Ga naar inhoud


DVB-S2 ontvangst


Rekordc

Aanbevolen berichten

Simpele vraag over ontvangst, waarom krijg ik geen ontvangst met mijn SD receiver op een DVB-S2 transponder? Dat ik met een SD ontvanger geen HD kan weergeven snap ik maar waarom kan ik de transponders niet in scannen?

 

Greetz Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

DVB-S2 heeft een grotere complexiteit van het signaal, waardoor er meer capaciteit per transponder is.

Dit wordt onder meer gerealiseerd door een andere codering (modulatie) van het signaal.

De ontvanger moet aangepast zijn voor het decoderen van dit signaal. Daarom kan je met een DVB-S ontvanger geen DVB-S2 signalen decoderen.

 

Voor een meer technische uitleg over DVB-S2 en de verschillen staat er HIER een uitleg. (in engels)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DVB-S2

 

Digital Video Broadcasting - Satellite version 2 (DVB-S2) is een verbeterde versie van de DVB-S standaard voor de distributie van digitale televisie via de satelliet. DVB-S2 heeft een verbeterde transmissietechniek waarmee een efficiencywinst van 30% wordt geboekt. Daarnaast heeft DVB-S2 meer toepassingsmogelijkheden.

 

DVB-S2 toepassingsmogelijkheden

DVB-S2 is ontworpen voor een groter aantal toepassingsmogelijkheden dan DVB-S. De toepassingsmogelijkheden omvatten:

 

Omroepdiensten,

de verspreiding van omroep naar consumenten;

Interactieve diensten,

voor het roetourkanaal kan gebruik worden gemaakt van een groot aantal mogelijkheden, zoals de telefoonlijn en een satellietkanaal;

Digital TV contributie and Satellite News Gathering,

deze dienst biedt met name mogelijkheden voor omroep productiebedrijven;

Professionele toepassingen,

dit omvat diensten gericht op de zakelijke markt zoals data distributie.

 

Technische karakteristieken

In DVB-S2 bestaat de mogelijkheid om van variable coding and modulation techniek gebruik te maken. dit houdt in dat de bescherming van fouten tussen de verschillende diensten kan worden gevarieerd. Ten behoeve van de interoperabiliteit met DVB-S decoders is er ook backward compatible omroepverspreiding mogelijk.

 

DVB-S2 heeft 4 verschillende modulatie modes: QPSK and 8PSK voor omroep en 16PSK en 32PSK voor professionele toepassingen. Het gebruik van 8PSK in plaats van QPSK (=4PSK) geeft een efficiencywinst van ruim 30%, omdat bij 8PSK ieder verzonden symbool 3 bits vertegenwoordigd terwijl bij QPSK ieder symbool 2 bits vertegenwoordigt.

 

Bron: Telecom AVC

 

Met vriendelijke groet,

 

Restful

XTREND6500, XTREND6500, 2x draaibaar DVB Triax schotel 105 cm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gewone SD DVB ontvanger die inclusief enkel ook DVB-S2 aankan ,

als ze bestaan , is in feite zinloos !!

Dan je beter inderdaad meteen een (extra) HD aanschaffen ,

en kan normaal ook MPEG4 (SD & HD) bekijken smile

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cookie monster
Een gewone SD DVB ontvanger die inclusief enkel ook DVB-S2 aankan ,
als ze bestaan , is in feite zinloos !!
Dan je beter inderdaad meteen een (extra) HD aanschaffen ,
en kan normaal ook MPEG4 (SD & HD) bekijken smile


Ik zou op mijne ook MPEG4 SD moeten kunnen zien die via DVB-S wordt uitgezonden. Kan het alleen niet testen want de enigste FTA zenders die dat doen zitten op 40E en daar heb ik geen LNB opgericht.

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.flysat.com/sirius4.php 12717 V DVB-S/QPSK MPEG-4 ??

 

http://www.flysat.com/abird3.php 11609 V MPEG-4

 

http://www.flysat.com/is1r.php 11674 V MPEG-4

 

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

DVBDream kan wel degelijk DVBS-2 ontvangen dit is geen enkel probleem maar waarschijnlijk kan jou PC kaart dit niet.

Daarom werken er Feedhunters met de Prof 7300 DVB-S2 kaart en hebben dan perfecte ontvangst hierop.

 

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rekordc
Helaas kan ik die ook niet ontvangen. Sirius 4 kan wel ontvangen maar geen ontvangst boven de frequentie 12456 H / 12476 V.

Rekordc


Welk tuner-blik heb je er in zitten ? ik pak hier bij allebei signaal .( NDT 1006 A blik)
Met de Maxplus ook beeld op die 12476 V (TV 2)

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuner moet ik ff na kijken, maar ik denk dat het aan de schotel ligt. Ik heb een vaste schotel met een multi lnb beugel waar de Sirius helemaal aan het uiteinde zit.

 

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...