Ga naar inhoud


omwisseling smartcarda start in februari


de vrije fries

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Pjotrb
Mijn grootste zorg is of ik straks na de omwisseling nog wel beeld heb. Mijn CI-module ondersteunt Seca 1 en 2, maar zeker geen Seca 3....


Hoe weet je dat zo zeker dat het niet ondersteunt wordt, toen die module gemaakt is was er nog geen Seca3.
En welke ci module mag dat dan wel zijn? laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mag ik de hele omwisseling van kaarten van Seca 2 naar seca 3 vergelijken met de postbank.

Deze moet zonodig worden overgenomen door ING. En natuurlijk moet daarvoor alles veranderen: rekening krijgt een andre naam, internet bankieren een andere naam en een ander pasje.

In tegenstelling tor wat op dit forum beweerd wordt over Canaal Digitaal, blijft mijn rekeningnummer gelijk, inlogcodes blijven gelijk en krijg ik een mooi nieuw oranje pasje van ING: gratis!

Daar kan men dus een voorbeeld aan nemen, want het CD verhaal is pratisch gelijk. De leverancier (ING/CD) wil wat veranderen, waar de klant niet om gevraagd heeft.

Overigens meen ik begrepen te hebben dat bij het settop box pakket men verzekerd was tegen schade op de pas en tegen diefstal.

Als CD geld vraagt voor een nieuwe seca 3 settopbox kaart is dit eigelijk een vorm van diefstal: men heeft al een flink bedrag voor de oude seca 2 kaart betaald, en vraagt niet om verandering van het coderingssyteem!

Ik denk dat CD het niet aan zal durven en iedereen een gratis nieuwe kaart zal geven.

Moet ik wel betalen voor vervanging kaart set top box pakket zal ik dit eerst eens juridisch laten uitzoeken en als het zou mogen zeg ik het abonnement op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens een bericht van Dutchmedia :

 

Losse nieuwe werkende smartcards bij Canal Digitaal zijn overigens vrij kostbaar. Het aanschaffen en registreren van een nieuwe losse smartcard opdat die werkend is, kost immers in totaal circa 110 euro. Bij een operator-gerelateerde ontvanger, kost een geregistreerde, werkende smartcard 29,95 euro. Mediaguard2 is in 2003 in Nederland geintroduceerd, destijds was de smartcardomwisseling voor alle smarcardhouders kosteloos. Canal Digitaal was niet bereikbaar voor commentaar.

 

Da's nog duurder dan een nieuwe ontvanger .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens dat zelfde bericht in Dutchmedia is er door Canaldigitaal nog geen besluit genomen over eventuele kosten voor het omruilen van de smartcards voor de ftv en settop klanten.

 

Dus toch maar even afwachten, voor we verder speculeren...

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pjotrb
Mijn grootste zorg is of ik straks na de omwisseling nog wel beeld heb. Mijn CI-module ondersteunt Seca 1 en 2, maar zeker geen Seca 3....


Als het goed is moet mijn MaxDigital straks gewoon werken op de nieuwe kaartjes. De nieuwste software was immers om de Seca 3 codering werkend te houden... smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Elwin
Irdeto 2 blijft volgens mij nog voorlopig. smile


Klopt:

Vraag
Worden alle smartcards vervangen voor mediaguard3?

Antwoord
Nee, alleen de Mediaguard (in de volksmond SECA 2) smartcards worden door CanalDigitaal vervangen.
Irdeto2 smartcards worden niet vervangen en blijven bruikbaar. U kunt een Irdeto smartcard eenvoudig herkennen, het kaartnummer begint met een 4 en bestaat uit 11 cijfers.



Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat als huidige ontvangers niet meer werken met Seca3 codering ? eek

 

Krijgen we dan hetzelfde verhaal als destijds de omwisseeling van irdeto naar seca ? confused

Ik ben van mening dat mijn huidige ontvanger prima werkt met het huidige seca2 en als dit niet meer zo is dan wil ik mijn oude kaart blijven gebruiken want die werkt !

Het is toch zo dat ze de ontvangers 10 jaar moeten ondersteunen.

Neem de strong 8000/Nokia is door CD zelf aangeprezen destijds als goedgekeurde Seca ontvanger.

CD krijgt een groot probleem als bestaande ontvangers gewoon de schroothoop op kunnen na de omschakeling.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Ronaldinho-

Dat was met omschakeling van analoog naar digitaal net zo.. Mijn ouders kochten een schotel om met de camper mee te nemen incl een luxsccript en ze hebben zeggen en schrijven 2 dagen lol ervan gehad..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: XtremeNooB
welke modules ondersteunen deze nieuwe codering?

Ik heb zelf een aston module gaat dat problemen geven?



Scheelt veel welke je hebt, de 1.05 of de 1.07. De laatste, daar zal wel een update voor komen, mag ik voor je hopen.
Zelf heb ik een Aston 1.05 en deze gaf al problemen in de seca2 codering. Is niet up te daten en dus heb ik nu ook een Powercam pro module, met inmiddels alweer nieuwe software, via update erin. Weet iemand ook of de laatste update, de software is nu: HD_2.0.4., voor de nieuwe seca3 codering was bestemd?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
Moet ik wel betalen voor vervanging kaart set top box pakket zal ik dit eerst eens juridisch laten uitzoeken en als het zou mogen zeg ik het abonnement op.


Ga het maar vast laten uitzoeken dan, want ik voorspel je dat die dieven er geld voor gaan vragen!
Het uittesten of de kaart werkt op ontvanger XXX heeft overigens (nog) niet zoveel zin. Die kaart zal NU wel op veel ontvangers werken, maar wat als iedereen ze heeft en canaldigitaal de kaart echt activeert? Ik gok nog steeds op een behoorlijk offensief tegen cardsharing en niet goedgekeurde ontvangers.
Over 6 maanden kijken of ik gelijk had?

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...