Ga naar inhoud


[stem ook]Canal Digitaal moet maar eens met een fatsoenlijke EPG komen


Gast xarxar2

Aanbevolen berichten

En mijn wens voor 2009 is dat de EPG ook inhoudelijk beter wordt : voor specifieke kanalen , zoals MGM , TCM .. volstaat het niet om te zeggen waarover de film gaat maar wil ik ook weten wie de regisseur is, de hoofdrolspelers ...

Voor een filmkanaal is dat toch absoluut een must .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Apple740
Citaat:
Canal Digitaal moet maar eens met een fatsoenlijke EPG komen

Het toekomstige beleid wat CDS nastreeft is gewoon duidelijk:

alleen een EPG op de geceterficeerde Philips HDTV ontvangers middels Nagraguide.

Mediahighway is een aflopende zaak (zal nog bestaan zo lang er SD bestaat).


Het is dan ook een kwestie van tijd totdat de nagraguide ook door bijvoorbeeld een Dreambox wordt ondersteund. De SKY freesat EPG werkt tegenwoordig ook al gewoon.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat ook een erg voorbarige conclusie. Gezien het feit dat nagraguide een geheel eigen ontwikkeling is, zou het zomaar kunnen dat de EPG versleutelt is met hetzelfde systeem als waarmee de zender zelf versleutelt is. Dan wordt het toch verdomd lastig onderzoeken hoe e.e.a werkt.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een zeeeeeeeeeer ruime meerderheid van de epg gebruikers niet tevreden over de huidige EPG.

Wel handig voor CanalDigitaal om door een gratis markt onderzoekje aan deze informatie te komen. blush

Vraag me wel af of CanalDigitaal hier wat mee doet.

(Ik kwam dezelfde pol ook op en andere site tegen waar men beweerd dat CanalDigitaal meeleest.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Nagraguide EPG is gelukkig niet versleuteld en zit op PID 200(dec) op de Nederland 1,2 en 3 transponder. Dat het niet versleuteld is wil nog niet zeggen dat het lastig is de date te ontcijferen, want de samenhang van de date op deze stream heb ik nog niet kunnen achterhalen.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ergens had ik een bericht gelezen dat één of andere partij CDS aan het helpen was een betere EPG te maken en dat het per 1 mei een feit zou zijn. Helaas kan ik dit bericht niet meer terugvinden.

Helaas voor ons alleen was er dan ook niets ten positieve verandert in de EPG-situatie!

Ik ben jarenlang verwent door de EPG op de topfield (tap) door gebruik van data van Henk Puister.

Het is ongelooflijk dat CD er maar niet in slaagt iets bruikbaars af te leveren....

 

Mart

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De afgelopen weken heeft CanaalDigitaal de nodige test gedaan, en had ik op mijn ontvangers meerdaagse EPG.

 

Volgens de laatste berichten zou er op 4 mei definitief omgeschakeld worden, en zijn jou ergenissen voorbij.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de afgelopen week was het in toenemendende mate weer de oude Now-Next. Welke de verklaring is daar dan voor?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...