Ga naar inhoud


Met Seca3 gecodeerde opnames later bekijken/decoderen.


Aanbevolen berichten

  • Moderator

Blijft de vraag, waarom je een sleutel slechts een dag geldig laat zijn. Is het coderings systeem dan zo brak, dat de sleutel al na 24 uur gekraakt is?

Het enige alternatief is, dat de industrie, pvr's levert,die tijdens opname gelijk decoderen.

Misschien dat de Aston dual ci dan eindelijk een toepassing krijgt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Origineel bericht van: ceesv
Het enige alternatief is, dat de industrie, pvr's levert,die tijdens opname gelijk decoderen.
Misschien dat de Aston dual ci dan eindelijk een toepassing krijgt.

ceesv die mogelijkheid is er nu al laugh Als ik nu opneem met mijn Topfield 5500pvr en ik schakel tijdens het opnemen niet naar een ander kanaal, dan is de opname al gelijk gedecodeerd cool
Ik heb opnames op de harde schijf staan vanaf het begin van mijn seca3 kaart, en alle opnames kan ik nu nog gewoon bekijken na ruim 3 weken smirk


Mja, maar je PVR functionaliteit is wel bijna volledig weg... Je zegt het zelf. Je moet blijven kijken naar hetgeen je opneemt... Redelijk zinloos...
Trouwens, met veel PVR's kan je 2 zenders opnemen en tegelijk naar een 3e kijken. Je 2 opnames zijn hoe dan ook gecodeerd opgeslaan. Die krijg je nooit manueel gedecodeerd tegen de volgende dag, als de sleutel is veranderd....
Niet elke PVR decodeert je opnames automatisch 's nachts, vaak moet je manueel je opname opnieuw afspelen en tegelijk opnemen, vlak voor je gaat slapen bijvoorbeeld (maar dat is weer een probleem als je op dat moment nog 2 andere zenders aan het opnemen bent, want dan kan je helemaal niets meer afspelen en tegelijk opnemen...)

Zelfs met het automatisch 's nachts decoderen zie ik problemen. Mss dat iemand met meer kennis mijn bekommernis kan wegnemen, maar stel nu dat die sleutel 's nachts om 02u wordt vernieuwd.
Stel dat je 2 opnames hebt geprogrammeerd, beide van 23u tot 01u bijvoorbeeld. Je PVR kan die 2 opnames nooit op tijd decoderen...

En wat gebeurt er met zaken die je opnam TERWIJL de sleutel wordt vernieuwd?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

q-big, ik zou als ik jou was dit probleem aankaarten bij Canaldigitaal.

Daar hebben ze dit probleem duidelijk niet voorzien en/of onderschat. Alleen jullie klachten bij CD kunnen dit probleem oplossen.

Wanneer CD geen of bijna geen klachten krijgt, zal er niets veranderen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik reeds richting TV Vlaanderen gestuurd. Echter, uit ervaring weet ik dat het minstens 1 maand duurt eer ik antwoord krijg :s

 

Gelukkig is Homecast bezig met een update die volgende maand zou uitkomen, die opnames op mijn HS8100 automatisch zou gaan decoderen. Toch blijf ik met die vraag zitten of dat wel voldoende is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Q-BiC

Gelukkig is Homecast bezig met een update die volgende maand zou uitkomen, die opnames op mijn HS8100 automatisch zou gaan decoderen. Toch blijf ik met die vraag zitten of dat wel voldoende is...


Het is maar een vraag, maar zou dat dan geen update zijn die een wettelijk illegale bezigheid in stand houdt?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom illegaal?

 

Je betaalt netjes voor je abonnement, dan vind ik dat je ook naar ALLE programma's moet kunnen kijken waarvoor je betaald hebt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En voor gebruik in de huiselijke kring mag je het opnemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
En voor gebruik in de huiselijke kring mag je het opnemen.


Klopt, je hebt helemaal gelijk. blush

Ondertussen constateer ik wel dat seca 3 kennelijk mogelijkheden heeft om tot het gaatje te gaan wat betreft codering.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
q-big, ik zou als ik jou was dit probleem aankaarten bij Canaldigitaal.
Daar hebben ze dit probleem duidelijk niet voorzien en/of onderschat. Alleen jullie klachten bij CD kunnen dit probleem oplossen.
Wanneer CD geen of bijna geen klachten krijgt, zal er niets veranderen.
Origineel bericht van: Q-BiC
Heb ik reeds richting TV Vlaanderen gestuurd. Echter, uit ervaring weet ik dat het minstens 1 maand duurt eer ik antwoord krijg :s


Zonet reactie gekregen van TV Vlaanderen. Uiterst interessant antwoord... not...

Origineel bericht van: Q-BiC
Met de nieuwe smartcard lijkt de encryptie elke dag te veranderen in plaats van elke maand zoals dat met de oude smartcard het geval was. Het gevolg is dat ik opgenomen programma's van amper 1 dag oud niet meer kan bekijken. Gelukkig had ik nog mijn oude smartcard en kon ik hiermee wel nog de opnames afspelen. Echter lees ik nu dat mijn oude smartcard binnen 2 weken na ontvangst van de nieuwe kaart gedeactiveerd zal worden.

De PVR functionaliteit van mijn receiver wordt door TV Vlaanderens nieuwe smartcard tot 0 herleid en daar ben ik niet bepaald blij mee.

Zelfs al komt Homecast Benelux met een firmware update uit die automatisch decoderen van opnames mogelijk maakt, dan nog is de codering wijzigen na 1 dag zeer nipt voor het automatisch decodeer systeem dat 's nachts loopt...

Wil dit trouwens ook zeggen dat ik mijn ontvanger nu minstens 1 uur per dág op een van de Vlaamse zenders moet laten staan, in plaats van 1 uur per maand? Wat als ik dit niet doe?

Eerst wordt ik opgezadeld met een erg gebrekkige "tv vlaanderen gecertificeerde" Philips 8121 PVR, en nu ik een volwaardige, niet gecertificeerde (Homecast HS8100 PVR CI CD), ontvanger heb, neemt TV Vlaanderen de helft van zijn functionaliteit weg. Als dit zo doorgaat (ik ben amper 2 maand lid), kan ik niet anders dan mijn Toppakket na het eerste jaar op te zeggen.

Origineel bericht van: TV Vlaanderen
Momenteel werkt de producent van de Homecastontvanger aan een update die dit probleem op korte termijn moet verhelpen. Deze software-update zou ook alle opnames automatisch moeten decoderen. Wanneer deze update beschikbaar is, kunnen wij helaas niet meedelen, omdat deze bepaald wordt door Homecast. De Vlaamse zenders dagelijks opzetten zal het probleem helaas niet voorkomen. Hierbij willen we echter wel meedelen dat de gecertificeerde Philips HD 8121 PVR dit probleem niet heeft.


Niets dat ik nog niet wist, en komt hierop neer: "uw probleem, trek uw plan"....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je niet goed gelezen(!) Ze zeggen namelijk dat Homecast bezig is met nieuwe software die dit probleem oplost. Dus relex(!) Na einige tijd is het opgelost en zal waarschijnlijk de Homecast het beeld gewoon gedecodeerd gaan opnemen(!)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al wel je nieuwe smartcard op die ontvanger in gebruik ? Het schijnt dat soms na 4 uur alweer nieuwe keys op je kaart staan en in zo'n geval kun je dus al niet meer een gedecodeerde kopie maken.

 

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...