Ga naar inhoud


Klik aan Klik uit ineens geen reikwijdte


boaz

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: satcat

Operatiekamers zijn dan ook nog eens met lood bekleed om straling buiten te houden.


Inderdaad met lood bekleed, maar niet om (radio)straling buiten te houden, (dat kan simpel met een Faraday kooi) maar om straling binnen te houden. :D
Röntgen straling in dit geval, ik meen dat vanaf 95 KV lood verplicht is. En dat vermogen wordt in ziekenhuizen eigenlijk altijd overschreden.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Oja, sinds gisteravond is de storing even plotseling opgehouden als dat ie begonnen was, er valt voorlopig niets meer te meten.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Ik heb zo een video transmissie systeem voor de
slaapkamer tv en iedere keer als een bus in de
buurt komt krijg ik video storing.
Weet iemand wat voor systeem de bus gebruikt (frequencies) en
of die inderdaad constant zenden ?


Ehh..., wel heel erg off-topic, maar is dit niet een typisch geval van RTFM.
whistle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een tijd geleden precies hetzelfde met mijn klik-aan systeem als wat jij nu hebt. Er was iets wat verschrikkelijk stoorde, dusdanig stoorde dat ook zelfs de centrale vergrendeling van de meeste auto's in de straat weigerden. Dit was voornamelijk overdag als de zon scheen in het begin, later ook als het donker was.

 

Ik heb de radiomeetdienst (weet niet meer hoe ze heten) gemaild met mijn probleem en dat vonden ze zo interessant dat ze langs wilden komen met een enorme meetwagen. Afijn, de dag dat ze kwamen pikten ze inderdaad een signaal op. Een signaal dat de volledige bandbreedte benutte om continu signalen uit te zenden. Dus al die apparaten die in de betreffende band zaten kregen geen enkele kans. Hieronder zaten dus alle klik-aan systemen, draadloze deurbellen en klaarblijkelijk ook sommige cv's van auto's.

 

Uiteindelijk bleek het te gaan om mijn videotransmitter die defect was. Het transmitten deed hij prima, maar door het licht wat in het oogje scheen ging hij helemaal over zijn nek. Later was het ding zo verkloot dat hij ook 's avonds de hele band bestookte met signalen.

 

Kortom, apparaat eruit en alles werkt weer bij mij thuis en in de straat. Heb je zelf misschien zo'n transmitter? Of wellicht een buurman... dan zou daar zomaar de oorzaak kunnen liggen.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Ik heb zo een video transmissie systeem voor de
slaapkamer tv en iedere keer als een bus in de
buurt komt krijg ik video storing.
Weet iemand wat voor systeem de bus gebruikt (frequencies) en
of die inderdaad constant zenden ?


Stoplicht in de buurt ? Alleen met bussen of ook met de brandweer en andere hulpdiensten ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bus- (en ook bestuurders van hulpdiensten , geloof ik) kunnen sommige verkeerslichten op "groen" zetten .

Op welke freq. dat gebeurt , weet ik niet .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Bus- (en ook bestuurders van hulpdiensten , geloof ik) kunnen sommige verkeerslichten op "groen" zetten .

Op welke freq. dat gebeurt , weet ik niet

 

 

Hmmm. Even uitzoeken. Zo'n ding kun je dan zelf ook maken. Altijd groen licht....heerlijk :D

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...