Ga naar inhoud


Satelietschotel op zolder?


Gast alkos

Aanbevolen berichten

LS

 

Mijn opa gaat verhuizen naar een aanleunwoning en mag daar geen schotel opstellen in de buitenruimte. Aangezien televisie kijken een groot deel van zijn dagbesteding is wil hij graag de grote hoeveelheid zenders van sateliet behouden. Nu is mijn vraag of het mogelijk is om een schotel op de zolder te plaatsen zodat hij gebruik kan blijven maken van het digitale satelietsysteem en niet aangewezen is op de minder uitgebreide digitale kabel of digitenne. Ik heb zelf helemaal geen verstand van schotels etc. dus als iemand een goed advies heeft, ik hoor het graag.

 

Met vriendelijke groet,

 

Alko Schuster

Link naar reactie
Delen op andere sites


geen satellliet ontvanger maar er zit wel een schotel in. smile

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Mijn opa gaat verhuizen naar een aanleunwoning en mag daar geen schotel opstellen in de buitenruimte

 

En dat is dus in strijd met de regels. Als jouw opa een eigen tuintje heeft dan mag je daar een schotel neer zetten. Niet tegen het gebouw o.i.d. maar gewoon met een paal in de grond. Niet te opzichtig en zeker netjes afwerken is mijn advies.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb echter niet gelezen in je verhaal, of er een schotel-verbod zou zijn.

misschien kun je wel in goed overleg gewoon een schotel plaatsen

 

want laten we ook eerlijk zijn, die tuinlamp en/of die vlakantenne is ook 0,nix

waarbij de laatste verschrikkelijk duur is in vergelijking met een stalen wokje.

 

chiao

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,