Ga naar inhoud


Wat te doen met de vuurwapen van m'n overleden vader?


klaas

Aanbevolen berichten

M'n overleden vader had altijd een vuurwapen uit z'n diensttijd in huis en m'n moeder was daar eigenlijk altijd op tegen maarja m'n pa wilde dat ding nooit kwijt. Welnu, m'n moeder zit al een tijdje met dat ding in de maag want in de ondergrondse container gooien kan betekenen dat ie in de verkeerde handen valt, en de politie is er tegenwoordig niet meer voor de burger maar louter en alleen als incassoburo voor de overheid. Wanneer ik dat ding ga afgeven bij de politie zal ik vast aangehouden en beboet worden door dat incassoburo. Wat moet ik dan met dat ding? in het kanaal gooien of mischien in het bos begraven? Of heeft iemand van jullie nog een idee?

Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Citaat:
Wanneer ik dat ding ga afgeven bij de politie zal ik vast aangehouden en beboet worden door dat incassoburo.

 

sterker nog, je heb kans dat je de volgende uren niet meer thuis komt.

 

Dat wapen op een andere manier slijten zou ik helemaal niet doen .

 

Dit om de volgende reden.

 

Stel je dumpt dat wapen in de sloot en door omstandigheden komt dat wapen boven water bij overval/moord/bedreiging. Dan kan door het serienr gekeken worden wie de eigenaar is geweest. Een hoop ellende dus waar je niet op wilt wachten.

 

Maar ik ken iemand die verstand heeft van deze materie en zal eens navraag doen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Maar ik ken iemand die verstand heeft van deze materie en zal eens navraag doen.


Dankje, ik zou niet weten hoe ik dat ding die nog bij m'n moeder ligt op een verantwoorde manier kwijt kan raken. En die slijptol dat ga ik doen wanneer er echt niks anders meer op zit. Er is alleen een probleempje, k'heb geen slijptol :D . Toch raar dat je niet ongestraft zoiets kunt afgeven op het politieburo.

Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee geen papieren erbij. Ik zal een keer aan m'n moeder vragen waarom hij dat ding ooit mee heeft genomen (tis lang geleden natuurlijk). Ik meen mij te herinneren (ooit van m'n pa gehoord dacht ik) dat soldaten vroeger hun wapens mochten houden na diensttijd.

Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet eenvoudig (anoniem?) bellen naar de Politie en deze vraag stellen?

Ik denk zelf dat het geen probleem is om het af te geven, ze zullen hoogstens om je identificatie vragen om het wapen aan een naam te kunnen koppelen. Ongetwijfeld controleren ze of het wapen recent is gebruikt en misschien doen ze zelfs een ballistische proef ermee om te controleren of het wapen ooit is gebruikt bij een misdrijf. Aangezien ik niet aanneem dat je vader ex-hitman was zal dat allemaal geen probleem moeten wezen...

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik er maar gewoon mee naar de politie ga. Ik wordt liever aangehouden dan dat er ongelukken mee gebeuren. T'is tenslotte ook een erfenis, die aanvaard je gewoon :D . Ik denk er nog even een nachtje over na.

Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon even bellen met de politie en vragen naar de afdeling byzondere wetten ( WWM, Wet Wapens en Munitie ). Dan kan je hem op afspraak inleveren.

 

Je kan zelfs het wapen onklaar laten maken, dan heb je nog altijd de herinnering aan je vader in huis. Hoe dit in zijn werk gaat kan je het beste ook bij de politie navragen.

 

Gewoon maar weg gooien zou ik niet doen, dan is de kans groter dat hij in verkeerde handen komt...

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hoe kan ik wapens en munitie inleveren?

Om het wapenbezit tegen te gaan, worden regelmatig inleveracties georganiseerd voor het inleveren van wapens en munitie.

 

Jongeren (maar ook ouderen) kunnen dan bij de politie, maar vaak ook op school en in de horeca, slag- of steekwapens inleveren zonder dat zij voor het bezit ervan worden vervolgd. Leveren ze een vuurwapen in, dan wordt geregistreerd van wie dat afkomstig is en wordt de politie ingelicht. Die kijkt dan eerst of er geen delict mee is gepleegd. Is dat inderdaad niet het geval, dan zal justitie niet tot vervolging overgaan.

Het bezit van wapens is strafbaar. Dat betekent dat iedereen die een wapen en/of munitie in bezit heeft, deze moet inleveren bij de (afdeling Bijzondere Wetten van de) politie. De Wet wapens en munitie (WWM) stelt letterlijk dat: "hij die een wapen of munitie voorhanden heeft, zonder daartoe gerechtigd te zijn, verplicht is deze terstond bij de korpschef in bewaring te geven." De Wet wapens en munitie geldt ook voor oude wapens en munitie, bijvoorbeeld oude gevonden granaten uit de Tweede Wereldoorlog. Ook die moet u inleveren bij de politie.

 

Ga wel zorgvuldig om met gevonden munitie: bindt een granaat niet onder de snelbinder of stop gevonden wapens niet in een plastic tasje.

 

 

 

Datum: 16-04-2008

 

 

Bron

 

Maar ik denk dat ze niet zo moeilijk zullen doen omdat je een aantal weken te "vroeg" bent met inleveren.

Of je moet een "bekende" van de mannen wezen... :D

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Af en toe zijn er inlevermomenten zonder dat je een boete krijgt. Of dat momenteel permanent is, zou kunnen, maar heb m'n vraagtekens. Na onklaar maken ziet hij er nog echt uit en dat is tegenwoordig ook verboden, het klapperpistool waar ik als kind mee speelde ga je nu mogelijk nog net niet de bak voor in. Ik heb van justitie in de loop der jaren zoveel bizarre dingen meegemaakt dat ik hem liever zou vernietigen met de haakse slijper van de buren (eerst de munitie eruit halen) dan inleveren of anders liever wachten op de volgende inleveractie. Nogmaals, tenzij het nu een permanente actie is, maar daar heb ik niets over gelezen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...