Ga naar inhoud


Klik aan Klik uit ineens geen reikwijdte


boaz

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: pukje
van de zotte dat je in het ziekenhuis/tankstation/vliegtuig
de gsm uit moet zetten


Vroeger moest dat idd, tegenwoordig mag het gewoon.
De eerste vliegtuigmaatschappijen staan ook al weer GSM toe op hun vluchten.
Denk dat de ouwe zooi nu opgeruimd is en moderne spul beter gewapend/getest tegen EMI.

Maar in geval van TS is het vrijwel zeker een lokale zendamateur/piraat.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: jeanpaul1
is dit in een of meerdere kamers of plaatsen een probleem?


Het lijkt enkel de woonkamer, in de slaapkamer werkt het normaal.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
sjaak woon jij in de buurt van boaz ?



Met het zendvermogen van hem, maakt dat weinig uit.... whistle

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol


Goede kans dat het met een week afgelopen is. Zo niet zou ik toch eens een meting laten uitvoeren.



Sterker nog, op dit moment is het al afgelopen. laugh

Zou Sjaak de zender hebben uitgezet? wink

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Het lijkt me zo dat we nu erg off-topic gaan, daar is TS boaz niet zo mee gebaat wink


Maar die vermaakt zich nu toch wel, dus ga vooral door, 't is toch in off topic. :D

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol


Na verwijderen van de klik/aan/uit werkte de HP printer voortaan ook betrouwbaar.


Lijkt me stug, die klikaanklikuit zend alleen maar als je op een knopje drukt. Verder is het gewoon een schakelaar.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dit is dan wel helemaal off-topic

 

Citaat:
Is b.v. van de zotte dat je in het ziekenhuis/tankstation/vliegtuig

de gsm uit moet zetten i.v.m. storing in apparaten die helemaal

geen radio ontvangst apparatuur is.

 

Het is nooit helemaal uit te sluiten dat een GSM storing veroorzaakt op zeer gevoelige apparatuur. Het is dus van de zotte dat er idioten zijn die zonodig moeten bellen in een vliegtuig of een ziekenhuis.

 

En dan hebben we het nog niet eens over goede manieren.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon even nameten met een spectrum analyzer en je weet het!

 

Als hij echt zo slecht werkt zou ik iig willen weten waarom niet. Als er inderdaad een dikke zender in de buurt staat zou ik dat sowieso om gezondheids redenen willen weten!

 

Gr,

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je eens met een (geleende?) scanner op de band kunt scannen kun je zien of er een storing is.

 

Dat herinnert me aan het volgende incident dat ik zelf meemaakte:

Ik kreeg eens de auto thuis niet meer afgesloten met de afstandsbediening (Texalarm 433.92 MHz). Toen heb ik ook met de scanner een stoorzender gevonden (dacht ik). Na lang traceren bleek de oorzaak te zijn: een klik-aan-klik-uit afstandbediening van mijzelf (jawel...) die op de badkamer lag en nat geworden was en continu stond te zenden. blush

De gebruikte frequentie was dus hetzelfde.

 

Misschien is er bij jou ook wel zoiets aan de hand?

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
En dit is dan wel helemaal off-topic

Citaat:
Is b.v. van de zotte dat je in het ziekenhuis/tankstation/vliegtuig
de gsm uit moet zetten i.v.m. storing in apparaten die helemaal
geen radio ontvangst apparatuur is.


Het is nooit helemaal uit te sluiten dat een GSM storing veroorzaakt op zeer gevoelige apparatuur. Het is dus van de zotte dat er idioten zijn die zonodig moeten bellen in een vliegtuig of een ziekenhuis.

En dan hebben we het nog niet eens over goede manieren.


Ik vind het dan ook van de zotte dat een ziekenhuis zelf GSM-masten laat plaatsen op het dak zoals in Geldrop.
Als het geld oplevert, stoort het opeens niet meer.

Wat betreft die goede manieren ben ik met je eens.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

terrecht dat GSM in een hoop ziekenhuizen gelukkig niet toegestaan is. Erg irritant ook als je doodziek op je bed licht en er ligt zo´n idioot naast je te bellen met de familie mad Je kunt ook een vaste telefoon aanvragen bij je bed wink


Een beetje raar antwoord bellen met gsm is irritant maar
bellen met vaste telefoon is OK ,hmmmm whistle

Als electrische spullen niet tegen gsm kunnen dan is
het slecht ontworpen .
Doet mij altijd denken aan een goedkope electrische orgel
in de kerk waaruit de luidsprekers komt "CQ CQ de PE1XXX". :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Onzin dat ze het voor het geld zouden doen. Die GSM palen gebruiken sector antennes en die stralen niet naar onderen, dus nagenoeg geen storing in het huis zelf.

Die masten zetten ze dus echt niet voor de liefdadigheid.

En nagenoeg betekent alleen dat niet het volle vermogen binnen wordt gestraald, maar wel evenveel als een paar GSM-telefoontjes zouden doen.

Ik denk niet dat GSM-telefoontjes veel storing veroorzaken.
Maar GSM verbieden en dan zelf GSM-mastenplaatsen is een raar gebaar naar de mensen toe.

Operatiekamers zijn dan ook nog eens met lood bekleed om straling buiten te houden.

Op de meeste ziekenkamers in ziekenhuizen bestaat de apparatuur uit één televisie waar je extra voor betaalt en voor de vaste telefoon wordt wel erg veel geld gevraagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boaz
Lijkt me stug, die klikaanklikuit zend alleen maar als je op een knopje drukt. Verder is het gewoon een schakelaar.


Voor goede orde volledige computerkamer zat op 1 klik-aan-uit adapter geschakeld (!)

Volgensmij doordat of het geheel te zware belasting voor klik-aan-uit was of een smoorspoel die wat grapjes met de netspanning uithaalde door de belasting.
Geen idee wat het nu precies veroorzaakte maar de zwakste schakel was toch echt de klik-aan-uit station.
Maar goed, was sowiezo idioot om daar hele computerkamer op te schakelen. AB lag gewoon op bureau.

Wat een moeite om even een schakelaar over te halen wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verbaast me niks meer dat het ziekenfonds afgeschaft moest worden wink

 

Maar met betrekking tot de storing van bv GSM, dat kan bij de mensen thuis ook gebeuren, alleen is het ziekenhuis daar niet aansprakelijk voor.

 

Kan iemand een ludiek voorbeeld opsporen/aangeven waar gsm oorzaak is van EMI ellende?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...