Ga naar inhoud


nationale wetenschapsquiz: ontvangstkwaliteit radiosignalen


mmm

Aanbevolen berichten

Vergelijk: De zon is de grootste energiebron in ons zonnestelsel. Maakt het voor de zon nu verschil of wij een lading zonnepanelen neerzetten, of niet? 'k dacht het niet. Voor mij is het antwoord heel simpel: antwoord A.

 

Als het B zou zijn dan zouden er mensen zijn die opeens geen signaal ontvangen omdat er teveel luisteraars zijn, c.q. teveel ontvangers worden aangezet.

 

Als het C zou zijn dan zou dus ook het bereik van de zender groter worden als er maar genoeg ontvangers aangezet worden....

 

Ik weet het, ik ben geen techneut, maar soms moet je gewoon je gezonde denkapparaat gebruiken in plaats van al te technisch denken. wink

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: TangoBravo
Vergelijk: De zon is de grootste energiebron in ons zonnestelsel. Maakt het voor de zon nu verschil of wij een lading zonnepanelen neerzetten, of niet? 'k dacht het niet. Voor mij is het antwoord heel simpel: antwoord A.


Je vergelijkt fotonen met een electromagnetische golf, oftewel knollen en citroenen.
En ja, knollen kunnen zuur stinken (lees: fotonen vertonen golfgedrag). laugh

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
'k zei al, ik ben geen techneut

Toch blijf ik bij A

(ik ben wel eigenwijs...)

 

T B

 

Ik ben evenmin een techneut en ik steun jouw mening Tango Bravo.

Volgens mij heeft het geen ruk effekt op de ontvangstkwaliteit,

al beweren de techneuten hier iets anders....... sick

Ook ik ben eigenwijs..... whistle

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

 

 

CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium

Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Citaat:
Ik ben evenmin een techneut en ik steun jouw mening Tango Bravo.

Volgens mij heeft het geen ruk effekt op de ontvangstkwaliteit,

al beweren de techneuten hier iets anders.......

Ook ik ben eigenwijs.....

 

En ik heb net in de krant gelezen...; dat de Eigenwijzen GELIJK hadden,

en de Techneuten NIET :Dlaughwhistle

 

Allemaal een voorspoedig 2009 in goede gezondheid....

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

 

 

CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium

Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaak(k),

 

Citaat:
Citaat:
Ik ben evenmin een techneut en ik steun jouw mening Tango Bravo.

Volgens mij heeft het geen ruk effekt op de ontvangstkwaliteit,

al beweren de techneuten hier iets anders....... sick

Ook ik ben eigenwijs..... whistle

Citaat:
En dom wink:D

 

Sjaak als ik deze citaten zo achter elkaar lees, dan lijkt het er op dat ik mezelf eigenwijs vind en

dat jij mij dom vind. Nou is dat jou goed recht en ik heb nooit het tegendeel beweerd, ik zal dan wel

te dom zijn om dat te begrijpen. confused

 

Maar nu even terug On Topic, heb jij een ander antwoord op de eerder genoemde vraag gelezen dan ik ???

Kun je dat onderbouwen met wetenschappelijk bewezen feiten ??

Zo ja, dan vind ik dat jij een discussie aan zou moeten gaan met de bedenkers van deze vraag....

En niet met eigenwijze forumleden...die niets begrijpen.... sick

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

 

 

CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium

Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Je zegt zelf niet technisch te zijn hoe kun je dan toch afgaan op een krant waar één of andere journalist dat beweerd cry

Ik vraag me ook af welke krant antwoord B als fout beoordeeld, want dat is nl het enige goede antwoord cry

 

Sjaak(k),

 

Nu maak je echter meerdere denkfouten; ten eerste hoeft iemand niet technisch te zijn maar kan daarom

best over technisch inzicht beschikken.

Ten tweede beoordeeld de krant géén enkel antwoord als fout, ten derde is het géén antwoord van een of andere journalist.

De krant is slechts het medium dat de antwoorden publiceert van de Nationale Wetenschaps Quiz 2008.

Welke morgen ook op de site ervan zullen worden bekendgemaakt.

Dus roep je nu dingen zonder je eerst op de hoogte te stellen van de feiten. Met de feiten bedoel ik hier de antwoorden

welke, de wetenschappers van de genoemde instantie, als enige juiste hebben beoordeeld.

 

Dat jij als zendamateur en radiowetenschapper een andere mening bent toegedaan is je goed recht.

Daarom heeft nog niet iedereen die een ander antwoord heeft gegeven het fout !!

Dat jij en anderen, het daar niet met eens zijn is een kwestie tussen jou en de wetenschappers.

En niet een kwestie tussen forumleden die eigenwijs zijn, en zonder technische kennis maar wat blaten

(volgens jou en pukje), en de forumleden met een licentie !

Nogmaals een andere mening is een goed recht, en medeforumleden beoordelen is iets geheel anders.

Mijn advies is lees eerst de feiten en de onderbouwing van de antwoorden, en geef dan je mening

...open en eerlijk zonder medeforumleden te beoordelen! confused

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

 

 

CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium

Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Och ja dat ben ik hier op het board al gewend ,kom je met feiten

en onderbouwde argumenten dan wordt je voor rot uitgescholden

als het iemand niet bevalt.

 

Ik zou maar zeggen dat er veel domme/onwetende mensen zijn

 

Pukje, ik zou zeggen stel je nu eerst eens op de hoogte van de feiten, zoals de juiste antwoorden.

Daarna pas kun je gefundeerd reageren. Er bestaan nl. ook nog zoiets als fatsoens-regels tov je mede forumleden.

Wie ben jij om over de domheid en ontwetendheid van je medeforumleden te kunnen oordelen.

Als dat op basis van een geven antwoord is, is dat duidelijk tekort door de bocht.

Jij hebt ook duidelijk de antwoorden niet gelezen.....

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

 

 

CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium

Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zendstation stuurt het radiosignaal onder een bepaalde hoek de lucht in. Op ongeveer 300 km boven het aardoppervlak bevindt zich een luchtlaag die onder invloed van zonnestraling wordt gevormd. Deze luchtlaag - de ionosfeer - heeft de eigenschap kortegolfsignalen terug te kaatsen naar de aarde. Hierdoor is de ontvangst van kortegolf uitzendingen, in tegenstelling tot de middengolf en de FM, op zeer verre afstand mogelijk. Dit is onafhankelijk van het aantal luisteraars, De ontvangstkwaliteit beperkt door opstabels zoals een kooi van Farady, dikke betonnen platen en interferrentie, beperkt de reikwijdte maar niet de kwaliteit doordat er ineens meer luisteraars zijn. De reikwijdte veranderd daar niet door. Antwoord A: dus

 

Bron:medicalfacts.nl

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Mijn antwoord B heb ik gelijk in mijn eerste reactie al redelijk onderbouwd. Dat wil ik graag nog uitgebreider doen mocht je daar behoefte aan hebben. whistle
Zelfs 2 mods geven antwoord B als het juiste antwoord.
En ook vertel je nog steeds niet in welke krant dit nu eigenlijk stond whistle


Nou het is dus duidelijk fout maar ik ben er ook in geintresseerd wat jou nu op het verkeerde been heeft gezet.
Dus het wachten is op de uitgebreide uitleg. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...