Ga naar inhoud


arabsat toevoegen aan monoblock


sattos

Aanbevolen berichten

hallo,

 

momenteel ziet mijn instelling als volgt uit,

 

schotel 100cm,monoblock(hotbird en astra1).

 

nu is mijn vraag is het mogelijk om arabsat 26 graden aan toe tevoegen?Ik wil graag arabsat(badr) astra1 en hotbird ontvangen.

Met losse lnb"s kan dat wel maar ik heb een monoblock.Hoe zit het met een switch?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: sattos
hallo,

momenteel ziet mijn instelling als volgt uit,

schotel 100cm,monoblock(hotbird en astra1).

nu is mijn vraag is het mogelijk om arabsat 26 graden aan toe tevoegen?Ik wil graag arabsat(badr) astra1 en hotbird ontvangen.
Met losse lnb"s kan dat wel maar ik heb een monoblock.Hoe zit het met een switch?



Je schrijft om naast Astra1/Hotbird op een 100cm schotel ook Arabsat te ontvangen, lijkt mij onmogelijk.
Zelfs met een 100 cm schotel + 1 LNB met motor is het al moeilijk om Arabsat goed binnen te krijgen laat staan deze drie op een 100 cm schotel.(misschien op een T90 Wavefrontierschotel)

Hoe zit dat met een switch? die gebruik je als je op jou 100 cm met een passende multifeedhouder voor LNBS met losse LNBS bijv. Astra1/2/3 en Hotbird wil ontvangen.4x singel- LNB 1x 4/1 switch, 4x twinLNB 2x 4/1 switch etc.

Wiljo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattos

Met losse lnb"s kan dat wel maar ik heb een monoblock.Hoe zit het met een switch?


Vooropgesteld dat het zin heeft , als je ontvanger de mogelijkheid heeft om dubbele cijfers/letters (AA-AB) in te vullen in het diseqc-menu , dan gaat het met een een 2/1 uncommitted switch tussen de ontvanger en het monobloc .
Heeft je ontvanger niet die optie , dan is er nog mijn "knutseloplossing" .
Helaas in de database hier niet meer te vinden , maar als je hem nodig hebt , zet ik em hier wel weer neer .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

En Trust heeft gelijk!

Op deze manier is het perfect mogelijk om eveneens Arabsat te ontvangen.

Je hebt alleen een universele dubbele lnb houder nodig, een extra single lnb (voor de 3de satelliet), een splitter (1 in , 2 uit), een diseqc switch (4 in, 1 uit waarvan je maar 3 ingangen gaat gebruiken), wat kabeltjes en F-connectoren.

 

- van de bestaande monobloc "Hotbird diseqc1 en Astra diseqc2" ga je met één kabel binnen in de switch.

- met 2 korte kabeltjes ga je van de 2 uitgangen van de switch naar diseqc ingangen 1 en 2 van de diseqc switch (je moet wel deze 2 ingangen gebruiken!

- de kabel die van de 3de lnb komt sluit je rechtreeks aan op ingang 3 van de diseqc switch

- in jouw receiver blijft Hotbird op diseqc1, Astra op diseqc2 en Arabsat stel je in op diseqc3

 

Applaus voor de vondst van Trust!

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

trust bedankt voor je link,

 

ik heb ergens gelezen dat in een monoblock al een switch zit,dus dan kan ik niet nog een keer een switcht gebruiken(voor arabsat)

 

dit wil ik graag weten: of het wel of niet mogelijk is om een switch te gebruiken in combinatie met monoblock?Want als dat mogelijk is hoef ik hooguit 1 extra lnb en een switch aan te schaffen(schotel 110cm).

 

dreambox-500 ondersteunt deze disecq?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattos
trust bedankt voor je link,

ik heb ergens gelezen dat in een monoblock al een switch zit,dus dan kan ik niet nog een keer een switcht gebruiken(voor arabsat)

dit wil ik graag weten: of het wel of niet mogelijk is om een switch te gebruiken in combinatie met monoblock?Want als dat mogelijk is hoef ik hooguit 1 extra lnb en een switch aan te schaffen(schotel 110cm).

dreambox-500 ondersteunt deze disecq?


Je hoeft mij niet te geloven , geloof Gerdy maar :D het werkt echt .
Als de 4/1 switch makkelijk open te maken is , kan het zelfs zonder splitter , gewoon in de switch de middenaansluiting van poort 1 en 2 doorverbinden .
Monobloc komt dan aan poort 1 (of 2 , dat maakt geen verschil) en je lnb op poort 3 .
Er kan dan ook nog een 4de lnb bij .


Origineel bericht van: Gerdy


Applaus voor de vondst van Trust!



Gerdy , 't is er al één uit 2004 .

post-368-1318260118,7626_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: trust
Als de 4/1 switch makkelijk open te maken is , kan het zelfs zonder splitter , gewoon in de switch de middenaansluiting van poort 1 en 2 doorverbinden .
Monobloc komt dan aan poort 1 (of 2 , dat maakt geen verschil) en je lnb op poort 3 .
Er kan dan ook nog een 4de lnb bij .


Een domme splitter kost minder dan deze transformatie waarbij je eerst moet knutselen om die doos open te krijgen zonder te weten of je ze terug dicht krijgt; je moet een soldeerbout en wat looddraad gaan kopen + een vergrootglas als je wat bijziende bent; je moet ergens een draadje vinden dat kort genoeg is om de 2 punten te verbinden en als je niet gewoon bent om netjes te solderen moet je eerst nog veel gaan lezen in het forum "de rokende soldeerbout"; en als alles achter de rug is en verbonden moet je dan nog hopen dat er geen rook uit de receiver komt...
:D

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerdy
Origineel bericht van: trust
Als de 4/1 switch makkelijk open te maken is , kan het zelfs zonder splitter , gewoon in de switch de middenaansluiting van poort 1 en 2 doorverbinden .
Monobloc komt dan aan poort 1 (of 2 , dat maakt geen verschil) en je lnb op poort 3 .
Er kan dan ook nog een 4de lnb bij .


Een domme splitter kost minder dan deze transformatie waarbij je eerst moet knutselen om die doos open te krijgen zonder te weten of je ze terug dicht krijgt; je moet een soldeerbout en wat looddraad gaan kopen + een vergrootglas als je wat bijziende bent; je moet ergens een draadje vinden dat kort genoeg is om de 2 punten te verbinden en als je niet gewoon bent om netjes te solderen moet je eerst nog veel gaan lezen in het forum "de rokende soldeerbout"; en als alles achter de rug is en verbonden moet je dan nog hopen dat er geen rook uit de receiver komt...
:D


Och , als je printbanen in een cam kunt herstellen , is dit een makkie . whistle

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

gerdy,heeft wel gelijk,eerst alles open maken de boel solderen en maar hopen dat het allemaal mgoed komt.

 

ik kies toch voor een splitter en een switch.

 

trust,bedankt voor je zeer duidelijke plaatje.

 

voordat ik hieraan begin,ondersteunt dreambox_500 diseqc?

 

soms zie ik 1.1 of 1.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

gerdy,heeft wel gelijk,eerst alles open maken de boel solderen en maar hopen dat het allemaal mgoed komt.

 

ik kies toch voor een splitter en een switch.

 

trust,bedankt voor je zeer duidelijke plaatje.

 

afstellen is dat te doen of raden jullie mij dat af?

 

ik heb gelezen dat je zwakke satelliet in de brandpunt moet plaatsen?klop dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien deze posting :

 

[quote=aaannk

Je schrijft om naast Astra1/Hotbird op een 100cm schotel ook Arabsat te ontvangen, lijkt mij onmogelijk.

Zelfs met een 100 cm schotel + 1 LNB met motor is het al moeilijk om Arabsat goed binnen te krijgen laat staan deze drie op een 100 cm schotel.(misschien op een T90 Wavefrontierschotel)

 

Wiljo

 

moet je de lnb voor Arabsat dus in het brandpunt plaatsen .

Afstellen is zeker zelf te doen .(al kiezen sommigen ervoor een installateur te laten komen )

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

trust,jij zegt dat het onmogelijk is,om arabsat astra1 en hotbird te ontvangen.

 

ik ben er zeker van dat het wel kan,weetje waarom ik zo zeker van ben??

 

mijn overbuurman ontvangt astra1,hotbird en arabsat met 3 losse lnb"s(behalve mbc-zenders willen moeilijk doen bij slecht weer)

 

hij heeft wel een triax-schotel 100cm.Wat mij opvalt is dat hotbird in brandpunt staat gemonteerd daarna heb je astra1 ,als laatst heb je arabsat.Als compensatie is de schotel wel naar 26 graden gedraaid.

 

met een draaibare opstelling kun je ook arabsat ontvangen(120cm blanco schotel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattos

trust,jij zegt dat het onmogelijk is,om arabsat astra1 en hotbird te ontvangen.



Sattos , even goed lezen , dat is uit een antwoord van een ander lid .
Als ik arabsat zou willen ontvangen , draai ik mijn 120 greg er naar toe .

[quote= aaannk
Je schrijft om naast Astra1/Hotbird op een 100cm schotel ook Arabsat te ontvangen, lijkt mij onmogelijk.
Zelfs met een 100 cm schotel + 1 LNB met motor is het al moeilijk om Arabsat goed binnen te krijgen laat staan deze drie op een 100 cm schotel.(misschien op een T90 Wavefrontierschotel)

Wiljo


Maarehh , neem van mij maar aan , als de lnb voor HB in het brandpunt staat (en je buurman heeft op die lnb ontvangst van de HB kanalen )dat die schotel op 13º oost gericht staat .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...