Ga naar inhoud


omwisseling smartcarda start in februari


de vrije fries

Aanbevolen berichten


  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

bij premiere heb je zo een optie dat je een voucher koopt,en dan moet je bellen naar premiere zelf waar je dan die code van die voucher doorgeeft en je krijgt dan je kaart en abbo erop voor een jaar van hen,en na dat jaar moet je die kaart terugsturen naar premiere,

en daar zit geen kost in voor de kaart dacht ik,het is zelf goedkoper dan de andere optie voor die kaart want je betaald direct voor een jaar,

de andere optie is gewoon de kaart bestellen en abbo op nemen en elke maand betalen,en dacht dat de kost voor de kaart daar ook niet inzit.

ben dit niet zeker.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satlux,

 

volgens mij heb ik, bij omschakeling van seca 1 naar seca 2, gratis een nieuw kaartje gehad.

En volgens mij is dit gedaan omdat verscheidene organisaties gedreigd hadden naar de rechter te stappen, omdat eerder al veel kosten gemaakt waren bij de omschakeling van analoog naar digitaal, en men dit nog een keer wilde accepteren.

Als CD inderdaad geld gaat vragen voor een nieuwe kaart, en het valt nog maar te bezien of ze dit inderdaad gaan doen, lijkt het mij verstandig al vast heel veel lawaai te maken, en CD al vast toe te zeggen dat wij met zo'n 100.000 abonnees onze rechtsbijstandverzekeringen gaan inschakelen.

Ook organisaties als Tros Radar, Consumentenbond en Felix Meurders moeten we inschakelen.

Als Canaal Digitaal ziet, en zullen ze niet af en toe mee kijken op dit forum, dat de consument de hakken in het zand zal zetten, komt men wellicht met een, voor de consument, kosteloze omschakeling naar seca 3.

Wie niet waagt, die niet wint.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat die kaarten 'gewoon' omgewisseld worden. Er zal wel een overgangsperiode komen waarin je schriftelijk wordt gewaarschuwd, gedurende welke je je kaart kunt opsturen om er een nieuwe voor terug te krijgen. (Wel een goede kans voor CD/TVV om expats op te sporen.)

 

Overigens, de hardware in die kaart is helemaal niet spannend: een kaart kost niet meer dan een paar euro's. De waarde van de kaart zit 'm in het decryptie programmaatje. (En de licentie zal ook wel wat kosten - maar die is betaald (voor Seca2).) Ik kan me niet voorstellen dat CD/TVV haar klanten nogmaals een bedrag van € 79,00 laat betalen - dát zou inderdaad de deur openzetten voor alternatieve digitale TV.

 

Er is overigens al het één en ander veranderd: de software in de officiële TVV Mediaguard CAM is al vervangen (in december). Dat gebeurde automatisch en zorgde ervoor dat mijn Technotrend PCI kaart niet meer werkt met die CAM. TVV 'betreurt' dat en heeft me aangeraden de fabrikant van deze (door TVV niet gecertificeerde) 'ontvanger' om een firmware update te vragen... (Dat lukte natuurlijk niet.)

 

Door deze actie ben ik me gaan concentreren op CCcam, Newcamd en newCS. Die werken wel...

TechnoTrend 1500 en SkyStar II met opensasc-ng op MythTV (een Linux PVR); Nokia dBox2, 9500S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd wat ze dan met de extra-kaarten zullen doen? Ik heb het familiepakket en dan nog 2 kaarten die geregistreerd staan als 2e en 3e extra smartcard heb ik het settopboxpakket aan 1 euro en het familiepakket aan 2,5 euro.

 

Hoop dat ze deze dan meeomwisselen, want anders wordt dit een dure zaak, 2 x nieuwe kaart kopen aan 79 euro/stuk.

 

Afwachten maar...

 

greetz,

 

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Adriaanvn
Ik denk dat die kaarten 'gewoon' omgewisseld worden. Er zal wel een overgangsperiode komen waarin je schriftelijk wordt gewaarschuwd, gedurende welke je je kaart kunt opsturen om er een nieuwe voor terug te krijgen.


Waarom zou je de (oude) kaart(en) moeten terugsturen?
Alle kaarten dragen een nummer.
Volgens mij wordt voor elke bestaande kaart AUTOMATISCH een nieuwe opgestuurd met een begeleidingsbrief dat de "oude" kaart op een bepaalde datum gewoon UITGESCHAKELD (en dus waardeloos) zal worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
Met niet goedgekeurd bedoel ik eigenlijk al die goedkope koreanen. Niet de receivers (zoals bv. topfield) waar je een MediaGuard CI in kunt stoppen.

Ron


TOPFIELD CO., LTD.
C.E.O. Lee, Yong-Cheol
Addres: Topfield 207 Geumgok-dong, Bundang-Ku, Seongnam Korea
[TEL] 82-31-778-0800 [FAX] 82-31-708-0801

Als Topfield OK is, dan zijn die niet alleen maar bestaan er ook nog een pak andere goede receivers die héél wat méér kunnen dan de door Canaldigitaal en Tv vlaanderen "in het strot geduwde Philipsen"!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ZOOM
Origineel bericht van: Adriaanvn
Ik denk dat die kaarten 'gewoon' omgewisseld worden. Er zal wel een overgangsperiode komen waarin je schriftelijk wordt gewaarschuwd, gedurende welke je je kaart kunt opsturen om er een nieuwe voor terug te krijgen.


Waarom zou je de (oude) kaart(en) moeten terugsturen?
Alle kaarten dragen een nummer.
Volgens mij wordt voor elke bestaande kaart AUTOMATISCH een nieuwe opgestuurd met een begeleidingsbrief dat de "oude" kaart op een bepaalde datum gewoon UITGESCHAKELD (en dus waardeloos) zal worden.


Zo ging het volgens mij bij de vorige uitwisseling ook. Je kon de schaar in je oude kaart zetten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

en de eerste zullen denk ik ook de hdtv kijkers zijn ivm mtv hd. deze werkt gelijk op de nieuwe kaart. op de mtv transponder op astra 1. mooi beeld trouwens.

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

staat er wel dat mtv in MG2 te ontvangen is maar helaas op m`n seca 2 kaart werkt deze niet. dus denk dat ie alleen beschikbaar komt MG 3

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de meesten van ons gaat de omwisseling niets kosten.

 

Dit staat bij de FAQ op de site van CDS:

 

4. Moet ik betalen voor de nieuwe smartcard?

Voor de overgrote meerderheid van alle abonnees is de nieuwe smartcard gratis. Een overzicht is te vinden op de pagina Wat moet ik doen?.

 

Zie: http://www.canaldigitaal.nl/web/acties/mijnnieuwesmartcard/index.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...