Ga naar inhoud


Hoera! Nog 3 nachtjes slapen


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout

Vooral op langere vluchten naar Canada of Amerika zat je dan 8-9 uur tussen dat rokers-volk. Vreselijk vond ik dat. Ik heb daar zelfs nu nog geen woorden voor dat de niet-rokers zich aan moesten passen aan de rokers.


Voor alle duidelijkheid : ik ben roker.
Maar hier kan ik je 100 % gelijk geven. Roken in een vliegtuig past niet. De ruimte is er te eng en je ruikt het in de meeste gevallen wel.
Hetgeen me destijds wel enorm stoorde was dat men met de taxfree sigarettenverkoop aan boord altijd vooraan in het vliegtuig begon, in de niet-rokerszone dus, en dat op het moment dat men bij de rokers kwam, de voorraad uitgeput was omdat alle sigaretten lustig opgekocht waren door de niet-rokers.

Ik herinner mij ook nog dat op vluchten waar roken toestaan was (de laatste die ik genomen heb is zo'n jaar of vijf geleden - Cairo-Brussel), het roken van sigaren NIET toegestaan was.

Tenslotte nog dit : ik kan mij instellen om niet te roken tijdens een lange vlucht (vluchten gemaakt van 8, 9 tot 12 u). Dit is voor mij niet zo moeilijk, maar als je dan ergens landt voor een tussenstop, zijn de meeste luchthavens niet opvoorzien van een rokersruimte. En als er dan toch al een is, dan lijkt het meestal dat de afzuiginstallatie per toeval defect is.
Heeft het volledig rookvrij houden van een luchthaven nog wel iets te maken met het aanbieden van een rookvrije werkvloer aan gelijk welk personeel ? Een rokerslokaal is toch maar een glazen aquarium met enkele asbakken en een goede schouw ?
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 275
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Drs. IJzerbout

OK..die rokende hond was wel leuk.

 

Maar dan nu even over het zuipen.

 

Als iemand eens een keer wat te veel drinkt is er niks aan de hand. Doet ie dat dagelijks en in grote hoeveelheden is dat een verslaving. Dan is er sprake van een alcoholisme.

Alcoholisme is een ziekte. Een verslaving.

Je kunt ook aan medicijnen verslaaft raken, vooral aan pijn verdovende middelen en slaaptabletten.

Ik heb het zelf gemerkt wat je een enorme kick van morfine krijgt.

Vanwege mijn hoofdletsel kreeg ik vorige week nog pijnstillende middelen in grote hoeveelheden toegedient in het ziekenhuis. Mensen...ik dacht dat ik kon vliegen. Dat spul heeft een enorme invloed op je uithoudingsvermogen. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat er mensen zijn die er aan verslaafd raken.

Alcoholisme, medicijn/verdovende middelen -verslaving is een door de ziekteverzekeringen erkende ziekte, net als iedere andere ziekte en je kunt je er aan laten helpen door een therapie te volgen.

Rookverslaving wordt voor zover ik weet niet door ziekteverzekeringen erkend als ziekte. En een therapie is er naar mijn weten niet voor. Je kunt alleen jezelf helpen om eraf te komen door domweg te stoppen met roken.

Alcoholisten die het voor elkaar gekregen hebben om volkomen met drinken te stoppen zijn helden.

Ik heb respect voor rokers die ermee gestopt zijn.

Trouwens..ik heb nog nooit gerookt..dus ik ben zeker geen diletante niet-roker die met roken gestopt is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ik dacht toch ff dat je over sex verslaving zou beginnen.

 

Gelukkig is daar geen therapie voor en wordt niet door de ziekteverzekeringen als ziekte erkend. :D :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik dacht toch ff dat je over sex verslaving zou beginnen.

Gelukkig is daar geen therapie voor en wordt niet door de ziekteverzekeringen als ziekte erkend. :D :D


Je vergeet het woordje 'nog' tussen wordt en niet laugh
Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Zegt de ene vent tegen zijn vriend: "Het mooiste in het leven is een glas whiskey ervoor en een sigaret er na"

Zegt de vriend: "Mijn vrouw rookt altijd erna"

Zegt de ander: "Dat is mij bij mijn vrouw nog nooit opgevallen".

 

Een doordenkertje dus.... :D :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu op weg naar Nederland met de auto, dit kwamen we gisteren tegen in een Hotel waar we logeerden in Spanje. Een eenvoudig papiertje buiten op de muur van het hotel met daarop "Salon de Fumadores" met een paar tafeltjes en stoelen er om heen.

 

Salu2, D.Quijote

post-8005-1318259824,8776_thumb.jpg

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt steeds gekker!

 

 

woensdag 11 juni 2008

Roken in eigen auto taboe

Door TOSCA DE JONG

 

SPIJKENISSE - Het Ruwaard van Putten Ziekenhuis in Spijkenisse verbiedt mensen te roken in de eigen auto.

 

Rokers, zowel medewerkers, patiënten als bezoekers, zijn straks verplicht om het ziekenhuisterrein te verlaten als zij een sigaretje op willen steken.

 

Zelfs roken op de parkeerplaats bij het hospitaal is verboden. Dat verbod geldt ook in de eigen wagen.

 

,,Als die auto op óns terrein staat, zijn mensen verplicht zich te houden aan ónze regels,'' zegt ziekenhuisbestuurder Lettie van Atteveld. ,,Wij willen een gezonde werkomgeving. Bezoekers moeten bij binnenkomst eerst door een rookwolk. Daar wordt over geklaagd.''

 

Het ziekenhuis zegt verantwoordelijk te zijn voor wat er binnen én buiten het ziekenhuis gebeurt. Daarom mag het deze maatregelen nemen, zegt Van Atteveld. Er zijn geen extra werknemers ingeschakeld om rokers op te sporen. ,,Werknemers moeten elkaar, de patiënten en bezoekers op ons rookbeleid attenderen.''

 

Patiëntenbelangenverenigingen reageren onthutst: ,,Ik kan begrijpen dat het ziekenhuis wil dat er niet meer voor de deur gerookt wordt. Maar de mensen die willen roken moeten hier de gelegenheid voor krijgen. Vooral patiënten kunnen erg gestrest zijn,'' zegt Hanan El Ouasghiri van Zorgbelang Zuid-Holland.

 

,,Het is een krankzinnige maatregel,'' briest Ton Wurtz van Stichting Rokersbelangen. ,,De mensen zouden deze regel gewoon keihard moeten negeren. Nog even en je mag ook niet meer eten of kauwgom kauwen in je eigen auto.''

 

Het verbod gaat in op 1 juli. Het ziekenhuis voert een informatiecampagne.

 

Bron AD

 

 

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fatfreddy
Origineel bericht van: Ome Merde
dat zeg ik toch, men is gestoord geworden in Nederland, krankzinnig, idioot, van lotje getikt, van de ratten besnuffeld.

wat een land ...



merDe
Zo denk ik er ook over. Ik word schijtziek van die bemoeizuchtige overheid.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...