Ga naar inhoud


Brief van Ziggo


Littlesat

Aanbevolen berichten


Ik las dit vanmorgen in dagblad de Limburger (op de voorpagina).

Er gaan 8 analoge zenders weg. Er zullen geen Nl-zenders verdwijnen en men zal begin volgend jaar mededelen welke zenders wel weg gaan. Deze blijven wel digitaal beschikbaar, dus iedereen die dan nog naar deze zenders wil kijken moet een kastje er bij zetten. Dus het voordeel van overal analoge TV gaat verdwijnen.

Trouwens dit is dus een vermindering van het analoge aanbod van meer dan 20%.

 

Grtz Sat87

 

 

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie net op de site van dagblad de Limburger dat bij het artikel al heel wat klachten binnen komen.

mad

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gesprek is een nederlandse zender dus die blijft crazy

Dan mis ik dus nog drie zenders in jouw lijst(welke wil je nog meer weg?) :D.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reken maar dat RTL erbij zit (de Duitse versie). In Parkstad is die al eens van de kabel weggeweest door een Rai-uno. RTL was hier een zeer populaire zenders. Nu verwacht ik dan ook dat velen zullen overstappen naar digitenne (de duitse kanalen zijn met een goede antenne ook te ontvangen en geheel gratis) of... naar satelliet(!)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

[ZiGgO flamemode ON]

Ik mag het mis hebben maar de kabel heeft genoeg reserve voor die spannende hd kanalen. Het versoberen van het analoge pakket is weer een poging om afnemers van dit pakket richting digitaal pakket te pushen.

Wedden dat de versobering niet tot versobering van de maandelijkse kosten leidt?

 

[ZiGgO flamemode OFF]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
[ZiGgO flamemode ON]
Ik mag het mis hebben maar de kabel heeft genoeg reserve voor die spannende hd kanalen. Het versoberen van het analoge pakket is weer een poging om afnemers van dit pakket richting digitaal pakket te pushen.
Wedden dat de versobering niet tot versobering van de maandelijkse kosten leidt?
[ZiGgO flamemode OFF]


Ik denk eerder dat er technische redenen zijn die ertoe leiden
dat analoog (capaciteitsvretend als het is) plaats maakt voor
digitaal. Was bij invoering Digitenne vergelijkbaar.
En wat is er mis mee? Het digitale basispakket kabel met meer zenders is even duur als het analoge, en de digitale kastjes
worden bijna cadeau gedaan, inclusief smartcard.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Begin volgend jaar gaan er 8 analoge zender hier in de omgeving Parkstat limburg eruit om plaats te maken voor HDTV etc... etc...


Eindelijk, weg met die analoge rotzooie.
De kabel loopt sterk achter met de ether "voor televisie ontvangst".
Digituner erop klaar is Cees.

Suc6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf kijken wij nu ook digitaal(CDS), maar voor gezinnen met kinderen is toch analoog simpel en handiger. Een kabel doorlussen tussen kinderkamers slaapkamer en woonkamer (eventuel versterkertje) en klaar is kees. Ga nu maar vier tuners kopen waarvan er een ook nog een twintuner moet hebben om op te kunnen nemen.

Ondanks de "geringe" kosten. Aanbieding Ziggo: EEN ontvanger en smartcard 74 euro (99 -25 euro). Wel even vermenigvuldigen met het aantal TV's in huis.

Bij analoog heb je slecht de afstandbediening van de tv nodig, je zapt ook nog sneller dan digitaal.

 

Voor veel mensen is dit voldoende.

(Trouwens, ik denk dat deze mensen niet op dit forum zitten) :D

 

 

 

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

RTL duitsland zit er al jaren niet meer op bij Ziggo(analoog).

Hier in de Parkstad Limburg toch echt wel(!).... er waren zelfs zeer veel protesten over zodat hij terug kwam. Velen hebben toen een schotel geplaatst, dat levert voldoende Duitse zenders op. Ben "bang" voor Ziggo dat in onze streek meer zullen volgen. Zelfs met Digitenne is hier o.a. RTL Germany mogelijk en dan ook geheel gratis...... Bij Ziggoal nog altijd een digi ontvanger nodig + minimaal 15.90 (en volgend jaar nog iets meer) per maand....
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Bij Ziggoal nog altijd een digi ontvanger nodig + minimaal 15.90 (en volgend jaar nog iets meer) per maand....

Dus als ik het goed lees wordt het aantal zenders verminderd en gaat de prijs omhoog. Goed bezig, je kunt wel zeggen dat digitaal de toekomst is, maar niet iedereen zit er op te wachten, blijkens een onderzoek van een paar maanden geleden dat twee/derde van de kijkers er niet over pijnst om over te stappen.
Blijkbaar heeft Ziggo lak aan die grote meerderheid van hun klanten. Alleen is het probleem voor die grote groep dat ieder alternatief dezelfde nadelen heeft als digitale televisie van Ziggo (extra kastje, meer stroomverbruik, niet zonder meer op meerdere tv's zichtbaar, videorecorder wordt zo goed als waardeloos). En dus zal die grote groep wel braaf bij Ziggo blijven.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad zijn het technische redenen... Ten eerste gaan de publieken en de commercielen in de loop van 2009 in hd uitzenden (dit trekt veel bandbreedte weg) en ziggo gaat beginnen met de introductie van eurodocsis3, oftewel highspeed internet met 120mb down en 10mb up. Daar moeten ze dan ook weer frequenties voor vrij maken. Van mij mogen alle analoge zenders eraf want als je daar digitale zenders van maakt kun je er zo weer 6 van maken (en hd 3)... Dus nog meer zenders en snel internet... de kabel is goed bezig

Dreambox 7000s, Nokia Dbox 2, Nokia MM9500, Magic Module, Mastera IV, Moteck 2100 srg, Schotel 80cm draaiende van 43 west naar 72.0 oost...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ik heb hier 3 digitale ontvangers met smartcard staan, dat heeft mij 45 euro gekost inclusief digitaal pakket, en dat blijft ook zo.


Heb het zelfde gedaan enkele jaren geleden, opname via PVR-ontvanger doorlussen dat werkt goed (gelukkig zitten alle NL zenders op dezelfde polarisatie). Maar drie ontvangers en een pakket voor 45 euro is wel super goedkoop (ook nog een smartwi bij?)
crazy
Grtz Sat87

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Nou als dit Arte en TV5, TVE, RAi, TRT en Het Gesprek zijn dan mag dat, daar mis je niets aan :D

Arte en TV5 kijken ze hier nog wel eens hoor, Arte via de satelliet dan want die zit niet op de analoge kabel.

TRT en TVE zitten er hier volgens mij allang niet meer op. RAI weet ik niet zeker.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...