Jump to content

Heeft iedereen de nieuwe kaart al


skw
 Share

Recommended Posts

Ik heb net een mail gekregen van CD dat vanaf 10 maart de oude kaart niet meer werkt, veel kennisen van mij hebben de nieuwe kaart nog niet. Dat kan volgens mij nog wat worden.

Link to post
Share on other sites


  • Replies 236
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Origineel bericht van: skw
Ik heb net een mail gekregen van CD dat vanaf 10 maart de oude kaart niet meer werkt, veel kennisen van mij hebben de nieuwe kaart nog niet. Dat kan volgens mij nog wat worden.


CDS doet er goed aan dit soort ongerichte projectielen even op een laag pitje te zetten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link to post
Share on other sites

Weer een totaal nutteloos bericht OVER CDS.

 

Even goed de mail lezen.

 

----------------------------------------------------------------------------------

Geachte abonnee,

 

Onlangs heeft u per post een nieuwe smartcard van CanalDigitaal ontvangen.

Deze heeft u nodig omdat uw oude smartcard vanaf 10 maart 2009 niet langer werkt.

 

Belangrijk

Plaats uw nieuwe smartcard vandaag nog in uw satellietontvanger.

Uw oude smartcard wordt vanaf 10 maart 2009 gedeactiveerd!

----------------------------------------------------------------------------------

 

Hebben jouw kennissen deze mail of de nieuwe kaart gehad ???

 

Je krijgt deze mail pas als je een nieuwe kaart hebt ontvangen,,

 

 

Link to post
Share on other sites

Guest Mimisiku

Dat zal geen mail zijn van CDS. CDS geeft die soort mails niet zomaar. Alleen als je daar zelf via het contactformulier om vraagt. Meestal bellen ze zelf terug (Doen ze bij mij ook) smile

 

De Seca 3 kaart wordt volgens hun site tot juni gefaseert uitgeleverd. Seca 2 afschakeling wordt in het 3de kwartaal pas verwacht..

 

Pas als je de nieuwe kaarten hebt ontvangen worden je oude kaarten na ca. 10 dagen uitgeschakeld..

Link to post
Share on other sites

De kaarten worden in fases geleverd... en de daarbij behorende oude kaarten worden ook in fases uitgeschakeld.

 

Als je hier op het forum leest, dan zie je al verschillende einddatums voorbij komen. Dus de abonnees die pas over een paar maanden hun nieuwe kaart krijgen, dan wordt hun oude kaart een paar weken later uitgeschakeld.

 

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link to post
Share on other sites

Origineel bericht van: skw
Ik heb net een mail gekregen van CD dat vanaf 10 maart de oude kaart niet meer werkt, veel kennisen van mij hebben de nieuwe kaart nog niet. Dat kan volgens mij nog wat worden.


En in de Canal Digitaal brief waar de kaart op zat staat nog wel zo duidelijk:

"Omdat de kaartwissel in fases plaatsvindt, is het mogelijk dat bijvoorbeeld uw buren, vrienden, kennissen nog geen bericht hebben ontvangen."

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & DVB-T2 / Rpi2 ADS-B (MLAT) FlightFeeder

IPTV:  KPN 4K IPTV / Android 4K IPTV box / KODI & Netflix / 60 TB SAN / Glasvezel: 500/500 Mbit

Link to post
Share on other sites

Origineel bericht van: Mimisiku
Dat zal geen mail zijn van CDS. CDS geeft die soort mails niet zomaar. Alleen als je daar zelf via het contactformulier om vraagt. Meestal bellen ze zelf terug (Doen ze bij mij ook) smile


Ja hoor, die is wel van CDS. Ik heb hem ook gehad en heb er echt niet om gevraagd.

Iedereen die de nieuwe kaart heeft en bij CDS bekend is met zijn e-mailadres krijgt kort voor de uitschakeling van de oude kaart, deze mail.

Nette service toch?

XTrend ET-8500 / Astra 1,2 en 3 en de Hotbird /Alleen FTA / TV: Philips 47PFL5028H LED Full HD / Tevens Ziggo Connect & Play

Link to post
Share on other sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest

Nette service toch?


Dat lijkt wel zo maar is het dus niet.
Mensen lezen gewoon slecht, dat is algemeen bekend en je ziet de problemen
dan ook ook regelmatig terug komen op het forum.

De communicatie is niet duidelijk genoeg naar de klanten van CDS.
Dat kun je natuurlijk de klanten verwijten maar het is wel degelijk een fout van CDS.
Zij maken het veel te ingewikkeld voor de gemiddelde gebruiker.
Kijk maar naar de omwisseling van seca1 naar seca2, nog niet eens zo lang geleden.
Niets gefaceert maar direct alle kaarten omruilen en geen gezeur over (bij) betalen voor de kaart.
Dat waren nog eens simpele tijden .... laugh

Vult u rustig aan !!!

Link to post
Share on other sites

Origineel bericht van: Johan45

Zij maken het veel te ingewikkeld voor de gemiddelde gebruiker.

En ook voor zichzelf. wink
Origineel bericht van: Johan45

Niets gefaceert maar direct alle kaarten omruilen en geen gezeur over (bij) betalen voor de kaart.
Dat waren nog eens simpele tijden .... laugh


Zou het niet zo zijn dat het nu gefaseerd gaat omdat het nu om grotere aantallen gaat en meerdere
pakketten? Die tijden van Seca1 naar 2 waren waarschijnlijk inderdaad simpeler.


Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link to post
Share on other sites

Origineel bericht van: Eduard07

Zou het niet zo zijn dat het nu gefaseerd gaat omdat het nu om grotere aantallen gaat


Nee, meer abonnementen is beslist niet de oorzaak.

Origineel bericht van: Eduard07

en meerdere pakketten?


Eén of meer paketten meer maakt toch niets uit.
We leven toch in de tijd van automatisering of constateer je hiermee dat CDS niet meegaat met zijn tijd.

Origineel bericht van: Eduard07

Die tijden van Seca1 naar 2 waren waarschijnlijk inderdaad simpeler.


CanalDigitaal maakt het ingewikkeld en kan of wil het niet goed overbrengen naar de klant.
Alleen al de onduidelijkheid over het wel of niet moeten bijbetalen voor de kaart maakt dat de klant het niet meer begrijpt.
Daarbij dan nog de administratieve verwerking van de nieuwe kaarten wat maar niet goed wil verlopen geeft veel verwarring bij de klant.

Overigens nog geen nieuwe kaart ontvangen maar de dag is nog niet om. wink

Vult u rustig aan !!!

Link to post
Share on other sites

Origineel bericht van: Johan45



CanalDigitaal maakt het ingewikkeld en kan of wil het niet goed overbrengen naar de klant.
Alleen al de onduidelijkheid over het wel of niet moeten bijbetalen voor de kaart maakt dat de klant het niet meer begrijpt.
Daarbij dan nog de administratieve verwerking van de nieuwe kaarten wat maar niet goed wil verlopen geeft veel verwarring bij de klant.

Overigens nog geen nieuwe kaart ontvangen maar de dag is nog niet om. wink


Hier 2 nieuwe kaarten, eentje in de dreambox met CCcam 2.0.11 gedaan (lijntjes uitgezet) en eentje in de gecertificeerde philips. Beide kaarten geven beeld maar hebben nog 07-01-2009 als datum. Ga je bij mijn canal digitaal kijken staan daar nog de oude kaartnummers. Ze hebben dus 3 weken om dat in orde te maken.

Iedereen die nu roept ik heb de nieuwe kaart en het werkt weet dat nog niet. Omdat het niet zeker is dat de eerste activatie en latere updates goed verwerkt worden in je ontvanger of softcam. Is er iemand met CCcam waarbij dit succesvol ging? (dus zowel de activatie als de update)

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & DVB-T2 / Rpi2 ADS-B (MLAT) FlightFeeder

IPTV:  KPN 4K IPTV / Android 4K IPTV box / KODI & Netflix / 60 TB SAN / Glasvezel: 500/500 Mbit

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.