Ga naar inhoud


CanalDigitaal wijzigt minimale contractduur : van 1 naar 2 jaar !


youriy

Aanbevolen berichten

Citaat:

De enige logica bij CanalDigitaal is, hoe kan ik zonder tegenprestatie zoveel mogelijk euro's uit de zak van de abonnees krijgen.

Denk jij nu echt dat CDS veel geld uit de zakken van de abonnees kan krijgen met een SetTop pakket van 5.83 per maand of een SetTop pakket van 9.50 per maand. De Kabel die krijgt wel al zoveel mogelijk geld. Meestal al meer dan 16 euro voor een minimaal pakket, die je dan wel (nog een paar jaar) analoog door je huis verspreidt. En vorig jaar als je bij @home zat betaalde je bij Ziggo in maart dubbel, want bij @home betaalde je achteraf en bij Ziggo vooraf. Dat vind ik nog eens creatief een 13e maand(!). En dit jaar gaan hier er zo'n 6 tal analoge kanalen van de kabel af om nog meer geld ui t de zakken van de abonnees te kunnen pakken.

En Digitenne met maar 19 zenders terwijl ze 23 noemen (bij CanalDigitaal mogen we de FTA zenders ook niet meetellen) is met 7.50 en gratis ontvangers te goedkoop, daar verdienen ze ook echt niet veel mee (maar KPN kan het wel compenseren via hun andere diensten - maar dat boeit de digitenne abonnee niet - moeten nu de internetabonnees, mobiele telefonie abonnees ook massaal opzeggen omdat een deel van hun abonnement digitenne financieert?).

En die twee jaar is heel normaal. Je krijgt er een complete ontvangstinstallatie inclusief installatie voor. Ergens mag het toch terugverdient worden? Je krijgt er zelfs een HD ontvanger voor. En Ziggo betaal je daar ook de volle mep voor (meer dan die 99 euro). Bij UPC krijg je de ontvanger ook in bruikleen maar dan inderdaad (nog) met een jaarcontract. Echter hier is geen monteur voor nodig die je schoteltje installeert, dus de bruikleendecoder kan in princype gewoon naar een nieuwe abonnee. Bij Digitenne is de bandbreedte op, daar is (nog?!) geen HDTV mogelijk.

Je hebt gelijk. CanalDigitaal wilt geld verdienen want het is eenmaal een commercieel bedrijf. Daarom wilt het zoveel mogelijk geld uit de zakken van de abonnees halen...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 166
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je gaat me toch geen onzin vertellen hé.

 

Een toppakket < wat de naam niet eens waardig is > kost 42,50 per maand.

Daarbij een uitgekleed Eredivisie live met maar anderhalf kanaal voor 9,49

Dan nog even Hd pakket met veel te weinig kanalen voor de verschrikkelijk hoge prijs van 9,95 per maand.

 

Dan kom je op 743,28 per jaar dus nu met een opgedrongen contract van twee jaar 1486,56

Wil jij me wijsmaken dat dat niets oplevert voor de + boys.!

 

Daarom blijf ik er bij, opzeggen die dure abonnementen is de enige manier om CanalDigitaal op andere gedachten te brengen.

Als daar uiteindelijk zelfs een faillisement voor nodig is dan moet het maar zo zijn.!

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil tzt terug naar het familiepakket, nu Entertainment, maar ook dan zit ik weer vast aan twee jaar. Enige alternatief is dat hele CD de deur uit doen, maar dan moet ik weer kabel nemen....

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan, die twee jaar is ALLEEN voor de bruikleen ontvangst pakketten. ALLE andere pakketten zijn momenteel voor 1 jaar. In het contract staat dan ook een grote mits...

 

Tja dat communicatie een gebrek is bij CDS is een andere zaak.

 

Als je terug gaat van Entertainment naar Familie dan gaat 1 jaar in niet twee(!)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Johan, die twee jaar is ALLEEN voor de bruikleen ontvangst pakketten. ALLE andere pakketten zijn momenteel voor 1 jaar. In het contract staat dan ook een grote mits...



Dat is niet waar Littlesat

Niet wat Jan Piet of Klaas van een werkgever verteld is waar.
Alleen de algemene voorwaarden zijn bindend en daar en en daar alleen moet je kijken.
De rest is,
Winst brood men eet wiens woord me preekt.
En dat hoeft dus niet percé de waarheid te zijn.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad zijn die bindend - en daarom staat er ook iets bij na die 24 maanden... Eerst lezen en dan schreeuwen.

 

Citaat:

Ieder Abonnement wordt aangegaan voor de duur van 24 maanden of, mits afwijkend, de duur die staat vermeld op het (elektronische) inschrijfformulier of die telefonisch wordt medegedeeld. Bij een Abonnement dat op afstand is tot stand gekomen, zal de duur van het Abonnement tevens blijken uit de bevestiging van het Abonnement. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen op het (elektronische) inschrijfformulier zal het Abonnement na afloop van de overeengekomen duur automatisch worden verlengd voor onbepaalde duur.De initiële abonnementsperiode gaat in op de eerste dag van de kalendermaand die volgt op de dag dat het (elektronische) inschrijfformulier is ingevuld/ondertekend of de telefonische afspraak is gemaakt.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn aktie aanbiedingen.! Hier onder vallen dus niet de normaal afgesloten en al langer lopende abonnementen. Standaard heb je gewoon met de algemene voorwaarden van CanalDigitaal te maken.

En die vermelden 24 maanden, niets meer en niets minder.

Na de aktie periode kan je per maand opzeggen maar bij wijziging ga je een contract aan voor 24 maanden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet waar Johan... Alle gewone pakketten zijn voor 1 jaar(!) Zoals Sjaakie al aangetoont heeft. Tjonge het begint nu een welles nietes spelletje te worden. Die twee jaar zijn er ingebracht om dit mogelijk te maken voor het bruikleen model. Voorheen was maximaal 1 jaar mogelijk nu is maximaal 2 jaar mogelijk.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Dat is niet waar Johan... Alle gewone pakketten zijn voor 1 jaar(!) Zoals Sjaakie al aangetoont heeft. Tjonge het begint nu een welles nietes spelletje te worden. Die twee jaar zijn er ingebracht om dit mogelijk te maken voor het bruikleen model. Voorheen was maximaal 1 jaar mogelijk nu is maximaal 2 jaar mogelijk.


Dat lijkt me een vreemde verklaring.
In dat geval hadden de algemene voorwaarden namelijk helemaal niet aangepast hoeven te worden.

De abbo's met bruikleenapparatuur kunnen dan een afwijkende contractduur krijgen.

Nu is 2 jaar standaard en dus zouden bijna alle abonnementen een afwijkende contractduur krijgen.

Die afwijking gaat vast rap vervallen als de commotie over is, en met stille trom.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999
Origineel bericht van: 1664

Dat lijkt me een vreemde verklaring.
In dat geval hadden de algemene voorwaarden namelijk helemaal niet aangepast hoeven te worden.

De abbo's met bruikleenapparatuur kunnen dan een afwijkende contractduur krijgen.

Nu is 2 jaar standaard en dus zouden bijna alle abonnementen een afwijkende contractduur krijgen.

Die afwijking gaat vast rap vervallen als de commotie over is, en met stille trom.

Helemaal mee eens. Nu moet er expliciet staan dat het 1 jaar betreft. Dat zou dan voor alles gelden, behalve dan die twee bruikleen aanbiedingen. Lekker slim. wink
Dat doe je als bedrijf toch niet zo. Ze zijn toch niet achterlijk. Je denkt toch niet dat niet dat deze rare constructie er per abuis is ingeslopen?
Over enige tijd zetten ze vast stilzwijgend die "expliciete vermelding" van 1 jaar er niet meer bij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Nu moet er expliciet staan dat het 1 jaar betreft.
Dat klopt en met de nieuwe wetgeving moet dit zo wie zo altijd vermeld staan... dus zelfs als het twee jaar is moet het erbij staan(!) Dit zijn ze altijd verplicht. En inderdaad kan het en VOORAL bij aanbiedingen gebeuren dat het voor twee jaar gaat gelden.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Dat zijn aktie aanbiedingen.! Hier onder vallen dus niet de normaal afgesloten en al langer lopende abonnementen. Standaard heb je gewoon met de algemene voorwaarden van CanalDigitaal te maken.
En die vermelden 24 maanden, niets meer en niets minder.
Na de aktie periode kan je per maand opzeggen maar bij wijziging ga je een contract aan voor 24 maanden.


Waarom ga je niet eens zelf kijken bij "mijn CanalDigitaal".
Als je daar gaat wijzigen zie je zelf staan;
Aanbieding

3 maanden Top-pakket voor € 29,95

Bestel vóór 30 april 2009 en kijk de eerste 3 maanden voor slechts € 29,95 per maand!
Aanbieding in combinatie met een jaarabonnement. Na de actieperiode betaalt u de reguliere abonnementsprijs.

Die aanbieding met een jaarabonnement geldt dus ook voor wijzigen.
Deze aanbieding duurt tot 30 april maar ze hebben toch altijd aanbiedingen die daar weer opvolgen.

Bij veel gestelde vragen staat;
Vraag
Welke contractperiode ga ik met CanalDigitaal aan?
Antwoord
Alle pakketten van CanalDigitaal hebben een contractperiode van 1 jaar, met uitzondering van speciale acties.

De klantenservice mensen weten ook niet beter dan dat de contractduur 1 jaar is.
Zelfs de bevestiging na mijn recente wijziging geeft 1 jaar aan.
Moet ik nu CDS met de voorwaarden om de oren slaan en smeken om een aktievrije periode.

Er zit maar een ding op en dat is afwachten tot het 1 mei is en kijken of de hele website dan weer verandert is.
Ik denk het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat
Origineel bericht van: Johan45
Dat zijn aktie aanbiedingen.! Hier onder vallen dus niet de normaal afgesloten en al langer lopende abonnementen. Standaard heb je gewoon met de algemene voorwaarden van CanalDigitaal te maken.
En die vermelden 24 maanden, niets meer en niets minder.
Na de aktie periode kan je per maand opzeggen maar bij wijziging ga je een contract aan voor 24 maanden.


Waarom ga je niet eens zelf kijken bij "mijn CanalDigitaal".
Als je daar gaat wijzigen zie je zelf staan;
Aanbieding

3 maanden Top-pakket voor € 29,95

Bestel vóór 30 april 2009 en kijk de eerste 3 maanden voor slechts € 29,95 per maand!
Aanbieding in combinatie met een jaarabonnement. Na de actieperiode betaalt u de reguliere abonnementsprijs.

Die aanbieding met een jaarabonnement geldt dus ook voor wijzigen.
Deze aanbieding duurt tot 30 april maar ze hebben toch altijd aanbiedingen die daar weer opvolgen.

Bij veel gestelde vragen staat;
Vraag
Welke contractperiode ga ik met CanalDigitaal aan?
Antwoord
Alle pakketten van CanalDigitaal hebben een contractperiode van 1 jaar, met uitzondering van speciale acties.

De klantenservice mensen weten ook niet beter dan dat de contractduur 1 jaar is.
Zelfs de bevestiging na mijn recente wijziging geeft 1 jaar aan.
Moet ik nu CDS met de voorwaarden om de oren slaan en smeken om een aktievrije periode.

Er zit maar een ding op en dat is afwachten tot het 1 mei is en kijken of de hele website dan weer verandert is.
Ik denk het niet.



Precies, ik heb daar ook gekeken alleen lees ik misschien wat beter omdat ik daar schade en schande bij deze club beter op mijn euro's ben gaan letten.!

Akties bestaan alleen bij de gratie van CanalDigitaal.
Als de direktie morgen besluit geen akties meer aan te bieden heb je nog alleen te maken met de reguliere abonnementen die men alleen voor twee jaar aan kan gaan volgens de onaangekondigde wijziging van de algemene voorwaarden.
Het zijn slimme jongens bij CanalDigitaal.
We zien dan ook dat er diversen in de (val) kuil lopen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk kan CDS later met aanbiedingen met twee jaren contracten komen. Zo kan dat ook bij Ziggo, UPC, Digitenne, Mine, is het al zo bij Tele2 en ga zo maar door. Maar om eerst te schreeuwen om iets wat nog niet is? Ik vind dit toch wel erg overdreven. En slimme jongens, die heb je niet alleen bij CDS, die heb je bij elke firma, want er MOET geld verdient worden. (wat dacht je toen @home naar ziggo ging dat iedereen in maart 2008 dubbel kon betalen, en nogmaals in October toen het van het eind van de maand naar het midden van de maand ging... die hebben zo maar vorig jaar 1 1/2 maand extra inkomsten gemaakt -en- het mag).

 

Uiteraard een addertje zit al in die aanbieding, want die loopt tot 30 april. Maar nu geef ik een handvat om weer aan te vallen. Maar dan nog vind ik eerst wachten op 1 mei en dat pas gillen - pas als het concreet is. Maar wie weet heb je dan 12 maanden goedkoop en daarna 12 maanden de volle prijs of zo?? Wie weet!!

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Natuurlijk als de CDS later anders besluit kunnen er twee jaren contracten komen. Zo kan dat ook bij Ziggo, UPC, Digitenne, Mine, is het al zo bij Tele2 en ga zo maar door. Maar om eerst te schreeuwen om iets wat nog niet is... vind ik toch wel erg overdreven.

Uiteraard een addertje zit al in die aanbieding, want die loopt tot 30 april. Maar nu geef ik een handvat om weer aan te vallen. Maar dan nog vind ik eerst wachten op 1 mei en dat pas gillen - pas als het concreet is.


Natuurlijk kan dit ook bij elke andere provider.
MAAR er is een verschil, de andere providers hebben niet stikem de algemene voorwaarden aangepast van 1 naar 2 jaar.

En wachten op CanalDigitaal heeft geen zin.
We wachten al jaren op een klant vriendelijk beleid wat maar niet wil komen.
Integendeel, ze worden alleen maar klant onvriendelijker dus nu je abonnement opzeggen als protest is de enige weg om het klant onvriendelijke beleid een halt toe te roepen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...