tafeltje naast je iemand een stinkstok op, en een tweede een kankerstaafje, en wég is mijn gezellige avondje, wég is de smaak van mijn dure en waarschijnlijk lekkere gerecht, én als nagenieten mag ik met knallende koppijn naar huis. Blij dat die toestanden voorbij zijn.

Alleen nog jammer dat ik op de camping onder de luifel nog steeds last heb van de rook van mijn buren. Niet van hun barbeque, dat is maar tijdelijk, maar van hun sigaretten, die mij dan de keuze laten tussen het vluchten de caravan in, of naar een andere camping (met weer de kans op een roker als buur).


Rokers terroristen ? Kan zijn dat er sommigen onder hen inderdaad terroristen zijn, maar met argumenten als "knallende koppijn" als er iemand een sigaret in een restaurant opsteekt en met rokende buren op de camping (in open lucht nota bene) die je in je caravan doen vluchten, durf ik gerust spreken van niet-rokers-fundamentalisme.

Heb je je eigen tekst eens herlezen, en kan je je daar echt in terugvinden ?
Dit verhaal doet me denken aan een dame, jaren geleden, op het werk. Zij zat met haar rug naar mij zodat ze mij niet kon zien.
Stak ik een sigaret op en ze hoorde mijn aansteker klikken, dan was het kot te klein, en zou ze zelfs moeten overgeven van de rook. Slaagde ik erin de sigaret aan te steken zonder dat zij het merkte, dan was er "geen vuiltje aan de lucht".

Moraal van het verhaal : ik kan als roker leven met het gegeven dat er mensen last zouden kunnen hebben en daar handel ik ook naar.
Echter het feit dat mensen die principieel tegen roken zijn en mij om die reden dan met allerhande hersenspinsels (rokende buren op de camping ?) proberen te verhinderen om te roken of mij op deze manier proberen te stigmatiseren, is volgens mij een brug te ver. En dit is misschien wel mijn antwoord op jouw nadenkertje.

Trouwens, beste niet-rokers, de overheidsmaatregel is niet om uw comfort of gezondheid bedoeld. Het is de bedoeling om de werknemer een rookvrije werkvloer aan te bieden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Coliseo
Rokers terroristen ? Kan zijn dat er sommigen onder hen inderdaad terroristen zijn, maar met argumenten als "knallende koppijn" als er iemand een sigaret in een restaurant opsteekt en met rokende buren op de camping (in open lucht nota bene) die je in je caravan doen vluchten, durf ik gerust spreken van niet-rokers-fundamentalisme.

Heb je je eigen tekst eens herlezen, en kan je je daar echt in terugvinden ?


Misschien is "knallende koppijn" overdreven, maar dank zij allergische reacties die ik ondervind op de gifstoffen die in sigaren- c.q. sigarettenrook zitten ervaar ik het wel als beroerd.

En op de camping zaten we lekker in de luwte in de bosrand, en dreef inderdaad de rook van de buren rechttegenover ons (afstand 6-7 meter) precies steeds onze kant op. Maar dat kan dus niet volgens jou, want jij bent in staat zoiets te beoordelen zonder dat je er bij geweest bent?


Origineel bericht van: Coliseo

niet-rokers-fundamentalisme.

.....mij op deze manier proberen te stigmatiseren, is volgens mij een brug te ver. En dit is misschien wel mijn antwoord op jouw nadenkertje.

.....


In jouw reactie stigmatiseer jij dus niet, en vergelijk je mijn situatie en ervaringen met situaties uit jouw omgeving en ben je in staat te beoordelen dat ik leid aan hersenspinsels puur op grond van één opmerking? Dat zijn echt nadenkertjes!

Nou ja, dan ben ik een niet-rokers-fundamentalist, er zijn ergere dingen, ik had bijvoorbeeld een roker kunnen zijn :D

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

jullie missen allemaal de essentie van het onderwerp. het rookverbod dient er enkel en alleen voor om (bar)personeel te beschermen tegen ongevraagde inademing van tabaksrook.

dat een niet-roker nu loopt te juichen is begrijpelijk maar niet relevant.

ben gisteravond nog ff naar m'n stamkroegie gezeilt en zowaar, er kon nog gewoon gerookt worden. 9 juli is de uitspraak van de rechter inzake het rookverbod :

http://kleinehoreca.info/

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...