Ga naar inhoud


SBS pleit voor toeslag om hd-uitzendingen rendabel te maken


Frissie

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Apple740
2 tot 3 euro per jaar is notabene slechts 20 eurocent per maand.

Stel dat de de SBS groep en de RTL groep dit inderdaad overeen gaan komen met de kabelaars dan heb je voor 40 eurocent per maand
alle commerciële zenders in HD kwaliteit. Pindasaus op je patat is duurder.

We kunnen natuurlijk met z'n allen de portemonnee dicht houden en wachten totdat alle SD studio-apparatuur het heeft begeven en de omroepen wel over móeten, maar tegen die tijd is het 2018. Als ik d.m.v. het betalen van 40 eurocent per maand NU al 10 HD zenders er bij krijg: graag!

En diegene die die 40 eurocent er niet voor over hebben blijven gewoon lekker in SD kijken. Iedereen tevreden.

Citaat:

Jankers zijn het.


Nederlanders die 2 keer per jaar op vakantie gaan, een inbouwkeuken van 25.000 euro hebben en 2 auto's voor de deur, maar volledig in de stress schieten bij de gedachte een paar dubbeltjes extra te moeten betalen voor een kwalitatief véél beter tv-beeld zijn de jankers hier. smile


Maar ik hoop wel dat als de winstuitkering plaatsvindt, dit dan ook zijn weg terugvindt richting de klanten.
Of mogen de klanten alleen maar goed zijn om te betalen, en er niets voor terug te ontvangen?
Oeps, volgens mij is dit nou juist het punt van de kredietcrises.

Maar even verder: waarom moet ik betalen voor reclamezenders? Zo boeiend zijn deze zenders niet. sleep
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: satcat
Nu ze toch in breedbeeld uitzenden kunnen ze zelfs het beeld in twee delen zodat je op de linkerbeeldhelft een andere reclame kunt uitzenden dan op de rechter helft.

Nog een tip: 4:3 uitzendingen pillarboxen en de pillarbox vullen met reclame! En 16:9 weer gewoon letterboxed uitzenden, dan kan je daarbij de balken ook vullen met reclame!

En de logo's, al die kostbare verloren ruimte, daar is toch wel iets beters mee te doen?

post-27974-1318260087,1557_thumb.jpg

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat

Nu ze toch in breedbeeld uitzenden kunnen ze zelfs het beeld in twee delen zodat je op de linkerbeeldhelft een andere reclame kunt uitzenden dan op de rechter helft.


Ja, en dan in de linkerhelft een reclame van een overheerlijke sappige Unox rookworst terwijl in de rechterhelft een klein jongetje zijn poepkont afveegt met Edet toiletpapier. :D

Ik geloof niet dat reclamemakers op zulk soort ongelukkige combinatie's zitten te wachten. blush
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
2 tot 3 euro per jaar is notabene slechts 20 eurocent per maand.

Stel dat de de SBS groep en de RTL groep dit inderdaad overeen gaan komen met de kabelaars dan heb je voor 40 eurocent per maand
alle commerciële zenders in HD kwaliteit. Pindasaus op je patat is duurder.

We kunnen natuurlijk met z'n allen de portemonnee dicht houden en wachten totdat alle SD studio-apparatuur het heeft begeven en de omroepen wel over móeten, maar tegen die tijd is het 2018. Als ik d.m.v. het betalen van 40 eurocent per maand NU al 10 HD zenders er bij krijg: graag!

En diegene die die 40 eurocent er niet voor over hebben blijven gewoon lekker in SD kijken. Iedereen tevreden.


40 eurocent voor 10 HD kanalen erbij...... Keep on dreaming :D
Je mag blij zijn als je een RTL en een SBS in HD krijgt voor dat geld.

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom echt niet op 20 cent of 40 cent per maand. Het is 2 tot 3 euro per jaar per zender. Met 3 euro en 7 zenders is dat 21 euro per jaar, afgerond naar boven 2 euro per maand...

 

Aangezien de kabel dit "gratis" zal aanbieden moet dit ook voor de analoge basis abonnees. Dit haalt dan ook de maximale inkomsten want elke kabelabonnee gaat betalen. Verhoging kabeltarief 16->18 Euro.... zonder de kabel er nog aan verdient... Dus of je nu wilt of niet, je betaald toch(!)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt wel door Eric Eljon alleen over de kabelbedrijven gesproken maar het lijkt me niet denkbeeldig dat hetzelfde voor CDS geldt.

 

Dan zou je een paar euro per zender moeten betalen en CDS moet zijn transponders ook huren dus dat gaat al met al een flinke duit kosten, ook CDS zal dat op haar klanten moeten gaan verhalen.

Als er een stuk of 5 commerciele naar HD overgaan is dat toch weer een hele transponder dus buiten de kosten van doorgifte ook nog de transponderhuur wat gaat dat allemaal kosten op een maandabo.

 

Maar SBS is een commerciele zender en moet zijn eigen broek ophouden blijven ze in SD uitzenden missen ze de boot en dat is hun zaak als de reklame niet geboeg oplevert jammer dan.

Nog gekker zou het wezen voor de RTL groep een Luxemburgs bedrijf wat in Luxemburg zijn belasting betaald. shocked

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je goed leest dan staat daar inderdaad kabelbedrijven... CDS zou hier dus zelf aan de bak moeten(!!!) Tja met 95% kabeldekking is CDS voor de commerciele omroepen niet interessant. De distributie is te duur - daar bij de satelliet niet de kosten over alle betalende analoge basisabonnees verdeeld wordt.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gun iedereen zijn eigen smaak, maar ik vraag me af wie er zit te wachten op Piet Paulusma in HD. Dit maakt die diepe kijkellende alleen maar groter. Nee, ik wil hier niet aan mee betalen.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij vraagd CD al te veel geld per jaar, dus nee, ik doe hier niet aan mee.

 

Het lijkt wel het Sport7 gedonder van jaren geleden, iedereen een gulden moeten betalen, ja dag.

 

Ik heb nog steeds geen breedbeeld, krijg ik nu geld terug?

 

Voor die reclame rommel wil ik ook graag betaald worden.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740

We kunnen natuurlijk met z'n allen de portemonnee dicht houden en wachten totdat alle SD studio-apparatuur het heeft begeven en de omroepen wel over móeten, maar tegen die tijd is het 2018. Als ik d.m.v. het betalen van 40 eurocent per maand NU al 10 HD zenders er bij krijg: graag!

En diegene die die 40 eurocent er niet voor over hebben blijven gewoon lekker in SD kijken. Iedereen tevreden.

Citaat:

Jankers zijn het.


Nederlanders die 2 keer per jaar op vakantie gaan, een inbouwkeuken van 25.000 euro hebben en 2 auto's voor de deur, maar volledig in de stress schieten bij de gedachte een paar dubbeltjes extra te moeten betalen voor een kwalitatief véél beter tv-beeld zijn de jankers hier. smile


Ja tuurlijk en jij bent zoiemand die desnoods entreegeld betaald om bij AH boodschappen te doen!

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Tja,

We willen allemaal HD-TV, maar het mag niets kosten...


Inderdaad, daar snap ik ook niks van wel €999,- voor een dreambox 8000 HD uitgeven en er dan niks op kunnen ontvangen om dat we te beroerd zijn om iets meer te betalen. Wel top-kwaliteit willen hebben, maar het liefs voor de prijs van digitenne!!!

Ik heb er graag €10,- PM extra voor over als ik dan in ieder geval de standaard nederlandse zenders kan ontvangen in HD (n1,2,3, RTL4,5,7,8, SBS6 Net 5 en Veronica)

Gr.Roymar

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Als je goed leest dan staat daar inderdaad kabelbedrijven... CDS zou hier dus zelf aan de bak moeten(!!!) Tja met 95% kabeldekking is CDS voor de commerciele omroepen niet interessant. De distributie is te duur - daar bij de satelliet niet de kosten over alle betalende analoge basisabonnees verdeeld wordt.


CDS heeft toch ook iets van 800.000 abonnee's waar de kosten over verdeeld kunnen worden? De prijzen van de diverse abonnementen gaan ieder jaar toch sowieso omhoog, dus als daar een verkapte HDTV verhoging in zou zitten dan kraait daar geen haan naar.

Het gevoelige punt momenteel is dat de HDTV onderhandelingen tussen SBS en de kabelaars is uitgelekt, en half Nederland nu in de zeik schiet omdat ze iets lezen wat uiteindelijk neer komt op een "prijsverhoging".
Nou, ik kan iedereen uit de droom helpen hier; je kunt hoog of laag springen, die prijsverhoging komt er sowieso. En ieder jaar weer opnieuw, tot St. Juttemis. Je kunt dat slechts op één manier vermijden: doe je kabelaar of satellietprovider de deur uit en ga enkel FTA spul bekijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is elke keer weer SBS die aankomt met extra betalen, nog voor dat ze een plan hebben.

 

Als die eikels hun broek niet op kunnen houden dan moeten ze er mee ophouden.

 

Het gaat helemaal niet over die paar dubbeltjes die de Nederlander zou moeten betalen, maar om het principe.

 

Als SBS zonodig een betaalzender wil worden dan moeten ze apart te abonneren zijn.

En niet tussen de andere zenders opgedrongen met een weggemoffelde kostenpost, wat bij mij diefstal heet of koppelverkoop.

 

Ik wil best betalen voor de transponder die CDS extra nodig heeft, al kijk ik zeldzaam naar een SBS zender.

 

SBS hoort zijn inkomsten te generen uit reclame en niets anders.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
CDS heeft toch ook iets van 800.000 abonnee's waar de kosten over verdeeld kunnen worden?


En daar zit nu het probleem van CanalDigitaal. Die kosten verdelen dat is gewoon onmogelijk omdat bedrijfseconomisch rendabel te doen.

10 zenders wil zeggen dat ze minimaal twee transponders moeten huren, en dan nog zitten de meesten te klagen dat er gepropt wordt om de transponder.

Twee transponders wil zeggen iets van tussen de 5 en 7 miljoen extra huurkosten per jaar. Stel, en dat is heel voorbarig in het eerste jaar, dat het aantal HD abonnees gaat stijgen naar 100.000. En dat is al heel sterk gezien de reacties hier op het voorstel van SBS over betalen voor HD content. Overigens als je goed leest alleen in de eerste jaren. Dan betekend dit dat alleen het HD pakket van CanalDigitaal per jaar voor de huurprijs van de satellietbandbreedte tussen de 50 en 70 euro zou moeten stijgen. Tel er dan nog eens de ongeveer 20 euro bij voor de commerciële HD zenders en dan praat je over een stijging van het HD abonnement van ongeveer 6 euro per maand in het geval dat men 100.000 HD abonnees weet binnen te halen.

En dat terwijl men op de kabel alleen maar die 20 euro per maand hoeft door te berekenen aan de abonnee en bij ruimtegebrek één of twee analoge zenders hoeft uit te zetten.

De spagaat dus waar CanalDigitaal in deze hele HD kwestie in zit. Of je gaat mee en investeer, in de hoop dat het aan gaat slaan, heel veel in de nieuwe technologie. Of je gaat mee en investeer niet zoveel en je abonnees gaan topprijzen betalen of krijgt een half HD pakket ten opzichte van andere HD aanbieders in Nederland.

Kiest u maar. Ik zou het niet kunnen. Eigenlijk niemand hier niet.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...