Ga naar inhoud


Klik aan Klik uit ineens geen reikwijdte


boaz

Aanbevolen berichten

Ik gebruik al jaren meerdere klikaanklikuit's en heb diverse AB's hierbij.

Nu is sinds vandaag de rijkwijdte van de AB's of de gevoeligheid van de ontvangers ineens zeer beperkt. Ik moet de AB's vrijwel tegen de ontvangers houden willen ze reageren.

En dat met ALLE AB's en ALLE ontvangers.

 

Kan er sprake zijn van een stoorzender in de omgeving?

 

Hiervoor is geen topic, maar in vermoedt dat er genoeg deskundigheid hier aanwezig is.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Ronaldinho-

Stoor zender lijkt me niet! Heb je er wel goede batterijen in zitten (dus niet Witte Kat, Huis merk van bekende ketens zoals bouwmarkten en suppermarkten en andere rommel)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je even kijkt op de website van klikaanklikuit bij de veelgestelde vragen, dan kun je zien dat interferentie wel mogelijk is. De frequentie is 433,92 MHz.

Daar zitten onder andere de Low Power Devices ofwel LPD:

 

433.85000 NFM Landelijk LPD kanaal 32

433.87500 NFM Landelijk LPD kanaal 33

433.90000 NFM Landelijk LPD kanaal 34

433.92500 NFM Landelijk LPD kanaal 35

433.95000 NFM Landelijk LPD kanaal 36

433.97500 NFM Landelijk LPD kanaal 37

 

Het kan dus best zijn dat iemand de boel platdrukt.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaja, en dat is dan ineens bij 3 AB's tegelijk, waarbij eentje al vergeeld is en een andere net nieuw.

Ach, de Nederlandse Lotte heeft ooit eens dezelfde 6 cijfers getrokken als de Duitse in die week, maar de kans....... wink

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Melle

Het kan dus best zijn dat iemand de boel platdrukt.


Ik vrees dat een ander kanaal dan niet uitmaakt. Is het nader te traceren?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Het moet ook verboden worden al die 433Mhz LPD troep, het is onze toegewezen frequentie-band waarin wij(zendamateurs) de primaire gebruikers zijn cool
Alle storingen die je ondervind zijn voor risico van de gebruiker, dit staat ook in de gebruiks voorwaarden bij dit soort LPD rommel. eek
Gewoon niet kopen die zooi die op 433Mhz werkt, of het risico accepteren dat je spul niet goed werkt cry


Ja , daar zitten we mooi mee met die zend-amateurs , van de profs hebben we geen last laugh

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou zeggen schakel de AT in en je bent gauw van je lokale plaaggeest verlost danwel je hebt voortaan een reden waarom het niet meer werkt:

 

Nationaal Frequentietabel, versie 01-01-2009

Band Radio Reg Cat. Bestemming Beleid

432 MHz - 436 MHz /mob/ 4 Mobiele communicatie, SRD. 5.138, 5.282 Geen vergunning vereist voor SRD.

432 MHz - 436 MHz A 4 Amateur. 5.138, 5.282 Onder voorwaarden vergunningvrijheid met meldingsplicht en overigens op volgorde van binnenkomst van de aanvraag.

432 MHz - 436 MHz ees(a) 4 Aarde- en atmosfeeronderzoek (actief). 5.279A Vergunningverlening op volgorde van binnenkomst van de aanvraag.

432 MHz - 436 MHz rl 1,3 Radioplaatsbepaling. Vergunningverlening bij voorrang en overigens op volgorde van binnenkomst van de aanvraag.

 

Ik mag me vergissen maar er mag in deze band slechts met max 10mW vermogen gewerkt worden en dat geld ook voor de "amateurs".

Dat deze band primair voor gebruik door de "amateurs" bedoelt is trek ik in twijfel, het is nl een zogenaamde ISM band.

Persoonlijk ben ik van mening dat die amateurs al genoeg frequenties legaal in gebruik hebben.

 

Als je met de ab vlak voor het apparaat nog niet goed reageert is er bij je in de buurt iemand bezig met groot vermogen te werken op dit frequentie spectrum.

 

Goede kans dat het met een week afgelopen is. Zo niet zou ik toch eens een meting laten uitvoeren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

432 MHz - 436 MHz rl 1,3 Radioplaatsbepaling

Als er iemand bij jou in de buurt zo'n ding heeft kan dat heel wat problemen geven met andere aparatuur op die band.

Probeer eens met een ontvanger(b.v. scanner) te luisteren wat er allemaal op dat stukje band zit.

De ontvanger van klik aan klik uit is volgens mij een breedbandige ontvanger en luisterd naar het sterkste signaal wat ontvangen wordt.

suc6

peter

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, huppa 400W erop. Zou ik ook doen als het mijn recht was.

 

Maar, ik heb het nog eens even nageslagen bij het agentschap telecom en tot mijn stijgende verbazing heb je weer eens helemaal gelijk.

 

Maar ik lees er ook onder voorwaarden vergunningsvrij. Enig idee hoe dat vertaald moet worden in de praktijk?

 

Ik blijf er wel bij dat als je 430-440 Mhz beschikbaar hebt dat je wel die 433.05 tot 434.79 Mhz vrij kunt laten.

 

Hebben zendamateurs nog speciaal toepassings gebruik in deze band? Hoe ver reikt je met 400 W vermogen?

 

post-1191-1318260124,6637_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze al eens meegemaakt ivm storing HP printer.

Daar had ook iemand zo'n systeem en schakelde daarmee zijn volledige computerapparatuur mee uit/aan.

En maar klagen dat zijn HP inkjet niet goed werkte,na paar pagina's meerdere a4-tjes ascii code.

 

Na verwijderen van de klik/aan/uit werkte de HP printer voortaan ook betrouwbaar.

 

Blijkt maar weer dat niet alleen de zendamateurs voor storing zorgen wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol

Blijkt maar weer dat niet alleen de zendamateurs voor storing zorgen wink


Storing komt bijna nooit door de zender maar door de apparatuur
welke HF gevoelig is.

Is b.v. van de zotte dat je in het ziekenhuis/tankstation/vliegtuig
de gsm uit moet zetten i.v.m. storing in apparaten die helemaal
geen radio ontvangst apparatuur is.



Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...