Ga naar inhoud


Hoera! Nog 3 nachtjes slapen


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Rookverslaving wordt voor zover ik weet niet door ziekteverzekeringen erkend als ziekte. En een therapie is er naar mijn weten niet voor. Je kunt alleen jezelf helpen om eraf te komen door domweg te stoppen met roken.


Jazeker wel.

Ik heb me een jaar geleden aangemeld bij de "stoppen met roken" poly in het ST Anna ziekenhuis in Geldrop.
Daar wordt samen met jou een programma uitgedokterd wat het beste bij jou past.
Hierbij zijn ook bezoeken bij de longarts inbegrepen, om te kijken of je al niet te veel schade hebt opgelopen.

Dit wordt in zijn geheel door de ziektekostenverzekering vergoed.

Ik ben nu 10 maanden rookvrij en heb gemerkt dat sporten een grote hulp is.

Het zou me niet verbazen als er in veel ziekenhuizen zo'n poly is danwel dat ze er één weten voor je.

Dus rokers meld je nu aan, want stiekem wil elke roker liever een niet-roker zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 275
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je in Haarlem op het terein van Merck Sharp & Dohme komt mag je ook niet in je eigen auto roken.

En daar is wel personeel die er op toeziet.

Als iemand bij mij thuis op visite komt heb ik er geen probleem mee dat hij rookt.

Maar in de auto heeft hij maar 3 keuzes en dat is: "niet roken, lopen of op de trekhaak."

Roken in zo'n kleine ruimte is niet leuk meer.

Laatst met een colega meegereden die flink rookte in dat ding.

Het leek wel of hij een heel kerkhof had leeg gegeten zo stonk dat.

Auto is dan ook gauw 2000 euries minder waard.

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rudie1956
Het wordt steeds gekker!


woensdag 11 juni 2008
Roken in eigen auto taboe
Door TOSCA DE JONG

SPIJKENISSE - Het Ruwaard van Putten Ziekenhuis in Spijkenisse verbiedt mensen te roken in de eigen auto.

Rokers, zowel medewerkers, patiënten als bezoekers, zijn straks verplicht om het ziekenhuisterrein te verlaten als zij een sigaretje op willen steken.

Zelfs roken op de parkeerplaats bij het hospitaal is verboden. Dat verbod geldt ook in de eigen wagen.

,,Als die auto op óns terrein staat, zijn mensen verplicht zich te houden aan ónze regels,'' zegt ziekenhuisbestuurder Lettie van Atteveld. ,,Wij willen een gezonde werkomgeving. Bezoekers moeten bij binnenkomst eerst door een rookwolk. Daar wordt over geklaagd.''

Het ziekenhuis zegt verantwoordelijk te zijn voor wat er binnen én buiten het ziekenhuis gebeurt. Daarom mag het deze maatregelen nemen, zegt Van Atteveld. Er zijn geen extra werknemers ingeschakeld om rokers op te sporen. ,,Werknemers moeten elkaar, de patiënten en bezoekers op ons rookbeleid attenderen.''

Patiëntenbelangenverenigingen reageren onthutst: ,,Ik kan begrijpen dat het ziekenhuis wil dat er niet meer voor de deur gerookt wordt. Maar de mensen die willen roken moeten hier de gelegenheid voor krijgen. Vooral patiënten kunnen erg gestrest zijn,'' zegt Hanan El Ouasghiri van Zorgbelang Zuid-Holland.

,,Het is een krankzinnige maatregel,'' briest Ton Wurtz van Stichting Rokersbelangen. ,,De mensen zouden deze regel gewoon keihard moeten negeren. Nog even en je mag ook niet meer eten of kauwgom kauwen in je eigen auto.''

Het verbod gaat in op 1 juli. Het ziekenhuis voert een informatiecampagne.

Bron AD



En wat is dan de sanctie als er toch iemand rookt in zijn eigen auto ? Een bluts in het dak kloppen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

USA is het land der onbegrenste mogelijkheden.

 

NL word (is reeds) het land der begrenste mogelijkheden.

 

Mag men op dat terrein nog wel een pilsje in eigen auto drinken als bijrijder?????? :D

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rob út Fryslân
Origineel bericht van: goto
Ten eerste gaat deze discussie over het rookverbod in de horeca dus het aanhalen van wat " een leed draaggolven teweeg brengen " heeft hier helemaal niks mee te maken.

Zoals ik al eerder heb gezegt,een discussie tussen een roker en niet roker heeft helemaal geen zin....geen van beide geeft toe.



Op zich heeft het niets met elkaar te maken.
Maar het toont wel het ikke ikke niveau aan.

Verder rook ik zelf ook niet hoor en is het wat mij betreft geen discussie tussen wel/niet roker, maar geneer ik me voor bepaalde niet rokers die anderen hun wil op willen leggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...