Satkieker Geplaatst: 12 juli 2008 Geplaatst: 12 juli 2008 Origineel bericht van: Avalon @tox Je wilt niet weten hoeveel mensen op een verlossend antwoord van de importeur zitten te wachten. Ik heb als ........ meerdere consumenten vermeld om te wachten wat de importeur voor oplossing gaat bieden. En ik heb van de laatste zending al ruim 65 % gemeld gekregen en dit nog niet gemeld aan ML. Dan heb je ook nog de mensen die het toestel niet goed konden testen omdat ze ook nog eens na zo'n dure uitgave op vakantie moesten. We zien wel wat de oplossing is !!!!! Have a nice weekend Avalon Dus hoef jou nog niet tebellen ???ik haal der 1? ~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)
Gast djdakman Geplaatst: 12 juli 2008 Geplaatst: 12 juli 2008 Hoewel ik steeds gezegd heb dat de vastlopers niet door warmte kon komen heb ik de laptop cooler van mijn buurman eergisteren geleend en er onder gezet , aangesloten op de usb poort van de 800 , in het begin niet echt resultaat , maar sinds gisteravond maar vooral vandaag weinig of geen vastlopers , mag ik dan concluderen dat in sommige boxen toch een onderdeel zit dat te warm word en dat dat onderdeel dus vervangen zou moeten worden , maar ja welk onderdeel zou dit moeten zijn , feit is wel dat de 800 nu vandaag de hele dag op hd kanalen heeft gedraaid vanaf vanmorgen tot nu zonder uitval ..shoot me . Ga morgen op vakantie dus kan nie veel verder testen , misschien is het toeval , ik weet het niet , maar baat het niet schaad het niet , das zekers ...
jeejee99 Geplaatst: 12 juli 2008 Geplaatst: 12 juli 2008 Ik heb serienummer 85xxxx En tot nu toe geen problemen, nooit hangen, niet op SD of HD. En ik heb er een Diseq rotor van Strong eraan hangen en geen probleem. Groeten, jeejee99 Begon er iets van te snappen totdat ik een dreambox kreeg. Maar dat gaat me ooit ook nog eens lukken.
John van Dreumel Geplaatst: 13 juli 2008 Geplaatst: 13 juli 2008 Origineel bericht van: John van Dreumel Hier geeft de box met serienummer 86xxxx ook teveel problemen. Uitval tijdens het zappen op de HD kanalen. Normaal gebruik van SD kanalen geeft nauwelijks problemen, maar daar is hij (op termijn) dan ook niet voor bedoeld. De temperatuur zonder harddisk is boven modaal. Het vastlopen van de box, daar zit m.i. geen logica in. Hij kan zomaar enige uren doorlopen op een HD kanaal en vervolgens na 10 min ineens vastlopen / rebooten. Ik ben er net, op verzoek van mijn leverancier, mee naar hem toe gereden voor een vergelijkende test. Een andere box bij hem is niet meer te gebruiken. Loopt geheid vast binnen 15 min. DMM zal er een flinke kluif aan hebben om het vertrouwen in hun producten weer op een acceptabel niveau te tillen. De afdeling marketing zal binnenkort overuren mogen draaien lijkt het mij. Maar pas nadat de afd. ontwikkeling een week of wat in "solitary confinement" heeft gezeten om de technische problemen op te lossen. Om de berichtgeving zuiver te houden toch maar even een update van mijn ervaringen. Ik heb, voor wat betreft de opstelling van de box niets gewijzigd wat van invloed kan zijn op het functioneren. Sinds een dag of vier loopt mijn 800 nagenoeg probleemloos. De warmteontwikkeling blijft wel bovengemiddeld zelfs zonder harddisk. De box staat 24/7 aan en 's nachts vaak op een HD kanaal om de box flink op z'n donder te geven. Geen enkele vastloper meer geconstateerd. Ik draai op een betaversie van Pli. Wat blijft is de blijkbaar zéér kritische afstelling van de schotel. Waar ik op alle andere boxen een perfecte ontvangst heb geeft dit op een X aantal HD kanalen problemen. Voor wat betreft de AB vind ik dat deze, als je er niet recht voor zit, slecht functioneert. Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
Henksat Geplaatst: 13 juli 2008 Geplaatst: 13 juli 2008 Origineel bericht van: John van Dreumel Voor wat betreft de AB vind ik dat deze, als je er niet recht voor zit, slecht functioneert. Eerlijk gezegd vindt ik dit van alle "kleintjes" onder de Dreamboxen. In het geval van de DM800 heb ik het idee dat het IR-oog iets te ver naar achteren zit in het frontje. Maar zoals John van Dreumel aangeeft, als je er recht voor zit doet ie het goed. Zou mooi zijn als DMM hier eens aandacht voor zou hebben. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast orgy Geplaatst: 13 juli 2008 Geplaatst: 13 juli 2008 Zoals mijn voorgaande posting betreffende de DM 800 (Zelf in het bezit van een 86 XX sinds 2 weken) Na willekeurige tijd uitvallen max 1uur is wel zeker. HD of SD niet echt bepalend. Reactie afstandbediening in samenspel ontvanger is ver beneden de maat,irritant zelfs. Verschillende software versies geprobeerd, komt steeds weer op hetzelfde neer. Ziet er wel allemaal leuk uit. Volgens de importeur is het wachten op nieuwe software,het zal me benieuwen. Ik kan niet begrijpen dat zoiets nu in de markt gezet wordt,ding is verre van stabiel. Persoonlijk is dit mijn miskoop van het jaar! Het zal dus bij de dm7000 blijven. Groet
Avalon Geplaatst: 13 juli 2008 Geplaatst: 13 juli 2008 Origineel bericht van: orgy Persoonlijk is dit mijn miskoop van het jaar! Er was eens een Fabrikant die een DM7000 op de markt zette. hier was in het begin nog niets voor te krijgen op software gebied dat ding liep om de haverklap vast en werd in het eerste halfjaar bestempeld als miskoop (nu heb jij zo'n ding staan). Dit is later allemaal opgelost door software updates en toen werd het 1 van de beste toestellen op de markt voor hobbyisten. Alle DM-800 Toestellen vertonen klachten en storingen Maar als je terug gaat naar de vorige modellen die DM op de markt heeft gebracht hebben ze de problemen die eraan waren binnen een Half jaar opgelost. Mazlzlz Avalon
juleke21 Geplaatst: 13 juli 2008 Geplaatst: 13 juli 2008 moraal van het verhaal 6 maanden wachten om dan te kopen de meeste ontvangers waren na 3 upgrades super
cor11 Geplaatst: 13 juli 2008 Geplaatst: 13 juli 2008 Origineel bericht van: juleke21 moraal van het verhaal 6 maanden wachten om dan te kopen de meeste ontvangers waren na 3 upgrades super vermoed alleen dat dit niet gaat lukken na wat upgrades aangezien ik ook dream een mail heb gestuurd en ik ook het advies heb gekregen om hem op te sturen naar ze die moeite zullen ze niet doen als er een upgrade voor is gr cor
Rootical Geplaatst: 13 juli 2008 Geplaatst: 13 juli 2008 UHH. vergeten we niet: "na drie upgrades EN het modificeren van de voeding en/of tuner".
juleke21 Geplaatst: 13 juli 2008 Geplaatst: 13 juli 2008 Origineel bericht van: Rootical UHH. vergeten we niet: "na drie upgrades EN het modificeren van de voeding en/of tuner". ene lekke band kunt ge ook niet oppompen,ge mort hem eerst plekken zou eddy zeggen
Rootical Geplaatst: 13 juli 2008 Geplaatst: 13 juli 2008 Dus als ik het goed begrijp ga je binnen de garantie periode zelf lopen prutsen aan je aparatuur. Zou mijn hobby niet zijn, ja als ik zoveel geld zou hebben dat het ik m'n leven lang niet op zou krijgen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat dit NIET eens hoort te gebeuren, een ontwerp/ontwikkelingsfout is wel even iets anders als een maandag produktie.
youngblood Geplaatst: 13 juli 2008 Geplaatst: 13 juli 2008 Waarom zeuren ? je heb 2 jaar garantie is je box niet goed stuur. hem terug maar ik wil hem niet meer kwijt ben zeer tevreden DB500.DB 600 DB7025 DB800 DB 500 HD HD DB8000 HD PVR DB7080 HD DB900UHD Big Bisat 7e13e19e23e28e3942e45e
Simean Geplaatst: 14 juli 2008 Geplaatst: 14 juli 2008 Zijn er nu nog mensen die hem terug gestuurd hebben en hem dan "werkend" terug hebben gekregen ? Ik zou daar graag eens wat meer response van horen, als dat zo is dan stuur ik de 86serie ook terug.. als dit niet zo is dan wacht ik op een software update. Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W
cor11 Geplaatst: 14 juli 2008 Geplaatst: 14 juli 2008 inderdaad jammer dat mensen geen respons geven als ze de box terug gestuurd hebben wel zeuren dat hij niet werkt maar niet even melden hoe het afgelopen is ps de mijne gaat van de week terug naar duitsland en ik zal het zeker laten weten hoe het afloopt mischien handiger om hier een nieuw topic over te openen gr cor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen