Ga naar inhoud


CanalDigitaal wijzigt minimale contractduur : van 1 naar 2 jaar !


youriy

Aanbevolen berichten


  • Reacties 166
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: Littlesat
Dat luchtje van Apple is juist. Als je huidige contract in mei afloopt dan zit je er nog tot mei 2010 aan vast en daarna pas kun je per maand opzeggen, mits je NU nog snel een brief stuurt dat je af wilt zeggen(!). Tja voor 1 Juli (of was het 1 Juni... Communicatie???) verlengt CDS je contract gewoon weer met 12 maanden(!)


De mensen die hun contract hebben afgesloten in de maanden januari t/m juni < 2009 worden dus anders behandeld dan de mensen die lid zijn geworden van juli t/m december.
Deze laatste groep kan straks per maand opzeggen, terwijl de eerstgenoemde groep (waar dus mensen tussenzitten die zelfs langer lid kunnen zijn dan die uit de 2e groep) nog een jaar moeten wachten.

Het lijkt er wel eens op dat de contractbepalers van CDS
wel van een flinke joint houden, want de rookgordijnen die ze regelmatig optrekken (onduidelijkheid/miscommunicatie) en de vreemde gedachtenspinsels die ze ten toon spreiden kunnen niet afkomstig zijn van een normale sigaret. smile


Onjuist, lees de voorwaarden er maar op na.
Iedereen die een vervolg contract heeft kan na 1 juli 2009 (naar verwachting) zijn contract met 1 maand opzeggen.
Dat is zo naar schatting 90% van de CanalDigitaal abonnees.
Alleen diegene die hun zender pakket de afgelopen 12 maanden hebben aangepast zullen moeten wachten tot de 12 maanden en in de toekomst dus 24 maanden om zijn.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45

Onjuist, lees de voorwaarden er maar op na.
Iedereen die een vervolg contract heeft kan na 1 juli 2009 (naar verwachting) zijn contract met 1 maand opzeggen.


Mijn verhaal was naar aanleiding van een opmerking van een CDS medewerker op een ander forum. Daar werd het zo gesteld.

Maar mooi dat er nu eindelijk duidelijkheid is, en dat het per maand op kunnen zeggen voor iedereen straks geldt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt een tijdelijk in een actie uitproberen van een hoger pakket ook beschouwd als een verandering van pakket?

Ik zou dat uiterst smerig vinden en als dat zo is betekent dat het definitieve einde van CDS voor mij over een jaar en nooit van z'n lang zal ze leven weer.

Zit ook nog steeds met de vraag of ik, mocht ik het tijdelijke hogere pakket -heb hem in eerste instantie afgezegd omdat ik de zaak niet meer vertrouw- willen verlengen, daarna er 24 maand aan vast zit.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
4. Nieuwe regelgeving direct van toepassing op alle contracten
De nieuwe regels gelden direct. Ongeacht of u de algemene voorwaarden of de contractvoorwaarden er al op heeft aangepast. Bovendien gelden ze direct voor zowel nieuwe als bestaande contracten. Dus klanten die al in hun verlengde contractperiode zitten (na afronding van de eerste contractperiode) hebben direct na inwerkingtreding van de regelgeving recht op een opzegtermijn van maximaal één maand. En niet pas na afloop van de verlengde contractperiode.

Inderdaad volgens deze regel mag het niet wat de medewerker op het andere forum aan gaf... Het luchtje mag dus niet en als CDS dit doorvoert riskeren ze een boete. En die is niet mals.
Citaat:
Bij overtreding kan OPTA een boete opleggen van maximaal € 450.000 en/of een last onder dwangsom opleggen om de overtreding te beëindigen.


Er staat hier duidelijk na afronding van de eerste contractperiode(!)
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik uit het ontbreken van reacties afleiden dat ik er in ieder geval met m'n oude pakket minimaal nog een jaar aan vast zit en als ik op het probeerpakket blijf 2 jaar?

Of heeft niemand een idee?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je momenteel verlengt of wijzigt zit je er nog 1 jaar aan vast. Ook met het recreatiepakket (de brief hiervoor wordt aangepast volgens een medewerker van CDS op een ander forum).

 

Wat er na 1 Juli gebeurt is onduidelijk.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

OK. Maar blijft m'n 1e vraag nog staan. Ik werd ergens begin dit jaar gebeld of ik een pakket hoger een paar maand gratis wilde uitproberen om te zien of het iets voor me was en moest tijdig melden als ik toch bij het oude pakket wilde blijven. Heb toegestemd om het uit te proberen en een maand later gemeld dat ik bij het oude pakket bleef en heb hier een bevestiging van gekregen. Maar wordt dit nu gezien als een verandering van pakket, zodat ik nu minimaal weer een jaar aan dit oude pakket vastzit? Het punt is nl. of dit mogelijk een kwalijke truc is om mensen voor een jaar vast te pinnen, gezien de verandering naar opzeggen per maand. Dit zou ik uiterst smerig vinden.

Dus: Zit ik er nu hoe dan ook een jaar aan vast, onverschillig wat ik doe?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: minplus
Kan ik uit het ontbreken van reacties afleiden dat ik er in ieder geval met m'n oude pakket minimaal nog een jaar aan vast zit en als ik op het probeerpakket blijf 2 jaar?
Of heeft niemand een idee?


Inloggen op "Mijn CanalDigitaal" klik op zenderpakket uitbreiden en je ziet welke smartkaarten je hebt met de contractdatum er bij. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: minplus
Ik werd ergens begin dit jaar gebeld of ik een pakket hoger een paar maand gratis wilde uitproberen om te zien of het iets voor me was en moest tijdig melden als ik toch bij het oude pakket wilde blijven. Heb toegestemd om het uit te proberen en een maand later gemeld dat ik bij het oude pakket bleef en heb hier een bevestiging van gekregen. Maar wordt dit nu gezien als een verandering van pakket, zodat ik nu minimaal weer een jaar aan dit oude pakket vastzit?


Ik heb hetzelfde gehad (tijdelijk een hoger pakket proberen voor 3 maanden, en daarna -voor het verstrijken van die 3 maanden- per mail aangegeven het toch bij het oude te willen houden. En idd ook begin dit jaar). Per post bevestiging gehad.
De tip van aart44 geeft aan: contract tot 31-05-2009

Het tijdelijk (3 maand) proberen van een hoger pakket heeft dus in mijn geval niet tot gevolg gehad dat ik (na het beeindigen) daarna vast zat aan een nieuw jaar contract. Het blijft dus gewoon per maand verlengt worden, ondanks het tijdelijke uitstapje naar een hoger pakket.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik heb nu een combi + familie pakket. Als ik dit verander in het Entertainmant HD pakket van 29,95 krijg ik dan bij een 2 jarig abonnement ook de HD onvanger gratis? Er staat in de voorwaarden dat je eenmalig 99 euro betaald voor de smart card en verder 29,95 per maand. De smart card heb ik dus al dus zou ik bij verlenging recht hebben op de ontvanger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hallo!

 

Ik sta op het punt om een extra kaart + cam aan te schaffen.

 

Hoe zit het nu met die contractduur, is die dan al reeds twee jaar, of gaat dat nu per 1 juli in? Ik word er namelijk niet meer wijs uit.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...