Ga naar inhoud


Prijsverhoging Settopboxpakket per 1-5-2009


Noordzee

Aanbevolen berichten

Gast Stepdriver

Waar is die prijs van de smartcard op gebaseerd?? Moeten ze dat stukje plastic van goud maken ofzo? Of hebben ze daar bij Cd een nieuwe bonuscultuur ingesteld? Stelletje mafkezen...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 126
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator
Origineel bericht van: Stepdriver
Waar is die prijs van de smartcard op gebaseerd?? Moeten ze dat stukje plastic van goud maken ofzo? Of hebben ze daar bij Cd een nieuwe bonuscultuur ingesteld? Stelletje mafkezen...


Alhoewel ik ook liever zo weinig mogelijk betaal, weet ik uit ervaring met licentieartikelen het volgende, wat ik als overweging zou willen geven....

De prijs van de hardware (smartkaart) zal inderdaad ruim onder de 1 Euro liggen.
Echter zal de licentiegever van de encriptiesoftware per kaart en per jaar hier een veelvoud van de waarde van de kaart voor vragen. Dit zijn kosten voor Canaldigitaal, die op de ene of de andere manier doorberekend moeten worden.

De werkelijke bedragen zullen we nooit te weten komen, maar je zult versteld staan, wat de exploitanten van beveiligings en encryptie systemen voor bedragen vragen.

Het is daarom een conflict of interest, dat er op dit forum aan de ene kant mensen educatief onderzoek doen naar de beveiliging van deze kaarten, en aan de andere kant mensen klagen over het upgraden van het beveiligings niveau en de daaraan verbonden kosten.

Dit gezegd hebbende niet als verdediging van Canaal digitaal, maar wel als verklaring.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stepdriver

Ga eens even met een rekenmachine aan tafel zitten en tel alles eens een keer bij elkaar op, je zult tot de conclusie komen dat wij als consument altijd de rekening betalen. Is het niet een abonnementsverhoging, dan zullen ze er wel voor zorgen dat we weer nieuwe apparatuur aan moeten schaffen om te kunnen blijven kijken. Ik zeg nogmaals dat ik voor de Nederlandse zenders afhankelijk ben van de schotel en dat ik in de 20 jaar dat ik schotel heb een klein vermogen betaald heb om te kunnen blijven kijken. Nu met digitale tv is het alleen maar erger geworden, maar in het analoge tijdperk hadden we bijvoorbeeld voor rtl4 en rtl 5 volgens de oude CD ineens een decoder nodig om te kunnen kijken. Dat zenders betaald moeten worden kan ik best begrijpen, maar waarom moet het iedere keer duurder en waar is het einde dan??? Ik vraag bijvoorbeeld ook niet om een beveiligde kaart, als CD dat zo belangrijk vindt, laat ze het probleem dan bij de kern aanpakken en niet iedereen op kosten jagen. Als we voor al dat extra geld ook nog eens waar voor ons geld kregen door iets extras erbij zou ik zeggen dat je er ook wat aan hebt, maar dit lijkt nogmaals helemaal nergens op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In ons hele economische systeem is er altijd maar een die de rekening betaalt, namelijk de consument! Wij dus.

 

Vroeger had iedereen een touwtje uit de brievenbus hangen, waarmee je de voordeur kon openen.

Toen iemand begon, met dat touwtje te misbruiken, ging men eenvoudige goedkopere sloten gebruiken. toen die gekraakt werden, moest je een duurder slot in je voordeur zetten, om ongewenst bezoek tegen te houden. Zie hier de reden voor de upgrade van seca 2 naar seca 3. Wij hebben er niet om gevraagd, maar voor het voortbestaan van een firma, die afhankelijk is van betalende abonnees, is het helaas noodzakelijk, om deze race te winnen. Doen ze het niet, en is seca 2 gekraakt, en lopen de inkomsten terug, dan gaan ze failliet en gaat bij ons allen het beeld op zwart.

Nogmaals, ik betaal ook liever zo weinig mogelijk, maar ik zie wel het dilemma.

 

In Duitsland was het premiere encryptie systeem gekraakt, en daar liepen de inkomsten zodanig terug, dat het voortbestaan van Premiere in gevaar was. Het enige verweer was een kaartwissel. En dat is precies wat hier bij Canaldigitaal gebeurt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je je STB pakket kaartje overdraagt (op papier) aan iemand met een hoger pakket, deze door hem laat registreren als 2e kaartje voor 1 euro dan wordt ie dus gratis vervangen voor een SECA 3 kaartje kun je genieten van een groot pakket voor een euro en na een jaar neem je je kaartje (op papier) weer over op je eigen naam. Je betaald dan wel wat administratie kosten enzo, maar dat wordt dan mooi gecompenseerd door de lagere prijs het eerste jaar.

Wat zie ik nu over het hoofd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt helemaal gelijk ceesv met je uiteenzetting.CD moet ook zijn markt beschermen.Maar het is inderdaad wat stepdriver schrijft dat we in de jaren al heel veel hebben betaald aan nieuwe apparatuur.

Als je dan als CD aannemelijk wilt gaan maken dat de smartkaart door de abonnees moet worden betaald omdat ze een te mager pakketje hebben moet je niet tegelijk het pakketje ook nog eens buitenproportioneel gaan verhogen voor die 6 miezerige kanaaltjes die je er mee kan ontvangen.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat CD nog steeds deze arrogante aanpassingen kan doen.

Machtsmisbruik van een monopole positie.

Kwaliteit laat echt te wensen over, wekelijks momenten van geen EPG, ontvangers die niet met de versleuteling klaar komen.

Kontakt slecht en kostbaar.

Wordt toch echt een keer tijd dat Mevr. Kroes dit eens onder de loep neemt.

Homecast HS 8100/echostar pvr 5020/archsat 1x duo inderto lnb/1x alps lnb/aston 1.07/mediagard module/Canaldigital module.

astra1,2,3/hotbird/eutelsat/nilesat/hispasat/atlanticbird1,2,3/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de encryptie/beveiliging wordt gekraakt, lijkt mij een schadeloosstelling door die beveiliger voor de hand.

Lijkt mij iets logischer, dan het alsmaar verhogen met de

prijs van abo's en/kaartvervanging. Eerst 19,50 per jaar en daarna met regelmaat 10 euro hoger!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: demanke
Dat CD nog steeds deze arrogante aanpassingen kan doen.
Machtsmisbruik van een monopole positie.
Kwaliteit laat echt te wensen over, wekelijks momenten van geen EPG, ontvangers die niet met de versleuteling klaar komen.Kontakt slecht en kostbaar.
Wordt toch echt een keer tijd dat Mevr. Kroes dit eens onder de loep neemt.


@demanke,

Dit probleem is heel eenvoudig oplosbaar, en door providers in andere landen en sommige kabel exploitanten al toegepast, echter... Wij mogen blij zijn dat Canaldigitaal dit (nog) niet toepast.

Namelijk een huurontvanger met Canaldigitaal software gekoppeld met een kaart.
Je kan dan geen andere ontvanger meer gebruiken.


Dat wil je echt niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als CD dat hier zou doen, dan betekent dit einde CD, want dan zou ik mijn abonnement direct opzeggen.

Dan maar terug naar de kabel+FTA satellietkanalen!

En met mij zullen er velen zijn die precies hetzelfde doen: OPZEGGEN!

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

EPG kan dan niet in het contract staan, ze bieden het wel. Maar ook dat al van onvoldoende kwaliteit. Trouwens, die jaarlijks terugkerende en zéér irritante prijsverhogingen worden ook beredeneerd met kwaliteit, service en meer van dat soort onzin.

 

Welke kwaliteit? Nou?

 

EPG werkt niet naar behoren, beeldkwaliteit is niet optimaal, geluid... nog nooit surround gehoord, meer talen uitzenden... nooit gezien, contact met CD... WAARDELOOS en vul maar aan.

 

En dan ook nog een kaartje voor 30 euro vervangen!!! Wil ik niet, maar ja, CD legt dit gewoon op. Betalen dus of op zwart. Allemaal misbruik van monopolie, want ieder concurrerend bedrijf was zijn klanten al lang en breed kwijt geweest!

 

En dan te bedenken dat het om een paar waardeloze zenders gaat met continue reklame uitzendingen en daar tussen door wat onnozele programma's.

 

Ik zou eigenlijk niet weten waarom we dat allemaal willen en daar ook nog eens achterlijk veel voor betalen... Zie hierboven wat we allemaal betalen aan hardware. En CD maar zeggen dat ze nog steeds de goedkoopste zijn. Als je alles optelt zijn ze bij verre de duurste van NL.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elk jaar dezelfde prijsverhoging, terwijl het pakket ook al eens werd uitgekleed!

Vroeger zat TMF er ook nog in.

Ik keek er nooit naar, maar even om het principe!

Het is wel duidelijk dat CD van het settopbox pakket af wil, want ze laten RTL 8 expres buiten het settopbox pakket, alleen maar om kijkers naar het basispakket te dwingen.

KPN via de ether is dan inderdaad goedkoper, echter is de beeldkwaliteit erg slecht.

En als je een flatscreen hebt is dat geen echt alternatief.

Als CD even wil meelezen?

Blijf doorgaan met elk jaar 10 euro duurder maken van het settopbox, maar doe er eerst dit jaar nog RTL 8 bij.

Volgend jaar weer 10 euro er bij, maar dan ook Discovery, enz., enz....

Na een paar jaar is het settopbox pakket vanzelf in het basispakket geschoven, en zal je niet zoveel klachten krijgen!

En waarom niet een paar videoclipzenders vervangen door Ketnet en Canvas?

De videoclipzenders zijn echt oververtegenwoordigd in het basispakket, en ik denk dat veel abonnees liever die Belgen in hun basispakket zien.

Misschien moeten er een soort verkiezingen komen voor de samenstelling van het basispakket?

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...