Ga naar inhoud


arabsat toevoegen aan monoblock


sattos

Aanbevolen berichten

dus wat jij zegt,het moet werken?(switch 2.0 en receiver 1.2)

 

om eerlijk te zijn vind ik het minder belangrijk of ik asta wel of niet ontvang,wat mij nu zorgen baart waarom het niet werkt als ik badr en hotbird op aansluit.Ook als ik bijv hotbird alleen op de switch aansluit heb ik geen signaal(signaal en quality beide staan op nul)en als ik die switch verwijder en direct aansluit heb ik beeld

 

oja ik was het vergeten te vermelden,ik heb mijn receiver bij mijn overbuurman uitgeprobeerd,ik had gewoon beeld(buurman heeft 3 losse lnb"s)

 

wie kan dat verklaren?

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Elke vraag van jou , lokt vragen van deze kant uit , als je daar geen antwoord op geeft , komen niet veel verder .

 

Dus : Op de foto van bijlage 1 zie ik staan "Astra 1B2C" , ik ken jou ontvanger niet en vraag me af , dat 1B2C , is dat een instelling die jij hebt gedaan ? heb je ook ergens de keuze Astra 1B of 1B2B en Hotbird 1A of 1A2A ?

 

En ook belangrijk : welke switch gebruikt je buurman en heb je daar met de eerder vermeldde lnb instellingen getest ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

trust,

 

ik ga elke vraag van je beantwoorden,

 

 

Dus : Op de foto van bijlage 1 zie ik staan "Astra 1B2C" , ik ken jou ontvanger niet en vraag me af , dat 1B2C , is dat een instelling die jij hebt gedaan ? heb je ook ergens de keuze Astra 1B of 1B2B en Hotbird 1A of 1A2A ?---->merk ontvanger technosat 777 ultra,dat is de instelling die ik gedaan heb(is juiste instelling,bij het uitproberen bij mijn buurman stond hij ook op 1B2C,dus astra 19 graden)bij hotbird heb ik alleen de keuze uit hotbird(dus heen hotbird 1A OF 1A2A)

 

oej wat voor switch mijn buurman gebruikt weet ik niet.........

maar morgen ga ik mijn switch in de plaats van de zijne monteren en kijken of mijn buuman beeld heeft.Ik heb die switch van mijn buurman nog nooit gebruikt

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattos
trust,


oej wat voor switch mijn buurman gebruikt weet ik niet.........
maar morgen ga ik mijn switch in de plaats van de zijne monteren en kijken of mijn buuman beeld heeft.


Zit die doorverbinding er nog in ?


Origineel bericht van: sattos
Ik heb die switch van mijn buurman nog nooit gebruikt



Je hebt jou ontvanger toch bij hem aangesloten ? Zonder zijn switch ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

 

vandaag heb ik mijn switch bij mijn buurman(verbinding tussen poort 1 en 2 verwijderd) getest,resultaat"geen of slechte signaal"dus zwarte beeld.

 

antwoord op je vraag:

 

ik heb mijn ontvanger bij hem uitgeprobeerd met zijn switch,

 

de switch van mijn buurman:maximum(merk)diseqc 1.0

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja , dan zul je op zoek moeten naar een switch die met jouw ontvanger werkt .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

 

vandaag weer op het dak geweest,monoblock verwijderd en heb nu 3 losse lnb"s gemonteerd en aangesloten op de switch(ook diseqc 2.0,merk maximum).

 

Hoera ik heb beeld op hotbird,asta en badr,de vreugde duurde niet lang,volgens mij is de schotel verschoven??

 

bij deze ontvanger heb ik beeld boven 26% signaalsterkte,maar ik heb een signaalsterkte van 41% en geen beeld??Ik heb het wel over badr

 

morgen ga ik badr nauwkeurig afstellen

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet te hard werken morgen , het kan wel 13º worden .

Heb je soms in die andere switch een sluiting veroorzaakt bij het maken van dat brugje ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Ik heb vandaag op mijn Archsatschotel een duo lnb geplaatst.

Er zat reeds een lnb voor Astra 1 en 2 en een lnb voor Hotbird op.

De lnb van Astra1 vervangen door de duo lnb.

Ik heb niets in mijn diseqcswitch verandert maar een verloopkabeltje gemaakt.

Tussen de lnb zit nu een kabeltje met aan de ene kant 1 connector en aan de andere kant 2 connectoren.

Hierdoor hoef ik de switch niet open te maken en het werkt prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...