Ga naar inhoud


SBS pleit voor toeslag om hd-uitzendingen rendabel te maken


Frissie

Aanbevolen berichten

Zoals ik gisteren ook al hier schreef :

 

 

SBS 6 is betaal TV !

 

Het is 1 van de 6 zenders van het Settopboxpakket en je betaalt dus € 10,00 per jaar voor SBS 6.

 

 

 

Aan de klanten om te beoordelen of dat bedrag het waard is.

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Littlesat
Als nu bij CDS elk pakket met 2 Euro per maand voor "gratis" HDTV verhoogd wordt, net zoals ik bij de kabel verwacht, dan kan CDS ook extra transponders huren... Zoals SBS de vergoeding verwacht kun je er vanuit gaan dat elke kabel abonnee dit gaat betalen of je wilt of niet... per HDTV abonnee zal dit echt niet veel geld binnenbrengen...


Dan nog heeft CDS een probleem. Want die 2 euro per maand is niet bestemd voor de bandbreedte maar voor SBS en wellicht ook RTL. Dan nog zouden de abonnees van CanalDigitaal naast die 2 euro ook nog eens een soortgelijk bedrag per maand moeten gaan betalen om de extra bandbreedte die gehuurd moet gaan worden te betalen.

En ik denk dat met een extra verhoging van 4 euro per maand voor iedere abonnee, losstaand van de natuurlijke verhoging die meestal elke jaar doorberekend wordt, echt heel veel mensen gaan steigeren. Ik zou dan in ieder geval voldoende moderators inhuren om de boel in de banen te houden. Het settopboxpakket gaat dan bijvoorbeeld 100 euro per jaar kosten.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

sbs6 is al betaald tv

dat is hun initiële vorm van financiering geweest en wat mij betreft blijft dat zo.

 

zij hebben inkomsten door reclame en adverteerders waarmee hun uitzendingen kunnen worden uitgezonden (dvb-t dvb-s dvb-c en analoog kabel)

 

als ze in een pakket staan opgenomen van een provider van een der dvb-t, dvb-s, dvb-c en analoog kabel systemen mogen ze wensen wat ze willen maar ik heb niks met hun kosten problematiek te maken...

dat was immers "zelf gefinancierde" uitzendingen verzorgen.

 

als ze separaat HDtv uitzendingen willen gaan uitzenden moeten ze het principieel halen bij hun adverteerders...

en dacht je dat die commerciële adverteerders achterlijk zijn?

neen de kijker is achterlijk (met respect) want die gaat automatisch betalen

 

de strekking is dus dat je niet behandeld wilt worden als kijkkoe.

 

chiao

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zit als tv-zender wel in een spagaat.

 

De kijker wil wel HD kijken maar wil er niets meer voor betalen.

De adverteerder zal het een worst zijn of de advertentie al dan niet in HD wordt uitgezonden: het gaat immers om de boodschap.

In beide gevallen dus geen extra inkomsten.

 

Maar HD-apparatuur, dat weten we allemaal, is wèl duurder dan SD-apparatuur; HD-uitzendingen vragen meer bandbreedte op kabel en satelliet + moet deze uitzending een aantal jaren naast de SD-variant worden aangeboden.

 

Er is toch iemand die dat moet betalen, of dat nu de kijker, de adverteerder of de tv-zender zelf is, zo werkt commerciële omroep nu eenmaal.

 

En nee: ik ben zelf ook geen SBS-fan, hij staat hier nooit aan (alleen Net 5 soms), dus zit ik ook niet te wachten op een HD-versie. Maar het is wel zo, dat als we als kijker HD willen, dat er van welke kant dan ook voor betaald moet worden.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De adverteerder zal het een worst zijn of de advertentie al dan niet in HD wordt uitgezonden: het gaat immers om de boodschap.

 

wel dat is niet waar

en dat kun je zelfs zelve meten.

 

elk reclame Block heeft een hogere Bitrate en DUS beter beeld en geluid DAN die minder interessante series welke geeneens courant zijn.

 

waarom is je geluid en je beeld beter

terwijl je film of serie niet om aan te zien is?

ik bedenk me net...

LAAT STAAN dat ze op tijd beginnen en/of aftiteling laten zien

LAAT STAAN dat er een fatsoenlijk Pro LogicII geluid uit de transponder komt (ook niet op kabel gehoord)

Citaat:
Er is toch iemand die dat moet betalen, of dat nu de kijker, de adverteerder of de tv-zender zelf is, zo werkt commerciële omroep nu eenmaal.

met ander woorden, je schreef het zelf, je bent zelf een "watje" als je als kijker gaat betalen voor die meuk.

 

al die "pleiters voor commerciële zenders" moesten maar betalen voor de HDtv, ik zelf kijk SBS6 niet/nooit en heb op 42" nog steeds geen HDtv nodig

ook niet na 5 maanden dm 800 te hebben getest en een vet abo.

 

chiao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Noordzee
Zoals ik gisteren ook al hier schreef :

SBS 6 is betaal TV !

Het is 1 van de 6 zenders van het Settopboxpakket en je betaalt dus € 10,00 per jaar voor SBS 6.


En ik maar denken dat dat geld voor transponderhuur en organisatiekosten van CDS was, maar die doen dat dus gratis? crazy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjonnie123

SBS (en RTL) mag dit rustig proberen, ik trap er niet in, ook al zouden ze de boel in HD uitzenden zal meer dan 50% geupscaled worden. Ik snap ook niet waarom ze HD-TV niet zien als een manier om meer kijkers te trekken (meer kijkers=meer inkomsten) waardoor hun investering vanzelf rendeert. Het boeit SBS of RTL uberhaupt niet hoe het beeld er uit ziet als het maar beweegt...

 

Ik vindt wat ik nu betaal voor de Nederlandse zenders al te veel.

 

Ik zie HD TV gewoon als een natuurlijke opvolger van het huidige TV signaal dat voor nagenoeg dezelfde prijs kan worden aangeboden. [OK Camera's, studio's etc.. zijn duurder maar dit is een investering die de omroepen eens in de zoveel tijd toch moeten doen...]

 

Toen een jaar of wat geleden via de schotel geswitched werdt van analoog naar digitaal is het voor de kijker NIET goedkoper geworden terwijl deze switch wel stukken goedkoper was voor CDS.

 

 

Als CDS het settop pakket uitfaseert of nog duurder maak ga ik wel naar Digitenne voor de Nederlandse zenders de rest kijk ik wel via schotel....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pjotrb
Je zit als tv-zender wel in een spagaat.
De kijker wil wel HD kijken maar wil er niets meer voor betalen.


ik denk dat de kijkers echt wel willen betalen voor HD, maar dan wel voor hun specifieke pakket en zenders die hun aanstaan en niet voor bv 20 zenders waar je er globaal gezien er maar 3 effectief van bekijkt...

wat dat betreft zou het wel meer inkomsten kunnen opleveren wanneer je eindelijk je eigen persoonlijke zenderpakket zou kunnen samenstellen. mischien hebben kijkers dan wel 8,95 over voor 5 HD zenders dan nu 8,95 voor je gehele SD basispakket waarje 90% niet van bekijkt. dan krijg je marktwerking en gaan de zenders hopelijk hun best doen om meer geabonneerde kijkers te verschaffen, lang leve de digitale persoonlijke zenderpakketten.

tevens ben je dan af van je ledenwerving of je wel of niet in een omroepbestel thuishoort!

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

hemertje, je hebt de laatste prijsverhoging gemist. Het basispakket kost €9,50 per maand. Wat redelijk zou zijn als ze de prijs van de smartcard zouden halveren en je 3 kaartjes zouden geven voor dat geld.. Maarja.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: Dennis Spoelstra
sbs6 = pulp tv ...


SBS is niet alleen Piet Paulusma en Dansen op het ijs en dat soort ongein, zenders als Veronica en Net5 behoren ook tot de SBS groep. En op deze laatste twee zenders zijn dusdanig veel Amerikaanse series en films te zien die oorspronkelijk in HD zijn dat een overgang naar HD zéker wel een paar dubbeltjes waard is in de maand. Tenminste, voor mij wel.


SBS6 makes me puke, maar inderdaad, de zenders Veronica (veel SF) en vooral Net5 (vooral op vrouwen gericht) zijn sterke merken en zeker de moeite waard, ze zijn ook niet zo schreeuwerig en platvloers als SMS6.

Maar het zijn allen commerciële zenders, zij dienen zelf te investeren in de toekomst.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus

Maar het zijn allen commerciële zenders, zij dienen zelf te investeren in de toekomst.


De kwestie in deze is: hoe lang gaat de overgang naar HDTV duren als de kijker géén financiële bijdrage levert? 2012? 2015?
Als ik de overgang kan bespoedigen naar deze zomer d.m.v. het verhogen van mijn abonnement met 1 euro per maand dan mogen ze van mij morgen al beginnen.



Origineel bericht van: Agent Mike
heerlijk 20 minuten per uur kijken naar HD-reclame.. smile


Reclameblokken duren bij mij hooguit 20 seconde...

(>>>>>>>>>>>>>>>>DVR doorspoelen>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij zo opvalt, is dat hier allemaal deskundigen zijn, die voor mij uitmaken hoe de uitzendingen er uit moeten zien.

Tevens beschikken ze ook over mijn portemonnee en mijn uitgaven-patroon!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben absoluut bereid te gaan betalen voor kwaliteit als dat noodzakelijk is, dus in het geval van de publieke omroep heb ik er geen probleem mee.

 

In het geval van een commerciele omroep kijk ik er heel anders tegenaan, die is zelf verantwoordelijk voor zijn inkomsten, ze hebben op alle mogelijke manieren geprobeerd onder bepaalde wetjes uit te komen door onder een buitenlandse vlag te gaan uitzenden, zodat er minder belasting afgedragen hoeft te worden, halen bakken met reclamegeld binnen en komen dat ook nog even de hand ophouden bij de kijker.

 

En waarmee willen ze dan hun hd uitzendingen mee vullen? Ik hoop niet met die amerikaanse bagger die uitelkaargtrokken wordt om die toch maar in 16/9 te kunnen projecteren.

Stop ze lekker in het pakket waar RTL8 ook inzit, dan komen er vanzelf achter hoeveel mensen nu echt op SBS6 zitten te wachten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...