Ga naar inhoud


Prijsverhoging Settopboxpakket per 1-5-2009


Noordzee

Aanbevolen berichten


  • Reacties 126
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Als het Settopbox niet uit kan, stop er dan mee. Of is dit gewoon een kwestie van kijken hoe lang het duurt voordat men er schoon genoeg van heeft?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de beveiliging gekraakt is mag in mijn ogen nooit de reden zijn dat ze geld vragen om hun beveiliging op te schroeven. De betalende klant is hier niet de veroorzaker van en dus is het belagenlijk als hun beveiling te zwak is dat de klant maar moet betalen voor een betere beveiliging. Vindt dat een kaartwissel dus altijd gratis moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

die strukturele 10 euro prijsverhoging heeft niets met de kaartwissel te maken. CD deed dit al ver voordat men kaartjes ging wisselen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Xboxprofi
Dat de beveiliging gekraakt is mag in mijn ogen nooit de reden zijn dat ze geld vragen om hun beveiliging op te schroeven. De betalende klant is hier niet de veroorzaker van en dus is het belagenlijk als hun beveiling te zwak is dat de klant maar moet betalen voor een betere beveiliging. Vindt dat een kaartwissel dus altijd gratis moet zijn.

Naast het feit dat de prijsverhoging een jaarlijks terugkerend fenomeen is, is C+NL geen filantropische instelling.

Alle risico's worden doorgecalculeerd naar de klant:

* Niet betalende klanten (of de kosten van een krediet verzekering)
* Aansprakelijkheid
* En ook gehackte kaartjes.

Dat heet een gezonde bedrijfsvoering.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tfh
Origineel bericht van: Xboxprofi
Dat de beveiliging gekraakt is mag in mijn ogen nooit de reden zijn dat ze geld vragen om hun beveiliging op te schroeven. De betalende klant is hier niet de veroorzaker van en dus is het belagenlijk als hun beveiling te zwak is dat de klant maar moet betalen voor een betere beveiliging. Vindt dat een kaartwissel dus altijd gratis moet zijn.

Naast het feit dat de prijsverhoging een jaarlijks terugkerend fenomeen is, is C+NL geen filantropische instelling.

Alle risico's worden doorgecalculeerd naar de klant:

* Niet betalende klanten (of de kosten van een krediet verzekering)
* Aansprakelijkheid
* En ook gehackte kaartjes.

Dat heet een gezonde bedrijfsvoering.


FOUT!
Een gezonde bedrijfsvoering is heel iets anders.
Dat is een management wat instaat voor zijn acties en een visie heeft.
Daarbij hoort ook een goede beveiliging van het eigen product.
Als men niet in staat is een goede beveiliging te vinden is dat het probleem van CanalDigitaal zelf en niet van de klant.
Mocht de beveiliging later niet afdoende blijken te zijn moet je de leverancier van het beveiligingsproduct aansprakelijk stellen en niet de afnemer (in dit geval de klant).

Niet betalende klanten heb je in iedere bedrijfstak, dat is bij CD niet anders.
Je prijs afstemmen op het aantal niet-betalende klant zou wel heel vreemd zijn.
En waar hebben we het dan over? Hoeveel procent van de klanten zal de rekening (na diverse malen proberen te innen) niet betalen? Ik denk een heel klein percentage.

Prijsverhogingen zijn pas legitiem als er iets tegenover staat.
Denk aan uitbreiding van het zenderpakket of de service.
De service moet dan wel meetbaar zijn. Bijvoorbeeld een helpdesk die 24 uur beschikbaar is of bereikbaarheid middels een gratis (of lokaal tarief) telefoonnummer.
Verder telt de inflatie mee in de prijs. Die is momenteel erg laag dus geen reden om de prijs flink te verhogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedere beveiliging is te kraken.

Dat is een kwestie van tijd.

Het zou zomaar kunnen zijn dat de leverancier van het coderingssysteem hun product verkoopt met een redelijke termijn van "goede beveiliging".

Wat die termijn is? 1, 2, 3 jaar, ik weet het niet.

Daarna zullen ze dus aan een nieuw systeem moeten.

En dat kost geld en zou in gecalculeerd moeten zijn in de abbo prijs.

 

Ook de zo genoemde service zit voor het grootste deel in de abbo prijs. Maar om niet alle abonnees te laten meebetalen en een drempel te hanteren kost bellen zoveel cent per min.

 

Pakketten waar niets aan verdiend wordt worden verhoogd.

Pakketten die wel geld opleveren wil men meer abonnementen van wegzetten.

 

Lijkt mij een normale bedrijfsvoering.

En de klant heeft toch het laatste woord hij blijft klant of niet.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja.. het valt te zien dat jij weinig ervaring hebt in het runnen van een bedrijf. Financiele risico's zullen altijd ingecalculeerd worden. Uitendelijk betaald de klant nu altijd. Of het gaat om een kaartwissel, of winkeldiefstal. Niet leuk voor de consument, maar het is echt zo.

Ook bij de AH betaal jij mee aan de scheermesjes die gejat worden. Ook niet eerlijk, maar wel de manier waarop je een bedrijf runt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satdorus
Iedere beveiliging is te kraken.
Dat is een kwestie van tijd.
Het zou zomaar kunnen zijn dat de leverancier van het coderingssysteem hun product verkoopt met een redelijke termijn van "goede beveiliging".
Wat die termijn is? 1, 2, 3 jaar, ik weet het niet.
Daarna zullen ze dus aan een nieuw systeem moeten.
En dat kost geld en zou in gecalculeerd moeten zijn in de abbo prijs.

Ook de zo genoemde service zit voor het grootste deel in de abbo prijs. Maar om niet alle abonnees te laten meebetalen en een drempel te hanteren kost bellen zoveel cent per min.

Pakketten waar niets aan verdiend wordt worden verhoogd.
Pakketten die wel geld opleveren wil men meer abonnementen van wegzetten.

Lijkt mij een normale bedrijfsvoering.
En de klant heeft toch het laatste woord hij blijft klant of niet.



Natuurlijk is iedere beveiliging te kraken, het is echter een kwestie van tijd en geld om dit voor elkaar te krijgen.
De leverancier moet dus bij aanschaf van een beveiligingsproduct een zekere garantie geven dat zijn product aan redelijke eisen voldoet en een x-aantal maanden/jaren meegaat.
Dat is dus maar net wat je afspreekt en wat de voorwaarden zijn.
De prijs voor het beveiligingsproduct en de vervanging hiervan, moeten in de maandelijkse abonnementsprijs doorberekend worden. Lijkt me logisch. Daar betaal je ook je abonnement voor.
Als de beveiliging echter brak is dus eerder dan gepland vervangen moet worden is dit echt niet de schuld van de klant. Dat de klant voor deze onnodige kosten moet opdraaien is dan ook niet terecht (naar mijn mening).

Dat er een verschil in prijs zit tussen de diverse abonnementen is wel duidelijk. Als je meer wilt (meer kanalen) moet je ook meer betalen. Daar is niks mis mee.

De laatste zin die je noemt is wel heel erg van toepassing.
De klant heeft inderdaad het laatste woord. Zonder klanten is CanalDigitaal nergens.
Ze hebben echter wel een monopolie positie. Er is geen tweede satellietaanbieder in Nederland die een soortgelijk pakket TV kanalen kan leveren.
Een beetje hetzelfde probleem als zich bij de kabelboeren voordoet.
Dit gaat wel veranderen maar het duurt allemaal wel lang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een tijd dat nagenoeg alle prijzen dalen is een prijsverhoging invoeren echt "not done"

 

kennen jullie andere bedrijven, in welke branche dan ook, die op dit moment prijzen verhogen?

 

Ik zit zelf in de lakindustrie (poederlakken) en de prijzen dalen flink, vooral door de grondstofprijzen maar ook door bijvoorbeeld de lagere prijs voor arbeid.

 

En dus moet CDS niet aankomen met de smoes "door de stijgende prijzen zijn we genoodzaakt.........enz enz" Dat noemen wij thuis een onvervalste k*tsmoes! mad

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

CanalDigitaal verliest veel omzet aan Digitenne.

De prijzen moeten dus wel omhoog wat weer tot gevolg heeft dat er nog meer omzet naar Digitenne gaat.

En daardoor moeten de prijzen weer verhoogd moeten worden.

Totdat de laatste klant de deur achter zich dicht doet....

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Die prijsverhoging zit jullie wel hoog hé.. :D

 

Waarom doe je niet gewoon als mij en zeg die rampenboel van CD gewoon op.

Er is ook nog een leven na CD..en weet je, BVN is helemaal gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...