Ga naar inhoud


arabsat toevoegen aan monoblock


sattos

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: sattos
TRUST bedankt,

ik ga morgen die hap afstellen,ik hou mijn hart vast


Je kunt beter de ladder goed vasthouden :D

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: sattos

(behalve mbc-zenders willen moeilijk doen bij slecht weer)

Ze zijn zelfs beter te ontvangen op Nilesat. Maar die ligt te ver
weg voor jouw opstelling.


Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

tering tering en nog eens tering

 

ben 2 dagen bezig om schotel af te stellen,ik heb die 80 cm(oude)verwijderd en nieuwe (100cm)in de plaats gemonteerd,en totaal geen signaal.Alle kanten uit gedraaid (horizontaal en vertikaal).Vervolgens monoblock verwijderd en single lnb in de plaats gemonteerd ook niks.het zit allemaal tegen.

 

laat staan monoblock en single lnb uitrichten,ik vrees het ergste,het weer werkt ook niet mee.

 

(schotel op palzuid uitgericht ,dus de 0 graden en van daaruit 13 graden of 19 graden(oost) bij opgeteld,schotel ook nog gekanteld,niks en niks)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattos
tering tering en nog eens tering

blushblush

Origineel bericht van: sattos

het weer werkt ook niet mee.
(schotel op palzuid uitgericht ,dus de 0 graden en van daaruit 13 graden of 19 graden(oost) bij opgeteld,schotel ook nog gekanteld,niks en niks)


Het weer werkte zeker niet mee.

Nilesat kwam vandaag amper door bij een schotel van 1 meter.
Ook het signaal van Badr liep in de tweede helft van de middag in sterkte terug. Ik heb vandaag op geen van tweeen MBC kunnen ontvangen. Je bent dus niet de enige. wink

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

zijn hier meer mensen die meerdere lnb"s hebben moeten uitrichten.

Nu snap ik het even niet.

Mijn logica,van achter de schotel gezien:lnb in brandpunt(hotbird,13) naar links krijgen we lbn (astra,19) en weer naar links arabsat 26.

waarom deze logica-->omdat deze satellieten zo hangen vanaf de nulpunt.

 

nu komt het wat mij verbaasd,ik heb ergens gelezen dat je zwakke satelliet in de brandpunt moet plaatsen,in deze situatie is dat hotbird.Maar hoe verder.......op die site heb ik gelezen dat je asta 19 rechts van hotbird moet plaatsen(van achter de schotel bekeken)en als ik arabsat bij wil plaatsen moet die dan weer rechts van astra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alleyoop
Kijk 's even hier:
4lnb setup en klik op de derde foto.
Denk dan de lnb voor Astra3 weg en plaats de lnb voor Astra 2 een fractie meer naar het midden toe voor Badr (26° ipv 28°) en dan zou het moeten lukken.


Maar zoals in dit draadje al eerder door alleyoop vermeld: Badr heeft transponders die Astra2 ook gebruikt. Het afstellen daardoor een precies werkje dat je het best kunt doen bij goede condities (helder weer).

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattos
voor alle duidelijkheid moet lnb(hotbird)in het brandpunt.

Ik heb hier al een goede oplossing gezien voor het aansturen van een duo-lnb en een losse lnb maar ik heb nog niets gelezen over de montage van de extra LNB, hoe gaat dat gebeuren?
Moest ik aan zoiets beginnen dan zou ik de Astra1-HB duo-LNB gebruiken voor ontvangst van 19° en 26° (Badr) (mag geen probleem zijn met de openingshoek van de schotel)
Eens beide sats te ontvangen zijn zou ik niets meer verdraaien en gewoon een extra LNB monteren voor Hotbird omdat deze veel minder kritisch af te regelen is dan Badr.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alleyoop
Origineel bericht van: sattos
voor alle duidelijkheid moet lnb(hotbird)in het brandpunt.

Ik heb hier al een goede oplossing gezien voor het aansturen van een duo-lnb en een losse lnb maar ik heb nog niets gelezen over de montage van de extra LNB, hoe gaat dat gebeuren?


B.v met zo'n beugel

post-368-1318260139,7344_thumb.jpg

post-368-1318260139,7551_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattos
dus je zegt eerst op badr en astra en daarna op hotbird?
maar je moet toch met een lnb beginnen

Zo zou ik het doen dus eerst het monoblock plaatsen en de schotel zodanig draaien dat Badr maximaal te ontvangen is op de rechter lnb van het monoblock (als je naar de lnb's kijkt met de schotel achter jou). Kies één van de sterkere transponders, bvb Yemen TV op 12182H/SR:16200. Als dit lukt dan zou je Astra 1 op de linker lnb moeten ontvangen en dan blijft Hotbird over op een losse LNB links van Astra1.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...