Ga naar inhoud


CanalDigitaal wijzigt minimale contractduur : van 1 naar 2 jaar !


youriy

Aanbevolen berichten

Dit is wat er staat(!)

Citaat:

Ieder Abonnement wordt aangegaan voor de duur van 24 maanden of, mits

afwijkend, de duur die staat vermeld op het (elektronische) inschrijfformulier

of die telefonisch wordt medegedeeld. Bij een Abonnement dat op afstand

is tot stand gekomen, zal de duur van het Abonnement tevens blijken uit de

bevestiging van het Abonnement. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen

op het (elektronische) inschrijfformulier zal het Abonnement na afloop van de

overeengekomen duur automatisch worden verlengd voor onbepaalde duur. De

initiële abonnementsperiode gaat in op de eerste dag van de kalendermaand

die volgt op de dag dat het (elektronische) inschrijfformulier is ingevuld/

ondertekend of de telefonische afspraak is gemaakt.

Als ik dit goed lees is de maximale contract duur 24 maanden. Dit kan ook korter zijn als dat zo wordt weergegeven... Dat alles dan ool 24 maanden is is onjuist, zoals CDS ook op een ander hier niet nader te noemen forum heeft aangegeven.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 166
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

In de algemene voorwaarden staat 2 jaar, niet meer en niet minder. (punt)

Bij een geschil sta je voor jan met de korte achternaam want CanalDigitaal hanteerd alleen dat wat voor CanalDigitaal het meest gunstige uitpakt.

Ik hoef niemand hier toch uit te leggen wat of dit is, of wel soms.?

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Actie
Kijk de eerste 6 maanden voor slechts € 9,95 per maand i.c.m. een 1-jarig abonnement. Aanbieding geldig tot en met 30 april 2009.

Citaat:
Actie
Kijk de eerste 6 maanden gratis i.c.m. een 1-jarig abonnement. Bovendien vervallen de administratiekosten. Aanbieding geldig tot en met 30 april 2009.


Als je dit op je website durft te zetten moet je van goede huize komen om hier nog onderuit te komen door te verwijzen naar algemene voorwaarden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit staat er meer:

Citaat:
mits afwijkend, de duur die staat vermeld op het (elektronische) inschrijfformulier of die telefonisch wordt medegedeeld.

 

Wat ik wel vind is dat CDS het vanaf nu altijd bij mag vermelden. Dus als het 1 jaar is 1 jaar, is het 2 jaar niet niets zeggen maar dan ook duidelijk aangeven dat het 2 jaar is(!) Zonder de kleine lettertjes te lezen op de achterkant van een formulier. En dat doen ze ook netjes. Bij het bestellen van een bruikleenpakket staat er netjes bij "i.c.m. 2-jarig abonnement"

 

Bij die andere pakketen staat als je het besteld er ook bij dat het 1 jaar is. Uiteraard zou dat eerder (in het overzicht) op hun website er nog bij moeten... Nu lijkt het er inderdaad op dat upgraden voor 2 jaar is.

PUNT.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jij ( en ik ) vindt dat CanaDigitaal moet doen is van geen enkel belang.

CanalDigitaal heeft nog nooit aan een goede communicatie gedacht.

Integendeel, CanalDigitaal probeert nu nog meer als voorheen zijn klanten zo weinig mogelijk info te bieden.

 

Dit bedrijf is zonder meer klant onvriendelijk te noemen en wordt nu wel een regelrechte schande voor de hobby die ons met satelliet verbind.

 

Alleen als je ze in de pokket kan treffen gaan ze luisteren.

Dus blijf ik van mening dat we de abonnementen bij CanalDigitaal moeten opzeggen om ze tot rede te brengen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45

Alleen als je ze in de pokket kan treffen gaan ze luisteren.
Dus blijf ik van mening dat we de abonnementen bij CanalDigitaal moeten opzeggen om ze tot rede te brengen.


Ik denk dat ze het al zullen merken aan de hoeveelheid nieuwe klanten. Geen hond wil zich in deze tijden binden voor 2 jaar.

Als ik als nieuwkomer op zoek zou zijn naar een televisieprovider, en lees bij CanalDigitaal dat ze me voor 2 jaar vast willen pinnen, dan zou ik vragen of ze wel goed bij hun hoofd zijn.
Niet dat ik niet van plan ben om 2 jaar te blijven, maar als het door omstandigheden echt zou moeten wil ik er gewoon vanaf kunnen. Ergens 2 jaar voor tekenen kunnen ze vergeten.
Volgens mij denken de meesten er zo over.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal zeker niet afgeblazen worden maar ik geloof dat aan het kijken zijn of ze er wat logica in aan kunnen brengen zoals:

 

- nieuwe abonnee met bruikleen = 2 jaar contract

- ik als jarenlange trouwe abonnee die er bijvoorbeeld een themapakketje bij wil hebben = geen verandering van contract

 

of zoiets.

 

maar of dat gaat gebeuren? confused

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel ik tot nu toe geen problemen heb met CD is een contractduur van twee jaar echt niet acceptabel. Mocht deze termijn ook van toepassing worden op een eventuele pakketwissel dan zal ik daar zeker geen gebruik van gaan maken. Gelukkig heb ik een half jaar geleden mijn HD abonnement al opgezegd (loopt nog tot juni) en ben ik ook niet van plan nu nog iets te wijzigen. Mocht er echter toch ooit nog iets van interesse opduiken (Sci-Fi channel bijv.) dan zeker niet op basis van een 2-jarig abonnement.....

Xtrend ET10000 triple tuner / 3 x Selfsat-H50D / 3 x Triax MFD-41D / Johansson 9640

LG 65EF950V / Onkyo TX-NR747 / 2 B&W DM 603 S3 / 2 x B&W DM 601 S3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Het zal zeker niet afgeblazen worden maar ik geloof dat aan het kijken zijn of ze er wat logica in aan kunnen brengen zoals:

- nieuwe abonnee met bruikleen = 2 jaar contract


Willen ze die bruikleenpakketten tot een succes maken dan moeten ze vooral een 2-jaarscontract gaan hanteren. De mensen zullen staan te trappelen om dat te ondertekenen. NOT.

Nou weet ik wel dat CDS die bruikleenspullen terug moet verdienen, maar dat doen ze ook als deze al na bijv. 12 maanden worden teruggebracht. De spullen gaan dan gewoon naar de volgende klant.
Zo gaat het bij de UPC mediaboxen ook, die belanden écht niet in de vuilnisbak als een klant deze onverhoopt terugstuurt. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Nu vraag ik me ook af of zoiets wel mag als je naar de rechter zou gaan zijn dat toch geen kontracten die redelijk zijn te noemen.


Op mijn eerdere vraag of zoiets wel mag blijkt dat in het Burgelijk wetboek bij punt K en L staat:

Citaat:
k.
dat voor een overeenkomst als bedoeld in artikel 236 onder j een duur bepaalt van meer dan een jaar, tenzij de wederpartij de bevoegdheid heeft de overeenkomst telkens na een jaar op te zeggen;

l.
dat de wederpartij aan een opzegtermijn bindt die langer is dan drie maanden of langer dan de termijn waarop de gebruiker de overeenkomst kan opzeggen;



Lijkt me dat kabel en satellietdiensten daar ook gewoon onder vallen.
Twee jarige contrakten zijn niet verboden ook de telecomproviders doen daar aan mee met nieuwe telefoon's of zelfs laptop's te geven bij zulke contrakten.
Lijkt me dus dat de normale contrakten gewoon jaarlijks opzegbaar zijn alleen als je een HD pakket neemt met in bruikleen een ontvanger daar twijfel ik over. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...