Ga naar inhoud


SBS pleit voor toeslag om hd-uitzendingen rendabel te maken


Frissie

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: hugogertie
Ik heb hier 2 weken kunnen kijken naar HD (actie CD)maar ik ben toch niet over de beeldkwaliteit te spreken. Zeker als ik de BBC HD bekijk en vergelijk. HD moet wel HD zijn en niet zoals CD het aanbied (Discovery en National graphic).
Dus laat ze voor die prijs die ze nu al vragen eerst maar eens wat meer zenders aanbieden, echt HD kwaliteit en DTS 5.1 geluid uitzenden. whistle


Heb je dan liever NGC HD met 720p LOL

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Funboy
Ik ben absoluut bereid te gaan betalen voor kwaliteit als dat noodzakelijk is, dus in het geval van de publieke omroep heb ik er geen probleem mee.

En waarmee willen ze dan hun hd uitzendingen mee vullen? Ik hoop niet met die amerikaanse bagger die uitelkaargtrokken wordt om die toch maar in 16/9 te kunnen projecteren.


Als iets in HD is opgenomen, is het 16:9 en hoeft dus niet "uit elkaar getrokken" te worden.

En @Erik Slagter: NGC HD zit al een aantal maanden in 1080i i.p.v. 720p. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Funboy
Ik ben absoluut bereid te gaan betalen voor kwaliteit als dat noodzakelijk is, dus in het geval van de publieke omroep heb ik er geen probleem mee.

In het geval van een commerciele omroep kijk ik er heel anders tegenaan, die is zelf verantwoordelijk voor zijn inkomsten, ze hebben op alle mogelijke manieren geprobeerd onder bepaalde wetjes uit te komen door onder een buitenlandse vlag te gaan uitzenden, zodat er minder belasting afgedragen hoeft te worden, halen bakken met reclamegeld binnen en komen dat ook nog even de hand ophouden bij de kijker.

En waarmee willen ze dan hun hd uitzendingen mee vullen? Ik hoop niet met die amerikaanse bagger die uitelkaargtrokken wordt om die toch maar in 16/9 te kunnen projecteren.
Stop ze lekker in het pakket waar RTL8 ook inzit, dan komen er vanzelf achter hoeveel mensen nu echt op SBS6 zitten te wachten.


Waarom extra betalen voor de Nederlandse Publieke Omroep? De NPO wordt bekostigd van uit het belastinggeld (voorheen kijk-en luistergeld). HDTV kan daaruit worden bekostigd. Ik zou niet weten waarom niet.
Straks moet ik ook nog gaan betalen omdat programma's in het kleur worden uitgezonden. Kom op zeg.
Volgens mij is het nu wel duidelijk geworden dat elke vorm van PayTV niet aanslaat en mensen niet bereid zijn om extra te willen of kunnen betalen.
Het wordt eens tijd dat de Nederlandse Politiek eens wat geld gaat investeren in de Nederlandse omroep. Wat er nu van over is, een aanfluiting van wat het ooit was.
NB de term "omroep" is ooit in Nederland ontstaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

elk reclame Block heeft een hogere Bitrate en DUS beter beeld en geluid DAN die minder interessante series welke geeneens courant zijn.

Wat een onzin. Alsof een adverteerder erom geeft dat zijn reclame in HD wordt uitgezonden. Daar gaat hij echt geen euro meer voor betalen, zeker niet omdat hij dan ook nog eens zelf zijn spots in HD moet opnemen (-> ook duurder).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit hier nu in een hotel met 4:3 tv op de kamer.

Geweldig wat gaaf, de ondertitels vallen er links en rechts af

en RTL-7 is al 4 dagen zwart.

Daarnaast loopt de ingebouwde klok / wekker ruim 10 minuten voor.

 

HD is nog lang niet overal doorgedrongen en ingevoerd!

 

Ik vind dat SBS de toeslag maar op de reclamespot prijzen moet toepassen. Toch ben ik van mening dat mensen met een HD ontvanger en HD TV juist de HD kanalen meer zullen bekijken dan de SD. Een beetje spotjes verkoper moet dit toch kunnen uitleggen. Voorlopig staat HD nog even bij een selecter publiek. Zijn vast bedrijven die het extra boeit juist hun spotjes op dit selecte gezelschap los te laten wink

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan het uitzenden van materiaal zoals het ook is opgenomen. Een serie/docu welke niet in 5.1 is opgenomen wil ik dan ook absoluut niet in een "kunstmatige" 5.1 matrix horen. Natuurlijk verkoopt het lekker om te zeggen "wij zenden alles in geweldige 5.1 surroundsound uit" maar nee voor mij liever niet.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...