Ga naar inhoud


SBS pleit voor toeslag om hd-uitzendingen rendabel te maken


Frissie

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: satcat


Als SBS zonodig een betaalzender wil worden dan moeten ze apart te abonneren zijn.

Ik wil best betalen voor de transponder die CDS extra nodig heeft, al kijk ik zeldzaam naar een SBS zender.




SBS 6 is al lang een betaalzender, Het is 1 van de 6 kanalen uit het Settopboxpakket waarvoor dus extra betaald moet worden bovenop het gratis standaard pakket.


@ Satwatcher :

Ik zie zo gauw niet 100.000 mensen de stap maken naar een HDTV-abonnement van nog is 6 Euro extra.
Kijk maar naar het huidige pakket waarop slecht 5000 abonnee's zijn en zet dat af tegen de ongeveer 1 miljoen schotelbezitters in Nederland.



Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het is natuurlijk wel zo dat als de publieke en commerciële omroepen in HD gaan uitzenden, ook al is minder dan de helft native HD, de aantrekkingskracht van HDTV groter zal gaan worden. Niet alleen bij CanalDigitaal overigens, bij elke HDTV aanbieder.

 

Inderdaad is 100.000 veel. Maar als het minder wordt komt de extra prijs voor alleen de bandbreedte natuurlijk ook per HDTV abonnee veel hoger te liggen. Of je moet inderdaad zoals Apple voorsteld iedere abonnee op jaarbasis 10 euro extra laten betalen. Ik denk overigens dat dan "de hel" op diverse forums gaat losbarsten.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dennis Spoelstra

In een interview met Avjob laat Eric Eljon, directeur van SBS productions, weten dat de commerciële omroep binnen enkele maanden programma's in hd-kwaliteit zou kunnen aanbieden, maar dat deze overstap tot een kostenverhoging van 20 procent zal leiden.


Laten we hier nu eens beginnen waarom zou het uitzenden in HD 20% duurder zijn als uitzenden in SD uiteraard voor de betreffende omroep.
Wat ik ervan begrijp is de opname apparatuur sterk in prijs gezakt en alleen maar goedkoper geworden, zijn er misschien meer mensen nodig om op te nemen in HD of zijn er andere factoren die het duurder maken?

Dat het duurder word begrijp ik maar ik dacht niet bij de zender de kabel en de satellietprovider moeten meer bandbreedte gebruiken dus daar zal het zeker duurder worden als ze dingen voorlopig dubbel moeten uitzenden in SD en HD. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher

Kiest u maar. Ik zou het niet kunnen. Eigenlijk niemand hier niet.

Je moet dan eerst weten wie je abonnee is.

Ik denk dat de meeste abonnees CDS hebben omdat ze in de polder of in het buitenland zitten. Een aantal hebben dan nog CDS vanwege het zenderaanbod, maar de digitale kabel heeft de laatste jaren ook een groter aanbod gekregen, dus dat zal voor steeds minder mensen een argument zijn. En dan heb je nog een paar mensen van de oude garde die ooit CDS namen omdat het zo goedkoop was, maar dat is nu niet echt meer een argument.

Ik vraag me af hoeveel abonnees nu nog CDS hebben voor de betere beeldkwaliteit. Een aantal daarvan zijn denk ik ook al terug naar de kabel tegenwoordig.

Als ik CDS was zou ik voorlopig niet op HDTV inzetten. Ik denk dat het ze ook weinig abonnees had gekost als ze het HD-pakket niet hadden gelanceerd. Pas als de publieken om zijn, de grote commerciëlen om èn de gemiddelde Nederlander hierom begint te vragen zou ik transponders voor HD gaan huren.

Ikzelf sluit overigens liefst helemaal nergens een hoger/duurder/groter pakket voor af bij CDS. En dat heeft heel veel te maken met het feit dat je er steeds een jaar aan vast zit en CDS dit ook alsmaar blijft verlengen met een jaar, en natuurlijk de onbetrouwbaarheid van CDS. Je weet nooit of je een zender die je vandaag hebt morgen ook nog zal ontvangen. Als ik Digitenne ontvangst voor het eind van het jaar stabiel (vonkbrugvrij) had gekregen had ik mijn abo nu al stopgezet. Nu zal dit misschien volgend jaar worden.

In de huidige kredietcrisis vraag ik me ook af of mensen nog wel zo snel naar de winkel rennen om een HD-ontvanger te kopen en extra abo's af te sluiten.

Citaat:
Frivolous new overpriced tech does poorly in tough times. Who'da thunk it?

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reken er maar op dat CDS meegaat in dat HDTV gebeuren(!) Het is simpelweg zo dat zeker het SetTop pakket te goedkoop is. Bij de kabel kost ook bandbreedte geld -echter- alle analoge kabelabonnees betalen ca. zo'n 16 euro minimaal mee -terwijl- bij CDS het minimale abonnement 5 euro dus minder dan 1/3 is... Het is omdat de kabelabonnee geen alternatief ziet dus die betalen gewoon. Binnenkort komt daar dan nog eens 2-3 Euro erbij voor HDTV.

 

Het geheel afschaffen van het SetTop pakket is een grote spagaat voor CDS. Zou je deze abonnees omzetten naar Basis dan heb je a snel extra transponder ruimte geregeld -mits- de SetToppers niet afzeggen.... Maar als de kabel er 2-3 Euro erbij doet voor HDTV dan biedt dat ook mogelijkheden voor CDS.

 

Was het niet zo dat voorheen de zenders betaalden om op de kabel te komen in Nederland? Is dat nu andersom?

 

Analoge kabelkanalen kan helaas nog niet op korte termijn (2012) omdat er 30 zenders analoog moeten blijven. Tja ook bij de Kabel is de bandbreedte beperkt. Ik verwacht dat als HDTV doorgaat dat ze SD gaan knijpen )want momenteel zenden ze SD uit in HD bitrates_ -waardoor er ook ruimte vrijkomt voor HDTV- Het beeld wordt dan weer slechter - des te meer een motivatie om HDTV te nemen...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nergens staat dat er tot 2012 30 analoge televisiekanalen via de kabel moeten blijven. Het is zelfs geen standaard aantal analoge kanalen dat via de kabel moet worden uitgezonden.

 

Bij de overname van gemeentelijke kabelnetten door grotere kabelexploitanten is meestal in het contract opgenomen dat wanneer de situatie het noodzakelijk maakt de nieuwe eigenaren analoge kanalen mogen uitschakelen ten behoeve van de verder uitbouw van het digitaal aanbod. Daarbij is soms een minimaal aantal kanalen die analoog moeten blijven worden uitgezonden afgesproken. Als dit het geval is dan is dit minimum meestal vastgesteld op 24 kanalen.

 

Dat analoge verspreiding via de kabel niet standaard tot 2012 verplicht is blijkt wel uit recente uitlatingen van CAIW directeur Aart Verbree die in 2011 analoog helemaal wil uitzetten op het eigen netwerk.

 

 

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier 2 weken kunnen kijken naar HD (actie CD)maar ik ben toch niet over de beeldkwaliteit te spreken. Zeker als ik de BBC HD bekijk en vergelijk. HD moet wel HD zijn en niet zoals CD het aanbied (Discovery en National graphic).

Dus laat ze voor die prijs die ze nu al vragen eerst maar eens wat meer zenders aanbieden, echt HD kwaliteit en DTS 5.1 geluid uitzenden. whistle

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher

Dat analoge verspreiding via de kabel niet standaard tot 2012 verplicht is blijkt wel uit recente uitlatingen van CAIW directeur Aart Verbree die in 2011 analoog helemaal wil uitzetten op het eigen netwerk.

Uit een discussie op het Ziggo gebruikersforum haal ik dat de Mediawet onlangs aangepast is, waar het, kort door de bocht, op neerkomt is dat als er een substantieel deel van de abonnees digitaal is gaan kijken, gelden de Must Carry regels van verplichte doorgifte voortaan voor digitaal.
Dat digitale deel zit nu al op de helft, dus het is een kwestie van tijd dat analoog finito is. (Op een paar kanalen na misschien.)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als nu bij CDS elk pakket met 2 Euro per maand voor "gratis" HDTV verhoogd wordt, net zoals ik bij de kabel verwacht, dan kan CDS ook extra transponders huren... Zoals SBS de vergoeding verwacht kun je er vanuit gaan dat elke kabel abonnee dit gaat betalen of je wilt of niet... per HDTV abonnee zal dit echt niet veel geld binnenbrengen...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dennis Spoelstra
Bron : tweakers.net


In een interview met Avjob laat Eric Eljon, directeur van SBS productions, weten dat de commerciële omroep binnen enkele maanden programma's in hd-kwaliteit zou kunnen aanbieden, maar dat deze overstap tot een kostenverhoging van 20 procent zal leiden.


rot maar mooi op Eljon.
laat je reclame voor al dat maandverband maar wat duurder worden.

van twee kippetjes plukken
de adverteerder
en
de kijker

van mij krijg je geen cent extra! jullie wilden toch uitzenden?
ik heb er niet om gevraagd.

chiao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dennis Spoelstra
sbs6 = pulp tv ...


SBS is niet alleen Piet Paulusma en Dansen op het ijs en dat soort ongein, zenders als Veronica en Net5 behoren ook tot de SBS groep. En op deze laatste twee zenders zijn dusdanig veel Amerikaanse series en films te zien die oorspronkelijk in HD zijn dat een overgang naar HD zéker wel een paar dubbeltjes waard is in de maand. Tenminste, voor mij wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
En op deze laatste twee zenders zijn dusdanig veel Amerikaanse series en films te zien die oorspronkelijk in HD zijn dat een overgang naar HD zéker wel een paar dubbeltjes waard is in de maand. Tenminste, voor mij wel.


doe die van mij er ook gelijk bij dan wink
het moet niet gekker worden met hun ideeen....

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

begrijp die instelling aangaande het willen betalen echt niet

als we het nu over paytv hebben, ja dan misschien

maar die SBS6 is een commerciële holding die puur winstbejag nastreeft

 

betalen voor reclame is toch absoluut ridicuul

 

chiao

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...